Web Analytics

Cronica unei crime anunţate la Dacia. Sau despre românul Louis Schweitzer şi străinul Victor Ponta…

de | 16.04.2015 20:08 | Opinii

Într-un județ în care nimic nu mai merge, singurii care mai fac opoziție sunt cei de la Dacia. Și când spun Dacia mă gândesc, deopotrivă, la administrație și sindicat. Pentru cine are urechi să audă și ochi să observe, ceea ce se întâmplă la Colibași, cam de patru-cinci ani încoace, e un fenomen unic pe planetă. Administrația și Sindicatul, aceste entități care oriunde în lume se au precum șoarecele și pisica sau ca Israelul și Palestina, la noi aproape că au fuzionat. E vorba însă de o „fuziune” bazată pe disperare, pe instinct de conservare, pe un al șaselea simț care le spune celor două entități, administrație și sindicat, că incompetența și minciunile guvernului riscă să pună cruce unui proiect funcțional care este în prezent uzina de la Mioveni. Din acest motiv, prin vocea liderilor Nicolae Pavelescu și Ion Iordache, sindicatul a anunțat un miting de amploare pentru joi, 16 aprilie. Din exact același motiv, atitudinea aproape irațională a guvernului Ponta de a bloca un proiect la cheie, cum e autostrada Pitești-Sibiu, finanțat în proporție de 80% din bani europeni, a ieșit la rampă și directorul general al Dacia-Renault, Nicolas Maure, cu un interviu avertisment acordat portalului Hotnews. „Nu vrem să fim brutali și să reducem puternic numărul de angajați, cum face Ford. Vrem să păstrăm locurile de muncă, oricât e posibil. (…) Vrem să găsim compromisul corect între competitivitate, sumele investite și numărul de angajați.(…) Dacă Sibiu-Pitești nu e gata până în 2020, va trebui să luăm decizii majore”, a spus șeful de la Dacia. Iar în momentul în care viceliderul de la Dacia, Ion Iordache, declară în paginile ziarului nostru că „Domnul Maure a avut o atitudine cu adevărat românească, spre deosebire de guvernanții noștri”, avem temperatura exactă a cazanului social care a devenit uzina Dacia și care a depășit, demult și cu mult, temperatura de fierbere. Din nou afirm, pentru cine are ochi să vadă și urechi să audă, că opoziția pe care o face Dacia la politică bezmetică și inconștientă a guvernului nu este una de tip tabloid, pe principiul academic „ba, pe-a mătii!”, ci una constructivă. Încă. Nicolas Maure vorbește elegant, despre „decizii majore” ce trebuie luate de către Renault în caz că se pune lacăt pe autostrada Pitești-Sibiu. Doar Ion Iordache, Guță, așa cum i se spune pe platforma Colibași, o zice direct ca la strung, că „șmecherii de Ponta și Șova au inventat piedici pentru autostrada Pitești-Sibiu”. Parcă trăim într-o piesă SF, toată țara, și nu doar Argeșul, vrea ca Dacia să rămână în România, numai guvernul Ponta – nu. Asta, atenție, în contextul în care însuși omul care a inventat Loganul, Louis Schweitzer, fostul președinte al Renault, spune într-un interviu acordat în exclusivitate Jurnalului de Argeș că „Văd un viitor în care gama Dacia se va dezvolta în întreaga lume”. Numai că, în variantă catastrofică, acest viitor al Daciei s-ar putea să se cheme Maroc, Rusia, America de Sud, locuri de pe planetă în care staff-ul Renault ar putea lua decizia să deschidă linii de fabricație, că doar nu e Mioveniul singurul loc de pe mapamond în care se pot construi automobile. Vă recomand să citiți interviul din paginile 10-11 spre a vedea, ca să-l parafrazez pe sindicalistul Iordache, cât de român e francezul Schweitzer, comparativ cu băștinașul Ponta. 
Ar fi multe de spus în legătură cu ceea ce se întâmplă zilele acestea pe platforma Dacia. Inclusiv despre faptul că prim ministrul are un consilier onorific pe probleme auto, deputatul Mircea Drăghici-Păcălici, care preferă să se laude cu o lege-pomană a finanțării partidelor (pe care președintele Iohannis a retrimis-o înapoi la Parlament), în loc să-l tragă de mânecă pe Victor Ponta să dea undă verde autostrăzii Pitești-Sibiu. Cățeii puterii, și mă refer aici nu doar la Drăghici, ci și la ceilalți șefi și parlamentari din județ (care, apropo, își plimbă dosurile în Dustere oferite moca de către conducerea de la Dacia), aceștia preferă mai degrabă să sacrifice interesele celor peste 12.000 familii de argeșeni care mănâncă pâine de la Colibași, decât să-și contrazică șefii politici. Să-i țineți minte, oameni buni! Numai la anul nu sunt alegeri și vor veni din nou să vă cerșească votul. Dacă va fi ca PSD să piardă supremația politică în Argeș, să țineți minte că și de la tratamentul absolut incalificabil față de uzina Dacia i se va trage.
Gabriel Grigore      

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii