Web Analytics

Un alt scandal urât la Mavrodolu / Afacerile parohului Sturzeanu, devoalate de finii care vindeau la pangarul bisericii

de | 2.09.2021 13:42 | Actualitate, Dezvăluiri

# „A venit cu niște camere audio-video mai mici decât cele pentru senzorii de mișcare, să i le montez în locuri ascunse, că vrea să controleze tot ce vorbește lumea, preoții în general…”, dezvăluie finul Lauric Adam # ”Aduceau pâinea și prescurile la revânzare, chiar și de zece ori. Și celelalte produse (vin, tămâie, lumânări), la fel. Le duceau în altar și, cu punga, prin spatele bisericii, le aduceau din nou la pangar, la vânzare. Veneau cu punga de la altar și o răsturnau la pangar, unde le revindeam… Și lumânările la fel… Nu știu câți morți or fi fost pe lumânările alea…!”, povestește fina, doamna Viorica Adam

# “Părintele Sturzeanu se plângea de preoții de la Mavrodolu. I-a făcut fiecăruia câte un CV: «Ăla mă fură, ăla mă minte». Și ne-a cerut să spunem noi câți bani se duc la altar la părintele cutare, câți bani se duc la cutia milei, câte lumânări se vând…”, ne-a mai declarat fina parohului Sturzeanu # În replică, părintele Sturzeanu spune despre fina sa că are un limbaj violent și jignitor la adresa lui și nu înțelege de ce, iar despre fin că a fost surprins pe camerele de supraveghere video ale pangarului fie cum le schimbă poziția de filmare, fie cum oprește sursa de alimentare a acestora # Parohul Sturzeanu sugerează că finii lui au picat prost la verificările făcute de inspectorii veniți în control de la Arhiepiscopie și din acest motiv s-ar răzbuna pe el

Citește și Camelia Filipescu: „Preoteasa Sturzeanu ar trebui să îşi facă datoria. Nu e curăţenie în casă!”

Nu este prima oară și, în mod sigur, nici ultima când vă supunem atenției slujbași ai BOR despre care mirenii spun că nu se comportă conform preceptelor pe care le predică. „Să nu faci ce face popa, să faci ce zice popa!” este o vorbă din străbuni parcă născocită de un preot. Asta pentru că lucrurile nu stau așa și, judecând doar din perspectiva unui simplu cetățean, o față bisericească a fost de-a lungul istoriei și ar trebui să fie, mai ales în vremurile astea tulburi, un far pentru societate. Iar despre actualul preot paroh al Bisericii Mavrodolu am mai scris. Din păcate, după ce s-a făcut remarcată prin trecerea averii unei bătrâne pe numele mezinului Matei, ucenic al tatălui în ale preoției și vrednic în treburile comerciale ale parohiei, familia Sturzeanu este din nou arătată cu degetul. De astă dată chiar de către finii pe care i-a cununat și care au slujit o bună bucată de vreme pe domeniul ”boierului” Sturzeanu de la Mavrodolu. Veți afla că preotul Victor Sturzeanu, vremelnic conducător al sfântului lăcaș, este acuzat de fapte nedemne, de metehne și apucături care au fost aduse și la cunoștința superiorilor.

Nașul a convins-o pe fină să-și lase serviciul ca să vândă la pangar, că are nevoie de ea la biserică

Veronica și Lauric Adam au venit la redacția “Jurnalului de Argeș” vineri, 20 august.
„Am stat mult să ne gândim, dar am văzut lucruri pe care nu am crezut vreodată să le văd după ce trec pragul unei biserici. E prima oară când ajungem într-o redacție, nu știm cu ce să începem. Cert este că am vrea să vă explicăm și mai ales să arătăm oamenilor, credicioșilor ce se întâmplă în biserica în care intră oamenii să se roage”, așa și-a început femeia mărturisirea. Asta în timp ce soțul ei avea în mână și o hârtie, în care notase principalele aspecte pe care nu voiau să le omită.
„Eram enoriași, ne plăcea să mergem la Mavrodolu. Nu aveam cununia religioasă făcută și am cunoscut-o pe maica Gherghina, o doamnă în vârstă care vindea la lumânări. Prin dumneaei și la sfatul dânsei, am ajuns la părintele Sturzeanu. Era în 2019, prin octombrie. A durat câteva zile și am fost contactată de părintele Sturzeanu, care mi-a spus că ne poate cununa înainte de Sf. Mihail și Gavriil, că se intră în post. Ne-am dus și ne-am cununat. Nu eram pregătiți, nici verighete nu aveam. I-am spus părintelui (Sturzeanu, n.red.) și mi-a zis că nu-i nimic. Într-o seară, pe la ora 19.00, după ce s-a terminat slujba, ne-a cununat. Fără familie, fără invitați. Doar dânșii ca nași, familia Sturzeanu, copilul lor, Matei, și preotul care a oficiat cununia. După toate cele, maica Gherghina ne-a spus să fim și noi atenți. Am mers la restaurant. Bineînțeles că aveam un tort, cadouri, lucruri de genul ăsta. La masă, discutând referitor la taxa de slujbă, ni s-a spus că trebuie să dăm 1.500 de lei. Aveam niște bani la noi, de fapt aveam, n-aveam, am plătit suma asta. Am pus banii în plic pe masă, la restaurant.
De sărbători au trecut pe la noi. Ca de fiecare dată, am fost atenți, drăguți… Pentru noi era o noutate. Era preot, era și nașul nostru, așa că a început o discuție referitoare la biserică, la salariați; a spus că și-ar dori foarte tare să facă niște schimbări. Că ar fi bine dacă ne-ar avea la biserică. Că maica Gherghina îl fură, că le-ar plăcea să îi ajutăm, ca fini. Eu i-am spus soțului că, după 16 ani la locul meu de muncă, nu prea îmi convine să îmi dau demisia.

Au urmat și alte vizite. Iar într-o seară a venit părintele Sturzeanu pe la noi și mi-a propus să vin din ianuarie, că termină pictorii restaurarea, să mergem să lucrăm la biserică, fiindcă are nevoie de noi. Sincer, am avut impulsul de a nu mă duce, dar ne-a convins în final. Cu motivația că programul e lejer, îmi dă 2.000 de lei pe lună și o să fie și soțul cu mine, că iese la pensie. Mi-a spus că o să fie bine, că lucrez cu oamenii, nu mai trebuie să stau la program. Ne-am dus până la urmă. Să ajutăm, că sunt nașii noștri”.
Cu chiu-cu vai, după multe insistențe, femeii i s-a făcut contract de muncă la Arhiepiscopia Argeșului și Muscelului, ca paracliser, iar soțul ajuta prin parohie.

Citește și Exclusiv. Scandal uriaş cu parohul de la Mavrodolu / Preotul Sturzeanu şi preoteasa au luat în grijă o bătrână. Apoi apartamentul bâtrânei a trecut pe numele fiului lor, Matei

Pus de paroh să instaleze camere de supraveghere. Lauric Adam: „Părinte, nu fac așa ceva, e caz penal dacă se află, îmi pare rău!”

Vorbind despre munca lor la Mavrodolu, soțul, Lauric Adam, spune: „Eu i-am refăcut toată instalația electrică din biserică, i-am înlocuit tabloul electric cu tot ce înseamnă nou, pentru că era compromis. Putea să ia foc. I-am făcut inclusiv instalația pentru clopot.
După ce i-am pus la punct instalația electrică în biserică, exteriorul, tras cabluri la toaletă, prin curte, tras cablajele pentru altarul de vară, pe sub pământ, a venit într-o bună zi cu o cutie, mi-a spus că vrea să vorbească cu mine, dar să rămână între noi, să nu se audă. A venit cu niște camere de luat vederi, cam cât cutia de chibrituri, mai mici decât cele în care se află senzorii de mișcare, niște camere audio-video, să i le montez în niște locuri ascunse, că vrea să controleze tot ce vorbește lumea, preoții în general, cântăreții, inclusiv cei care vin în biserică. Am spus că nu pot să fac așa ceva, că e caz penal, dacă se află. «Părinte nu fac așa ceva – am spus – îmi pare rău!». La câteva zile, am văzut că începe să aibă rețineri față de mine”.

„Se plângea de preoți. I-a făcut fiecăruia câte un CV: «Ăla mă fură, ăla mă minte»…”

Veronica Adam: „Ulterior ne-am dat seama că, aducându-ne pe noi, îi elimina pe ceilalți. Practic, noi eram folosiți în acel moment, însă nu realizam. Lucrurile astea s-au întâmplat până la începerea pandemiei, în primăvara anului trecut. După pandemie ne-am întors. Maica Gherghina plecase, mai mult sau mai puțin voit…
Am intrat la vânzare în biserica mică, la intrarea în curtea de la Mavrodolu, în dreapta. Se picta încă biserica mare. Lucram de dimineață, de la 6.00-7.00, până seara, când se termina slujba, în fiecare zi. Nașul a început să îmi spună că vrea și el o prăjitură, că vrea și el o pâinică, lucruri de genul ăsta, pe care i le făceam, că mi-era rușine. Devenisem cofetarul familiei Sturzeanu. De trei ori pe săptămână, găteam pentru ei. Din salariul ăla de 2.000 de lei pe care mi-l dădea, jumătate se ducea pe ingrediente, gaze, energie, ce consumam ca să le fac poftele.
Veneau deseori pe la noi. Părintele se plângea de preoți. I-a făcut fiecăruia câte un CV: «Ăla mă fură, ăla mă minte»… Și să spunem noi câți bani se duc la altar la părintele cutare, câți bani se duc la cutia milei, câte lumânări se vând…”, ne-a declarat fina parohului Sturzeanu.
Iar finul a completat: „Țin minte că, de două sau trei ori, mi-a lăsat cheile de la cutiile milei. Să iau banii seara și să spun exact cât a intrat la fiecare preot, pentru că dânșii fac de serviciu pe zile, prin rotație, în fiecare zi câte unul. Să îi spun fiecare cât a făcut. Era suspicios că îl fură părinții și nu-i dau toți banii pe care îi primesc de la credincioși”.

Citește și Deşi s-a angajat să o îngrijească, preotul Constantin Onu a dus o bătrână la azil

Despre așa-zisul „părinte Iulian”, care se ocupă cu „vindecări”, la ceas de seară, chiar în biserică și este împărtășit zilnic de paroh

Iar doamna Adam continuă: „După ce plecam seara acasă, biserica rămânea deschisă, pentru că are acolo un băiat, un anume Iulian, care stă acolo, mănâncă, doarme. Am înțeles că e de pe vremea părintelui Onu, dar l-a preluat dumnealui. Trăiește pe banii enoriașilor. I se spune părinte, dar nu este preot, se aude că ar fi fost odată, însă a fost dat afară. Doarme sus, la cancelarie. Vorbește de iepurași, Anticrist, spune că atunci când va muri va fi pe tronul lui Satana, în iad, zice că vede prin oameni, că vindecă oameni. Știți ce face omul ăsta? Are niște prieteni, un anume Andrei, și aduce oameni din țară, îi aduce și îi pune în cerc, câte patru ore, noaptea. Le spune că îi vindecă și că se roagă pentru ei, iar banii pe care îi primește îi dă lui Sturzeanu. Acesta i-a spus soției că Iulian îi aduce bani frumoși, comparativ cu ea. A spus asta bătându-și buzunarul de la spate al pantalonilor.
Iulian le cerea enoriașilor și 300 de lei. A venit o familie într-o zi și ne-a găsit pe noi acolo. Ne-a întrebat de părintele Iulian. Ni l-a descris. Soțul doamnei era foarte indignat că dăduse 300 de lei să se roage pentru el și pentru necazul pe care îl are. A spus că a auzit că e un șarlatan și a întrebat unde s-au dus banii lui, dacă au ajuns la părintele paroh Sturzeanu.
Relația noastră s-a stricat în momentul în care i-am spus părintelui paroh că Iulian face lucruri nu tocmai ortodoxe în biserică, iar dânsul a răspuns că nu mă privește”.
Iulian este împărtășit în fiecare zi de preotul paroh, ceea ce este contrar legilor bisericești, spun finii Adam. Iar în caz contrar, dacă nu este împărtășit, Iulian strigă în biserică și amenință.

Citește și Parohul de la Mavrodolu ne-a vizitat la redacţie. Şi ne-a dezvăluit reţeta de moştenit bătrâne

„Aduceau prescurile la revânzare chiar și de zece ori”

Tot familia Adam mai dezvăluie ce se întâmplă cu produsele vândute de ei la pangar, adică la magazinul de la Biserica Mavrodolu.
„Sâmbăta, duminica, la sărbători importante, pe Daniel, un băiat surdomut, îl foloseau pentru a aduce pâinea și prescurile la revânzare, chiar și de zece ori. Și celelalte produse (vin, tămâie, lumânări), la fel. Le duceau în altar și, cu punga, prin spatele bisericii, le aduceau din nou la pangar, la vânzare. Veneau cu punga de la altar și o răsturnau la pangar, unde le revindeam… Și lumânările la fel… Nu știu câți morți or fi fost pe lumânările alea…!”, explică doamna Adam.
Tot ea adaugă: „Candelele sunt aduse de la chinezi, icoanele de la Slatina, lumânările de la Rovinari, vinul din Republica Moldova, iar țuica este produsă la Corbi, de familia Sturzeanu. Tot ce însemna lumânări de 5 lei, de calitate mai bună, date de oameni cu pomelnicul pentru morți, sau cele de 50 de lei, de la Paști, parohul ne spunea să le cerem de la lume neaprinse. Sau, dacă erau aprinse, le stingea foarte repede, erau duse în altar și apoi colectate și duse la topit. Cele de 50 de bani erau duse în magazie, unde li se tăia vârful ars și surdomuții topeau ceara. Ne spunea să punem enoriașii să cumpere și să dea la preot o sticlă de vin. Și să cerem de la 50 de lei în sus, trei sau cinci lumânări de 5 lei sau 40 din cele de 50 de bani, câte una pentru fiecare zi, la pomelnicul de 40 de zile. Apoi Matei, fiul familiei Sturzeanu, și Daniel, băiatul surdomut care ne ajuta, le preluau și le duceau în magazin la revânzare. Mezinul Matei e obsedat de bani, fără nicio jenă sau rușine, le ia lumânările părinților de la Mavrodolu din mână”.

Citește și Şah şi mat! Familia bătrânei a cărei avere a ajuns la fiul parohului de la Mavrodolu cere anularea testamentului şi anunţă că apartamentul va fi donat Patriarhiei

Parohul Sturzeanu împarte hainele din donații într-o poiană, lângă Corbi. Are repulsie să intre în casele țiganilor, povestesc finii acestuia, de când slujea pe lângă Optași, că se umplea de purici

Iar soțul femeii care vinde la pangar mai povestește ce se întâmpla cu produsele donate de enoriași. „Jumătate de porc era adus de oameni la cancelarie și pleca mai departe, pe ușa din dos. Părintele Sturzeanu are o prietenă, doamna Luci i se spune, care stă în spatele bisericii, într-un apartament, la blocul din spatele bisericii. Pe acolo se duceau cu toate sacoșile. Carne, vin, cartofi… Sau seara, după ce se termina totul, colecta Iulian, apoi se punea totul în mașină și se pleca la Corbi.
Până și hăinuțele vechi aduse de oameni, ca donație pentru sărmani, le luau… Dumnealor selectau tot ce era bun, nou. Încălțăminte și haine de copii mergeau către propria familie, la Corbi, unde familia Sturzeanu are oameni la muncă, știți că ei au o moșie mai mare acolo. Ce rămânea – am fost chiar eu într-o poiană, undeva lângă Corbi – răsturnau acolo, pe câmp. Chemau țiganii să își aleagă. Și iarna tot așa se proceda. Nu se ducea el în casele lor. Are dânsul (parohul Victor Sturzeanu – n.red.) o repulsie, pentru că unde a slujit înainte, spre Optași, a zis că, de câte ori se ducea prin casele oamenilor, trebuia apoi să se ducă în baie să se despăducheze, că erau puricii grămadă pe el…”

Control-fulger de la Arhiepiscopie la stocul de lumânări

În legătură cu lucrurile care depășesc granițele Bisericii Mavrodolu au ajuns și la presă informații, și nu de ieri, de azi. Iar soții Adam au încercat să sesizeze Arhiepiscopia de mai multe ori în legătură cu neregulile de aici. Culmea, dar consilieri de la Arhiepiscopie și de la Protoieria Pitești au descins, luna aceasta, la Biserica Mavrodolu și au făcut un control. Însă tot soților Adam, care observaseră și ei că ultimul lot de lumânări era de culori diferite și în mod sigur nu provenea din atelierele Arhiepiscopiei Argeșului și Muscelului.
Soții Adam cred că nașul Sturzeanu a vrut să le însceneze un flagrant și să scape de o eventuală urecheală de la superiorii ierarhici pentru faptul de a fi a cumpărat lumânări pentru aprovizionarea bisericii din altă parte decât de la Arhiepiscopie.
”Am spus să ne pună la detectorul de minciuni, să jurăm pe Biblie, însă inspectorii veniți în control nu au vrut”, mai spun soții Adam. Chiar ei s-au adresat în scris și ÎPS Calinic, episcop al Argeșului și Muscelului, în legătură cu ce se întâmplă, iar acesta a și fost recent într-o vizită-fulger la Mavrodolu.

Citește și „Vreau să vă spun că ceva este necurat cu preotul acesta”

Parohul Bisericii Mavrodolu o acuză pe fina lui că vindea la pangar lumânări luate din comerţ

Am dorit un punct de vedere de la parohul Victor Sturzeanu, care ne-a trimis o declarație în care a recunoscut că, în data de 6 august 2021, inspectorii eparhiali au preluat administrarea pangarului doamnei Adam Veronica, încredințând gestionarea pangarului preotului Stănescu Paul Adrian, slujitor la Parohia Mavrodolu, care începând cu această dată are în grijă administrarea pangarului. De asemenea, în declarațiile sale parohul se mai plânge că angajata și fina sa are un limbaj jignitor și vocal la adresa sa și nu se înțelege cu Iulian, cu care soții Adam au și avut o altercație, la care a intervenit chiar Poliția.
„Doamna Adam Veronica, la solicitarea Parohiei Mavrodolu, a fost angajată de către Arhiepiscopie, cu data de 1 octombrie 2020, pe postul de paraclisier la Parohia Mavrodolu. În data de 3 august 2021 a avut loc un control inopinat al reprezentanților Centrului Eparhial al Arhiepiscopiei Argeșului și Muscelului la Parohia Mavrodolu, cu scopul verificării lumânărilor aflate în interiorul bisericii. După cunoștința mea, asemenea verificări s-au efectuat și la alte parohii cu același scop. În urma verificărilor întreprinse, la vitrina pangarului de la intrarea în biserica parohială au fost identificate mai multe lumânări a căror proveniență nu a putut fi stabilită cu exactitate, acestea nefiind furnizate de către Arhiepiscopie, cel mai probabil având drept sursă agenții economici locali.
Doamna Adam nu a reușit să explice de ce erau la vânzare lumânări din comerț, acuzându-mă că eu i-am furnizat aceste lumânări, deși în afară de vitrina pangarului, pe care singură doamna Adam o aprovizionează zilnic sau când este necesar, în celelalte pachete de lumânări pe care doamna Adam le avea în gestiune nu au fost identificate asemenea lumânări și nici în stocul general de lumânări. Totodată, cu prilejul verificărilor din ziua de 3 august 2021, reprezentanții Arhiepiscopiei au constatat, după vizionarea înregistrărilor video ale sistemului de supraveghere parohial, că în repetate rânduri soțul doamnei Veronica, Lauric Adam, în mod intenționat și uneori chiar violent, folosindu-se de o mătură sau pur și simplu cu mâna, schimba poziția camerelor de supraveghere sau întrerupea sursa de alimentare, pentru a nu se mai supraveghea activitatea desfășurată la pangar. Doamna Veronica a recunoscut în fața părinților sosiți de la Centrul Eparhial că ea a solicitat soțului schimbarea poziției camerelor de supraveghere, fără însă a menționa un motiv exact.
Mai mult de atât, domnul Lauric Adam, fără a avea acordul conducerii parohiei, exercita în locul doamnei Veronica activități prevăzute în fișa postului de paraclisier, uneori înlocuind-o pe doamna Adam Veronica la pangar.
Aceste aspecte au condus la deplasarea unei comisii formate din inspectori eparhiali, care, în data de 6 august 2021, au preluat administrarea pangarului de la subsemnatul și doamna Adam Veronica, încredințând gestionarea pangarului preotului Stănescu Paul Adrian, slujitor la Parohia Mavrodolu, care, începând cu această dată, are în grijă administrarea pangarului. Doamna Adam Veronica își va desfășura activitatea sub coordonarea și ascultarea Consiliului Parohial, organismul de conducere parohial. Doamna Adam Veronica nu a fost dată afară, așa cum afirmă eronat, este în continuare angajată, cu mențiunea de a se rezuma numai la îndeplinirea atribuțiilor prevăzute de postul pe care îl ocupă.”

Citește și De ce preoţii argeşeni n-ar dona Bisericii bunurile primite drept pomană?

Ce spune parohul Sturzeanu despre personajul numit „părintele Iulian”

I-am mai adresat parohului Victor Sturzeanu următoarele întrebări: Cine este personajul numit „părintele Iulian” şi ce rol are el în Biserica Mavrodolu? Este adevărat că percepe anumite sume de bani sub pretextul că se roagă pentru rezolvarea problemelor unor enoriaşi? În ce calitate ţine aceste şedinţe seara sau noaptea în incinta Bisericii Mavrodolu? Este adevărat că îl împărtăşiţi zilnic şi că are un comportament ciudat şi un limbaj neadecvat lăcaşului religios în care îl găzduiţi?
„Domnul Stoica Iulian este un credincios care frecventează de foarte mult timp slujbele bisericești de la Mavrodolu, înainte de a veni eu slujitor. Nu este preot sau «părinte» și nici nu este angajatul parohiei. A desfășurat în trecut activități de voluntariat în cadrul parohiei (curățenie), ca și alte persoane, atunci când acest lucru a fost necesar, fără a deranja activitatea parohiei. Vine zilnic la biserică, asistă la slujbele bisericești, citește în particular cărți de teologie, uneori având dialoguri pe teme religioase cu diferiți credincioși care îl cunosc. Modul lui de trai este unul auster. Se spovedește la trei dintre preoții Parohiei Mavrodolu, aceștia având dreptul de a decide cu privire la Taina Împărtășaniei. Noi nu avem dreptul de a-l îndepărta de la Biserică pentru că doamna Adam este nemulțumită. Cel mai probabil, modul de manifestare a credinței acestui om a trezit supărarea doamnei Adam și a soțului dumneaei, care i-au atras atenția asupra faptului că nu are dreptul să discute subiecte religioase cu oamenii, între domnul Iulian și soții Adam existând un conflict personal, care nu implică conducerea parohiei. Au avut loc mai multe discuții cu doamna Adam Veronica pe marginea acestui subiect, în care a fost rugată să fie mai atentă la comportament și să evite în viitor tulburările pe care le făcea cu diverși enoriași, voluntari ai parohiei” – ne-a răspuns preotul Sturzeanu.

 

Articol scris de Alina Crangeanu

Distribuie!

13 Comentarii

  1. Acest popă întunecat este întâmplător “preot”, îl cunosc bine, are un comportament de interlop. El niciodată nu-și recunoaște faptele, dă vina pe oricine încercând să scoată castanele din foc cu mâna altora ca să-și scape pielea..
    Tot ce spun finii este adevărat; i-aș sfătui să spună tot ce știu, că știu mai multe….
    Ne întrebăm noi, enoriașii, cine îl ține în brațe ? Păi, răspundem tot noi:
    În primul rând IPS Teofan Mitropolitul Moldovei, cu care are relații foarte strânse, amândoi fiind din Corbi.
    Așa-numitul “părinte” Iulian este SATANIST, are clar caracterul lui Sturzeanu.
    Dacă nici acum Sturzeanu nu este răspopit înseamnă că toți superiorii lui sunt în cârdășie cu el.
    Noi, enoriașii, sperăm ca Patriarhul Daniel să nu doarmă ci să ia urgent măsurile care se impun.
    BISERICA a scăzut drastic în încrederea enoriașilor ortodocși. Râd sectanții de noi ortodocșii.
    Bunul Dumnezeu să-i pedepsească pe toți popii de tip Sturzeanu dar am vrea să nu-i uite nici pe superiorii lor.

    • Mănânci un ra…hat mai mare ca tine. Habar nu ai ce vorbesti. Ori esti de la ziar, ori esti ruda cu acea familie. Te invit sa mergi la biserica sa cunosti realitatea. Multele realizari pe care le-a avut parintele la Mavrodolu si modul lui de a sluji ne-a cucerit. In privinta celorlalti doi, stim noi enoriasii mai multe. Demult ne-am saturat de ei. Rusine Jurnalului de Arges.

  2. Domnule Daniel… as vrea sa am o întâlnire cu tine, dacă tot spui ca ești enoriaș… dacă tot cunosti multe despre parintele Sturzeanu, atunci ar trebui sa știi tot ce a făcut la biserica Mavrodolu, și câte s-au schimbat in bine. Eu zic sa nu îți mai dai cu părerea despre alții, și sa privesti in grădina ta. Apropo… nu te mai da altcineva sub numele asta. Stați cuminti, nu va mai dati oameni in spatele Internetului!

  3. Cum sa il numești Parinte Paroh pe acest Sturzeanu ,e un mafiot și el și familia lui , niște hoți care se folosesc de biserica ptentru a se îmbogățiți .
    Mai rău este ca tot cea ce se întâmpla acolo se face cu patronajul conduceri biserici romane , mai exact prea Înalt Calinicul de la Curtea de Arges și consilierul lui Andrei au partea lor din aceasta inselotarie care se întâmpla la biserica Mavrodolu.
    Rușine Sturzeanu și familia ta , sunteți niște scursuri ale societăți

    • Eugen, invata te rog sa scrii, dupa sa vorbesti de niste oameni care isi merita locul acolo unde sunt. Dupa greselile de ortografie se vede ce fel de om esti.

  4. Sunt un cititor fidel al Jurnalului de Argeș și rămân consternat de obsesia care s-a creat față de biserica Mavrodolu și actualul paroh. Iubesc locașul pe care il frecventez și care a suferit modificari pozitive interior , exterior prin aportul adus de actualul paroh. De la apariția acestor două persoane care discreditează parohul, întâmplător le cunosc și nu am o impresie bună despre aceștia prin faptul că la fostul loc de muncă Lear au fost dați afară…asta spune totul. Colegii mei știu mai multe. Mă așteptam ca ziarul să nu dea curs acestor mizerii , ci să prezinte lucrurile frumoase (care nu sunt puține) de la această biserică , având în vedere că biserica este instituția care mai are credibilitate și este alături de noi. Cât despre părintele Victor Sturzeanu, personal am doar cuvinte de laudă și îmi asum.

  5. Un escroc si un murdar Sturzeanu, la fel si fiul lui. Se crede de oras, dar tot un taranus parvenit a ramas.

  6. Canon de pocăință către Domnul nostru IIsus Hristos
    Cântarea a 4-a
    ……” O, nebune om (Sturzeanu)! Până când te vei afunda și ca o albină vei aduna bogăția ta, care degrab va pieri ca praful și ca cenușa? Ci caută mai vârtos Împărăția lui Dumnezeu.”

  7. E susținut de Caliopie și de Teofan. Caliopie un gunoi bogat.

  8. Dacă nu era popa Sturzeanu la Biserica Mavrodolu, oare Biserica era în paragină ? Nicidecum. La câte excrocherii a făcut cu banii enoriașilor ar fi ridicat un lăcaș de cult din temelie, o nouă Biserică Mavrodolu.
    Nu vă fie frică și Sturzeanu pică !

  9. E normal sa aibe si sustinatori, ca doar nu tine toata prada pentru el. Cum dupa atatea articole tot e acolo? Pai simplu imparte banii si de aceea se crede de neatins. Putini sunt cei care stiu cand sa se opreasca.

  10. Aș dori să menționez că la biserica Mavrodolu nu slujește numai preotul paroh Victor Sturzeanu, ci mai sunt încă 4 preoți în afară de dânsul, deci, după părerea mea ar trebui să fim realiști și să recunoaștem că tot ce s-a realizat la Mavrodolu, în sensul bun, (exceptând scandalurile numeroase ce îl au ca personaj principal pe pr.paroh Victor Sturzeanu, familia și finii acestuia, scandaluri ce nu fac decât să „șifoneze” și mai mult imaginea Bisericii), nu s-au realizat doar de pr. paroh, ci și de ceilalți părinți slujitori ai bisericii Mavrodolu, și aceștia au un aport semnificativ în „creșterea” bisericii Mavrodolu în municipiul Pitești.
    Cert este că, mai devreme sau mai târziu fiecare va fi tras la răspundere pt faptele sale, dacă nu acum,aici pe pământ, cu siguranță dincolo se va face dreptate…însă,după cum și vorba „până la Dumnezeu ne mănâncă sfinții”, nu rămânem decât cu un gust amar privitor la aceste scandaluri, și la faptul că unii și alții dacă oferă „dreptul” sunt ținuți „în brațe” de mai marii bisericii, lucru ce duce clar la discreditarea imaginii bisericii!
    Noi TREBUIE să mergem la Biserică pentru HRISTOS, nu pentru preotul X sau Y. !
    PS: este parerea strict personală în ceea ce privește acest articol, și „frustrarea interioară” că astfel biserica pică și mai mult într-o zonă nefavorabilă și acest lucru se întâmplă din cauza unora care uită care le este scopul în vocația pe care și-au ales-o, și pun preț mai mult pe lucrurile lumești.

  11. Răutatea este o boală și o vei întâlni doar la oameni nefericiți, frustrați și neîmpliniți.