Web Analytics

Ce „tunuri” s-au tras pe urma caselor memoriale! Şi dăm exemplul casei lui Vladimir Streinu

de | 5.05.2022 11:45 | Actualitate, Cultură

Dacă unii, puțini, au căutat să înființeze/promoveze/restaureze diverse case memoriale, în schimb alții, tot puțini, dar cu relații, au făcut bani frumoși pe seama acestora. De exemplu, înființată în 2009, Asociația Centrul Ecologic Green Area din satul Bulbucata (com. Bulbucata, jud. Giurgiu) a și câștigat, în 2010, deja o finanțare generoasă pentru promovarea unor case memoriale. Printre acestea, și Casa memorială ,,Vladimir Streinu” din Teiu. Fără a avea habar de Vladimir Streinu, asociația scrie că această casă ar fi aparținut familiei până între anii 1902-1972 !!! GRAV este că NIMENI din Teiu nu a văzut niciunul dintre cele ,,8000 DVD-uri; 8000 pliante, 8000 ghiduri turistice” în care să fie prezentată această casă memorială pentru care asociația condusă de un anume Teodor Victor Milea a primit 8,27 miliarde lei (vechi) în anul 2011. Iată ce scrie pe pancarta (obligatorie în cazul finanțărilor REGIO): „DENUMIRE OBIECTIV: Casa Memorială Vladimir Streinu.”

„Aici s-a născut Vladimir Streinu, critic, poet și pedagog, un erudit în materie de textologie, de istorie literară și stilistică. Clădirea a aparținut familiei între 1902-1972, când a fost inaugurată casa memorială. Aici sunt expuse obiecte ce au aparținut familiei scriitorului, tablouri, costume populare specifice zonei.
© Asociația Centrul Ecologic Green Area
Titlul proiectului: «Ghid turistic-Case memoriale în țara noastră»
Autoritatea de Management: Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului
Proiect finanțat din Programul Operațional regional 2007-2013, Axa Prioritară 5. Dezvoltarea durabilă și promovarea turismului, Domeniul major de intervenție 5.3. Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare, în scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică, operațiunea «Dezvoltarea și consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice și a activităților de marketing specifice.»

Citește și Când spui Piteşti, la ce te gândeşti mai întâi?

Obiectivul general al proiectului: dezvoltarea și consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării patrimoniului cultural și a activităților de marketing specifice.
Rezultate obținute: 8000 DVD-uri; 8000 pliante, 8000 ghiduri turistice, 103 panouri de informare și promovare obiective turistice.
Durata implementării proiectului a fost de 12 luni (29.12.2010-30.12.2011)
Valoarea totală a proiectului este de 827.233, 55 lei.
Pentru mai multe informații despre Programul Operațional Regional, vă rugăm accesați www.inforegio.ro.
Pentru detalii suplimentare despre proiect vă rugăm să ne contactați la: tel./fax 031.817.52.35, e-mail: asociatiagreenarea@yahoo.com.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.
REGIO. Inițiativă locală, dezvoltare regională”.

Citește și Dinu Lipatti – omul cel bun al neamului românesc

De la case memoriale, asociația a trecut să protejeze (și) altceva. Astfel, începând din 8 iulie 2016, aceasta a devenit noul custode al ariei naturale protejate ROSPA0012 Brațul Borcea, împreună cu ROSCI0319 Mlaştina de la Feteşti, IV.34. Pădurea Canton Hăţiş şi ROSCI0278 Borduşani – Borcea (fără partea care se suprapune cu ROSPA0017 Canaralele de la Hârşova), dar și al ariei naturale protejate ROSPA0112 Câmpia Gherghiței împreună cu B.6 Lacul Rodeanu, conform convenției de custodie încheiate între Asociație și Agenția Națională pentru Protecția Mediului! Firește, cercetările continuă!

Citește și O fostă ziaristă din Argeş este azi unul dintre scriitorii români de succes

Articol scris de Jean Dumitrascu

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole