După o perioadă în care se părea că PSD-ul și-a pierdut vlaga critică la adresa primăriței Elena Lasconi, liderul județean al partidului a ridicat buzduganul deasupra capului chiar la Câmpulung. Într-o conferință de presă la care alături i-au fost președintele organizației locale, Georgel Mădulărea și Ciprian Neculăescu, subprefectul demisionar, Ion Mînzînă a ținut să evidențieze tot ceea ce i se pare aiurea în administrația câmpulungeană. Și a făcut referire inclusiv la legea penală, afirmând faptul că, citez, ”Aici (n.r.: la Câmpulung), din păcate, fărădelegea își găsește locul. Am citit și în raportul Curții de Conturi faptul că o licitație a fost ruptă în trei și a fost dată în încredințare directă. Orice primar de comună, cât de mică ar fi ea, știe că aici ne îndreptăm în zona infracționalității”.
Spusele lui Mînzînă fac referire la raportul de audit financiar întocmit de către Curtea de Conturi, prin Camera de Conturi Argeș, în 2023, după misiunea efectuată la Primăria Câmpulung asupra situațiilor financiare aferente anului 2022. Atunci, auditorii Curții au concluzionat că, citez, ”nu au fost identificate aspecte cheie care să necesite o atenție semnificativă din partea noastră”, însă ”au fost constatate erori cu influențe semnificative asupra situațiilor financiare”.
Concret, cei de la Curtea de Conturi au constatat că ”Nu au fost respectate în totalitate prevederile legislației achizițiilor publice referitoare la atribuirea directă a contractelor de bunuri și servicii, din catalogul electronic pus la dispoziție de SEAP. Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Câmpulung, în calitate de autoritate contractantă, a procedat la divizarea contractului de achiziție publică având ca obiect achiziția de bunuri, respectiv prestarea de servicii pentru evenimentul cultural Câmpulung 500 – Capitala Scrisului Românesc în trei contracte distincte de valoare mai mică, pe care le-a încheiat cu un singur operator economic, SC Brand New Servicii Comunicare SRL”. Altfel spus, printr-o manevră abilă, cei de la Câmpulung au evitat procedura de selecție sau de licitație atunci când au avut nevoie de promovarea aniversării celor 500 de ani ai Scrisorii lui Neacșu și au obținut bunuri și servicii de la un singur furnizor/prestator, împărțind achiziția în trei pentru a nu depăși plafonul valoric impus de lege.
252.650 lei împărțiți în trei
Suma din subtitlu reprezintă contravaloarea bunurilor și serviciilor achiziționate direct de municipiul Câmpulung de la Brand New Servicii Comunicare în datele de 23 și 24 iunie 2021. Prima zi a fost cea mai valoroasă, 120.000 de lei pentru produse informative și de promovare. Iar pe 24 iunie s-au făcut două achiziții, una de 32.818 lei pentru servicii de promovare outdoor a evenimentului Câmpulung 500, alta de 99.832 lei, servicii de campanii de publicitate pentru același eveniment.
Oricum, firma din București era deja în relație de LOVE cu Câmpulungul. În același an îi mai oferise, contra cost, bineînțeles, cărți de vizită și servicii tipografice. Apoi, în 2022, au venit baloanele de Valentine´s Day, ieftine, vreo 1.500 de lei. Alte baloane, în 2023! Și multe altele…
Brand New Servicii Comunicare, adică agenția Propaganda
Firma care relaționează patrimonial cu municipiul Câmpulung are o denumire nouă. Brand New Servicii Comunicare fusese Propaganda Brand New. Și cu ceva legături și cu USR-ul. Iar în spatele companiei Propaganda, una de top național la nivelul serviciilor de branding, se află un câmpulungean.
Adrian Țuluca (foto) este boss-ul de la Propaganda Creative Marketing, dar și membru fondator al Asociației ”Țara Muscelului”, o organizație care se declară independentă, neafiliată politic și ”orientată către dezvoltarea armonioasă a zonei Câmpulung Muscel”.
Cătălin Ioan Butoiu
0 Comentarii