Web Analytics
scris joi, 09.05.2024

Zăpadă de peste 4 metri pe Transfăgărășan. Drumarii lucrează într-o zonă dificilă, cu risc de avalanșă

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov anunţă, joi, că s-a ajuns cu deszăpezirea de pe Transfăgărăşan în zona cea mai dificilă, respectiv în zona expusă avalanşelor. Aici, spun drumarii, stratul de zăpadă are peste patru metri şi este bătătorită şi îngheţată.

Zăpadă de peste 4 metri pe Transfăgărășan. Drumarii lucrează într-o zonă dificilă, cu risc de avalanșă

”Zăpadă de peste 4 metri pe Transfăgărăşan! Acum începe greul! Am ajuns cu deszăpezirea Transfăgărăşanului în zona cea mai dificilă, expusă avalanşelor şi cu un strat foarte gros de zăpadă bătătorită şi îngheţată”, au anunţat, joi, reprezentanții DRDP Brașov, într-o postare pe Facebook.

Citește și: Izvorul Tămăduirii, prăznuit la Mioveni

În prezent, se lucrează la descongestionarea drumului pe un sens de mers, pentru a se crea loc de manevră pentru mai multe utilaje. ”Sperăm că şi vremea va ţine cu noi astfel încât să putem să deschidem Transfăgărăşanul cât mai devreme”, mai arată sursa citată.  Crculaţia pe DN 7 C, Transfăgărăşan, este închisă, între Piscu Negru şi Cabana Bâlea Cascadă.

Cel mai frumos traseu din România

 „Drumul printre nori”, așa cum mai este denumit traseul, Transfăgărășanul, măsoară aproximativ 151 km și face parte din DN 7C, drum ce începe din județul Argeș, comuna Bascov, și se intersectează cu DN1, lângă comuna Cârțișoara, între Sibiu și Brașov. Transfăgărășan a fost construit între aniii 1970-1974, pe o durată de 4 ani, în timpul lui Ceaușescu și, conform datelor oficiale, aproximativ 40 de oameni și-au pierdut viața în construirea traseului. Inaugurarea traseului a avut loc pe data de 20 septembrie, 1974. Traseul pe care se desfășoară drumul Transfăgărășan începe din comuna Bascov din Județul Argeș și trece prin fața hidrocentralei Vidraru, apoi urcă spre Cetatea Poenari. Ajunge pe Barajul Vidraru, trece de trei tunele scurte, trece de baraj și lasă în partea stângă Lacul Vidraru, ajungând la Cascada Capra. Trecerea de la Capra la Bâlea Lac este făcută printr-un tunel de aproximativ 887 de metri, Tunelul Bâlea, cel mai lung tunel din România. Este un tunel iluminat electric și ventilat natural și are o înălțime de aproximativ 4,4 m, lățime de 6 m și un trotuar de un metru.

Citește și: Piața mașinilor electrice, în cădere liberă: jumătate dintre proprietari regretă achiziția

Circulația este deschisă doar în intervalul 1 iulie – 31 octombrie, în fiecare an. Din 1 noiembrie până în 30 iunie traseul este închis. Viteza recomandată pentru a circula cu mașina pe Transfăgărășan este de 40 km pe oră, viteza impusă datorită numeroaselor serpentine.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *