Web Analytics
scris joi, 26.01.2023

Un scandal stă să izbucnească la Biblioteca Judeţeană! Apar încă trei posturi de conducere

Un scandal stă să izbucnească la Biblioteca Județeană „Dinicu Golescu” Argeș la nici două luni de la plecarea managerului Octavian Mihail Sachelarie. Tensiunile care s-au acumulat la nivelul unor salariați își au originea în modul de lucru al celei care conduce acum, cu titlu interimar, această nobilă instituție. Oamenii reclamă – deocamdată sub protecția anonimatului – că Mihaela Voinicu, noul manager, se comportă la serviciu ca pe moșia proprie și că a „umflat” noua organigramă, suplimentând exagerat numărul de șefi. În replică, aceasta spune că deciziile luate sunt bine fundamentate și aprobate de Consiliul Județean.

Un scandal stă să izbucnească la Biblioteca Judeţeană! Apar încă trei posturi de conducere

Noua organigramă, aprobată „într-o totală lipsă de transparență”

Mihaela Voinicu, inginer de profesie, n-a ajuns întâmplător în funcția de manager interimar al Bibliotecii Județene. A fost director adjunct al instituției, iar anul trecut, în noiembrie, a urcat încă o treaptă chiar la propunerea d-lui Sachelarie, care a plecat la pensie. Comportamentul ei, însă – spun cei nemulțumiți – a creat mereu probleme, Mihaela Voinicu „împărțind cumva” salariații în cei aflați în subordinea sau sub protecția ei și cei ai fostului manager Sachelarie.

După plecarea acestuia – ne spune un salariat – „aburii puterii i-au diminuat percepția asupra realității, considerând biblioteca moșie, iar pe noi (cu câteva excepții) slugi pe proprietatea personală. (…) Toți salariații, cu excepția grupului aflat sub protecția acesteia, sunt stresați, sunt speriați și terorizați”.
Cei mai mulți, de teamă, vorbesc doar pe la colțuri, dar chiar și așa am aflat ”pe surse” că unul dintre motivele care au acutizat nemulțumirile îl constituie noua organigramă, aprobată „într-o totală lipsă de transparență”; organigramă pe baza căreia au fost create alte funcții de conducere în afara celor trei existente, de manager, director adjunct și șef de serviciu (Catalogare și evidența documentelor de bibliotecă).

Citește și Cazul elevei otrăvite cu dezinfectant de către o colegă. Explicaţie hilară a directoarei: „A fost un joc, o prostie, (…) a vrut să facă un experiment”

Biblioteca Județeană „scoate din joben funcții de conducere plătite considerabil”

Practic, noua organigramă – propusă și fundamentată de managerul interimar Voinicu, aprobată de Consiliul Județean – suplimentează numărul de posturi de la 67 (trei de conducere și 64 de execuție) la 76 (șase de conducere și 70 de execuție). Or, tocmai această reorganizare, recompartimentare, prin crearea unor noi servicii, a unor noi subordonări, prin aducerea altor oameni mai mult sau mai puțin pregătiți în domeniile respective, a creat mari nemulțumiri, stres și chiar furia unor salariați.

După noua organigramă, de exemplu, Biblioteca Județeană Argeș are acum, în subordinea directă a managerului, un Birou Financiar Contabil (înainte avea un compartiment), birou care are, la rându-i, în subordine Compartimentul Secretariat/ Relații Publice-Administrativ. Deci, șefi peste alți… șefi, plus alți angajați pentru noile structuri, bașca faptul discutabil că salariații de la secretariat și relații publice trebuie să dea… socoteală (adică măsura competenței) finanțiștilor-contabili de la biroul proaspăt înființat. Aceste modificări, dar și altele privind transformarea unor funcții vacante – cum ar fi, de pildă, de bibliotecar în șefi de serviciu – au generat disconfort în rândul unor salariați.

„În vremurile în care este nevoie de cumpătare și de diminuarea cheltuielilor din banul public, Biblioteca Județeană face angajări și scoate din joben funcții de conducere plătite considerabil. (…) Nu-i bai, are balta pește, județul Argeș este potent, dar cum rămâne cu atât de mult discutata politică a unui management eficient?” – întreabă retoric, cu amărăciune, un salariat. Acesta propune alte destinații pentru banii cu care unii „sunt plătiți regește”: reparații capitale la bibliotecă, achiziții la fondul de carte, care lasă de dorit, prime pentru motivarea unor angajați etc.

Citește și Tatăl copilului mort la dentist, după trimiterea în judecată a inculpaţilor: „Pentru bani, mint şi calcă şi pe cadavre, cum s-a întâmplat şi la noi”

Mihaela Voinicu : „Nu se mai poate nici înțepeniți într-un anumit model. Adaptarea este exprimarea unui nivel de inteligență”

În replică la aceste discuții managerul interimar Mihaela Voinicu ne-a declarat: ”Toate organigramele, statele de funcții și regulamentele de organizare și funcționare au fost aprobate în ultima ședință de Consiliu. Ele sunt publice, pe site. Și organigrama veche, și cea nouă. Argumentele care au stat la baza modificărilor sunt, de asemenea, publice; sunt fundamentate cu cifre. Toată fundamentarea a trecut prin toate comisiile Consiliului Județean. Dacă nu ar fi fost corecte, ele nu ar fi trecut. Gândiți-vă că la suprafața pe care o avem în clădire, noi nu aveam niciun post de muncitor sau de îngrijitor. Absolut niciunul. Deci, fundamentarea a trecut prin evaluarea lor, a trecut prin evaluarea Consiliului de Administrație, în niciun caz nu este organigrama sau statul de funcții doar fixate, concepute de o persoană, respectiv de mine. În absolut niciun caz. Pentru că în fundamentare sunt trecute și atribuțiile pe care le vor avea angajații, cu ce se vor ocupa. Nu se poate face altfel, pentru că… nu știu, ce li se pare unora sau altora. Eu cred că cel mai bine ar fi dacă am îndepărta partea emoțională din exprimare și dacă am vedea cu ce fapte rămânem. Fapte și cifre (…) Este o schimbare un pic de paradigmă și eu cred că este benefică. Eu am încercat să o prezint și să o argumentez în efectele ei. Acum, știți și dv. și știe oricine că orice schimbare produce unele nemulțumiri, dar hai să trecem peste ele, să vedem după și când va putea fi aplicată în integralitatea ei această organigramă, că asta este o altă etapă, și apoi să vedem ce efecte va avea”.

D-na Voinicu ne-a mai spus că are ușa deschisă pentru orice are nevoie de lămuriri. „Cine vrea poate să intre. Folosesc și foarte mult e-mailuri. Dar, știți cum e, când comunici, trebuie să înțeleagă și partea cealaltă. Nu se mai poate nici înțepeniți într-un anumit model. Adaptarea este exprimarea unui nivel de inteligență. Și atunci ne adaptăm la ce ni se cere acum, prin schimbări legislative, prin noi direcții, digitizare… Sunt sigură că este loc pentru toți” – a spus d-na Voinicu.

Citește și Marina Almășan: ”Aici, la Pitești, am văzut cea mai frumoasă bibliotecă județeană din țară”

Adrian Bughiu: „Eu pun aceste nemulțumiri pe seama celor care au tăiat până acum frunză la câini”

Despre starea de tensiune de la Biblioteca Județeană i-am solicitat un punct de vedere și lui Adrian Bughiu, vicepreședinte al Consiliului Județean.
„Au ajuns și la urechile noastre aceste lucruri, care duc spre o presupusă zonă de conflict, dar, oficial, nu s-a adeverit nimic. Am avut discuții în fiecare săptămână în care d-na manager ne-a adus la cunoștință probleme apărute pe tema organigramei. Dar această organigramă este aprobată de Consiliul Județean în urma unor ședințe făcute la Bibliotecă, nu e o decizie luată arbitrar de d-na Voinicu. Cu Juridicul, pe lege.
Dinamizează activitatea, repară niște neajunsuri. Eu pun aceste nemulțumiri pe seama celor care au tăiat până acum frunză la câini. Doamna Voinicu nu și-a dorit această funcție, ci este cea care, la rugămințile noastre, trebuie să ducă lucrurile pe un făgaș normal. I-am dat mână liberă pentru asta”
– a spus vicele Bughiu.

Mihai Sachelarie, fostul manager: „Oamenii trebuie respectaţi”

Fostul manager, sociologul Octavian Mihail Sachelarie, vede puțin altfel această stare de lucruri: „Eu militez pentru înțelegere, pentru discuții între toți de acolo. Instituția are un standard, iar acest standard trebuie dus mai departe. Ar fi păcat ca o instituție de acest nivel să nu funcționeze ca până acum. Oamenii trebuie respectați. Eu întotdeauna am încercat să iau partea bună de la oameni. O situație conflictuală nu duce la nimic bun. Fără solidaritatea întregului colectiv, nimic nu poate merge”.

Citește și Biblioteca Judeţeană Argeş, neîncăpătoare pentru… cărţile unor mari autori!

Distribuie!

4 Comentarii

  1. Tare! Le-a ajuns cutitul la os! Sunt stresati ca vin la serviciu. Noroc can nu prea stau, can i-ar lovi damblaua. Altfel, toate bune, salarii bunicele, munca putina, pretentii mari. O omisiune, involuntara probabil, d-na manager este ing., dar doctor in biblioteconomie digitala. Sic! Fostul manager, on al pacii, daca at fi stiut sa deschida si PC-ul, ar fi fost perfect. Pensie usoara!

    Răspuns
    • Pentru limba romana, apasati tasta 1!!!!

      Răspuns
    • Daca prostia ar urla, cu siguranță urletul ar fi un strigat!

      Răspuns
  2. Nu am vazut o pe directoarea asta deloc la activitati si vin des la Biblioteca. Cine este respectiva???

    Răspuns

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *