Tatăl copilului mort la dentist, după trimiterea în judecată a inculpaţilor: „Pentru bani, mint şi calcă şi pe cadavre, cum s-a întâmplat şi la noi”

de | 20.01.2023 10:45 | Actualitate, Dezvăluiri, Home, Politica si Administratie

La sfârșitul lunii decembrie 2022, au fost trimiși în judecată anestezistul Adrian Dinescu și administratorii cabinetului medical TeddyCare din Pitești, Răzvan Savu și Alin Mutu, pentru uciderea din culpă a unui băiețel de numai 4 ani și 8 luni. Micuțul a murit în februarie 2020, după ce i-a fost administrată o analgosedare, adică o anestezie intravenoasă. Cazul a făcut ocolul țării la acea vreme. Copilul a avut stări de rău după injecție, a intrat în stop cardio-respirator, a fost resuscitat de anestezist, apoi a intervenit echipajul ambulanței, care l-a și transferat la Spitalul de Pediatrie Pitești.

Într-un final, pe 12 februarie, a murit la secția ATI de la Spitalul de Urgență „Grigore Alexandrescu” din București. După trei săptămâni de la moartea copilului, tatăl acestuia, dl Adrian Vasile, a acordat un amplu interviu cu mărturii sfâșietoare ziarului nostru. Acum l-am contactat din nou, la aproape trei ani de cercetări de la evenimentul tragic. Adrian Vasile ne-a spus că Institutul «Mina Minovici» „are puterea de decizie, adică ultimul cuvânt e al lor. Dânșii n-au dat drumul la dosar. Un an jumătate a stat la «Mina Minovici». Acolo s-a împotmolit. Nu, poliție sau Procuratura. N-am ce să le reproșez, nici nu mă așteptam să fie așa de fermi”.

Părinţii copilului au protestat la INML „Mina Minovici”

De Ziua Copilului, anul trecut, soții Vasile au protestat în fața Institutului de Medicină Legală „Mina Minovici” care a făcut expertiza medico-legală. Alături de ei, alți zeci de părinți ai căror copii au fost operați acuzau că legiștii întârzie în mod nejustificat rapoartele de expertiză medico-legală.
„Un an-jumătate a stat (dosarul, nota redactorului) acolo, asta a fost ce ne-a încurcat. Până ne-am dus și am protestat acolo, că am fost și noi, și atunci dl director de la Mina Minovici a primit pe doamna avocat, avocata noastră, în audiență și a validat doar trei dosare, printre care a fost al meu”. Tatăl a mai spus că după protest, „imediat s-a rezolvat”.

„Oricum ne-a răscolit atât de rău, iar ne întoarce la acum trei ani”

Tatăl băiatului ne-a spus că nu l-au contactat cei de la TeddyCare. „N-ați văzut și dv. ce au declarat ei și… de ce i-au trimis în judecată? Pentru…. Hm. Ei au mințit, au mințit și au mințit. Pentru bani, mint, doamnă, și calcă și pe cadavre, cum s-a întâmplat și la noi. Ce să vă mai zic, că oricum ne-a răscolit atât de rău, iar ne întoarce la acum trei ani”, a mai menționat tatăl cu tristețe în voce.

Citește și Rechizitoriu. Anestezistul şi patronii de la Clinica „Teddy Care” din Piteşti au fost trimişi în judecată

La câteva zile de la moartea copilului, administratorul clinicii a postat un mesaj lacrimogen, dar fără scuze propriu-zise față de familie

Pe 21 februarie 2020, administratorul Răzvan Savu a făcut referiri, pe pagina de Facebook a cabinetului TeddyCare, la trecutul dureros al familiei sale, la felul în care a pus bazele TeddyCare (în acel an se împlineau 10 ani de activitate), dar și la decesul pacientului (partea de mai jos), dar fără scuze propriu-zise față de familia victimei.
„(…) Din păcate, nu toți copiii vin la noi pentru prevenție, iar majoritatea au nevoie de tratamente invazive. Așa am ajuns și noi să oferim si servicii de analgo-sedare. Ceea ce s-a întâmplat pe 10 februarie 2020 nu ne definește nici ca oameni, nici ca practicieni și nu are nicio legătură cu viziunea acestui proiect. Nu se vor putea anula miile de tratamente oferite copiilor în clinica TeddyCare, însă nici pe micuțul Petru nimeni și nimic nu-l mai poate aduce înapoi, iar asta este o durere imensă pentru care nu există cuvinte de regret.

Vreau să precizez că în aceste rânduri nu voi comenta actul medical. Nu sunt în măsură să o fac, atât prin prisma faptului că nu am fost acolo, dar si pentru că nu am cunoștințele și expertiza necesară pentru a contesta calitatea și intervenția medicului anestezist. De-a lungul acestei colaborări am considerat că experiența și calitățile profesionale ale specialistului anestezist sunt conforme cu diplomele, practica și notorietatea acestuia. Rațiunea îmi spune că niciun alt medic, cu o altă specialitate sau oricare altă persoană nu ar putea sau nu ar trebui să conteste tratamentul aplicat de un medic primar în anestezie și terapie intensivă, cu atât mai puțin un medic stomatolog cum sunt eu, în circumstanțele date. De aceea, vă rog a-mi respecta decizia de a nu comenta și de a nu iniția o părere personală și nefondată în acest caz. Am încredere că organele abilitate vor face lumină, iar justiția dreptate.

Așa cum bine ați bănuit, eu sunt băiatul cel mare al acelei mame din povestea de la început. Am fost martor la durerile prin care părinții mei au trecut în acele momente când s-a întâmplat accidentul fratelui meu și știu câtă suferință aduce o astfel de tragedie într-o familie. Din acest motiv, chiar dacă presa și opinia publică au pus o presiune enormă, am preferat să rămân empatic cu acei părinți și să păstrez liniștea. În astfel de momente, singurele lucruri pe care le poți oferi părinților sunt liniștea și compasiunea. Durerea a fost și este în continuare foarte mare și în sufletul tuturor celor implicați din clinică, iar coerența și rațiunea unor declarații în presă ne-au lipsit cu desăvârșire.

Trăim momente pentru care nu am fost pregătiți emoțional niciodată. Din punct de vedere legal, al birocrației, al autorizațiilor și documentelor necesare, am procedat și am acționat întotdeauna conform informațiilor pe care le-am obținut de la organele competente. Am pus totul la dispoziția organelor de anchetă și acestea vor fi în măsură să analizeze și să judece acest lucru. Întâmplarea această tragică și absolut singulară, atât la nivelul companiei, cât și la nivel național, este dovada clară că acest lucru se poate întâmpla și că se poate întâmpla oricui. În aceste săptămâni de o foarte mare încărcătură emoțională, am înțeles că, oricât de mult bine ai face de-a lungul vieții, este nevoie de o astfel de întâmplare pentru a șterge cu buretele tot ce ai făcut până atunci. Iar de această povară nu este nimeni ferit.
Cu sufletul frânt, Răzvan Savu, administrator TeddyCare, medic dentist, părinte…în România.”

Citește și Exclusiv. Adrian Vasile, tatăl băieţelului mort după anestezie, primul interviu după tragedie: ”Anestezistul mi-a recunoscut că au mai fost probleme cu analgosedările la Teddy Care”

Familia copilului aşteaptă să se facă dreptate

Anchetatorii au găsit mai multe nereguli precizate minuțios în rechizitoriu și despre care am scris în ediția trecută a ziarului. În urma cercetărilor s-a stabilit că TeddyCare nu era utilată cu o cameră cu destinație Anestezie și Terapie Intensivă (ATI) și că firma nu a respectat obiectul de activitate menționat în autorizația sanitară de funcționare, desfășurând și activități de analgosedare care nu sunt menționate în autorizație. Membrii echipajului SMURD au constatat că minorul nu a fost monitorizat pe parcursul intervenției medicale stomatologice. De asemenea, procurorii au mai notat că resuscitarea cardio-respiratorie a pacientului s-a făcut după un interval suficient de lung pentru a se instala leziuni neuronale definitive, iar intubația orotraheală a fost realizată tardiv, abia după sosirea echipajului de ambulanță. L-am întrebat pe Adrian Vasile și dacă are încredere că justiția va face dreptate. „Eu cred că se face, odată ce a fost poliția și a găsit atâtea nereguli, și amendați de DSP (cu 20.000 lei, n. red.). Eu am încredere, normal”, ne-a răspuns Adrian Vasile.

Concluzia tatălui îndurerat: „Trebuie să ne recunoaştem greşelile, că toţi greşim”

Rudele băiețelului decedat s-au constituit părți civile. Valoarea daunelor nu a fost încă stabilită, după cum ne-a confirmat Adrian Vasile. Despre anestezist a precizat că nu și-a recunoscut vina. De altfel, și în rechizitoriu se precizează că inculpații nu au recunoscut comiterea faptei. „Asta e cea mai mare satisfacție a mea, să nu-l mai văd acolo (în calitate de medic, n. red.). Să nu-și recunoască vina, să nu vină el: «omule, am greșit», sau să vină cu capul plecat?! Nu se face, doamnă, așa ceva, trebuie să ne recunoaștem greșelile, că toți greșim”.

Citește și Percheziții la Teddy Care și la medicul care l-a anesteziat pe copilul care a murit

Articol scris de Mari Tudor

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *