Web Analytics
scris miercuri, 08.10.2014

Timp de patru zile, România a fost capitala modei la Paris

# Firmele românești prezente grație Ministerului Economiei la Târgul internațional TRANOI, cel mai mare de profil din Europa, au realizat contracte de sute de mii de euro și au atras mii de vizitatori din toată lumea.

Timp de patru zile, România a fost capitala modei la Paris

Parisul nu este numai o foarte șarmantă destinație pentru numeroșii turiști români, ci și un loc unde numeroase firme din țara noastră vin la mari expoziții și fac afaceri înfloritoare cu clienți din toată lumea. Iar cel mai recent și lăudabil exemplu în acest sens a fost la sfârșitul lunii septembrie. Un târg internațional de fashion – cel mai mare din Europa – la care Jurnalul de Argeș a fost martor.
În perioada 26 – 29 septembrie, Ministerul Economiei, în colaborare cu patronatul „Romanian Creative Fashion”, a organizat a patra participare oficială a firmelor româneşti la târgul internaţional TRANOI de la Paris, târg desfășurat în cadrul Paris Fashion Week. Acest Salon internaţional de design vestimentar este cel mai important eveniment de profil din Europa şi unul de referinţă în lume. Practic, evenimentul a reunit peste 1.100 de expozanți din peste 40 de țări. O desfășurare de forțe și de… creații absolut impresionantă care a avut parte și de o audiență pe măsură: peste 50.000 de vizitatori și clienți. Și, spre lauda lor, designerii români prezenți au reușit să impresioneze prin creațiile vestimentare originale și pline de culoare și la propriu și la figurat. De altfel, firmele prezente la Paris au reconfirmat prin numeroșii clienți atrași, atât din Europa, cât și din Orientul Mijlociu ori Asia, că industria românească de fashion se bucură de mare succes la nivel internațional, România fiind o adevărată capitală a modei la evenimentul de la Paris. Iar contractele încheiate în doar patru zile s-au ridicat la câteva sute de mii de euro. 
Standurile firmelor româneşti au fost organizate în şase locaţii: Carrousel du Louvre, Espace Montaigne, Vendome Luxury, Premiere Classe, Me My Mode şi Showroom Seven, fiind prezente 10 firme din domeniu: Ligia’s Accessories SRL, Hilo Atelier SRL, Confecţii Integrate SRL, Cristian Samfira Design SRL, Rhea Costa Fashion SRL, Art & Business Today SRL, Hilux Faxhion SRL, Atelier Lorina SRL, Radu Design SRL, Camilium Invest SRL. La Paris Fashion Week au fost prezenti şi alţi designeri români importanți, cu susţinere proprie, dintre care îi menţionăm pe Venera Arapu, Elena Perseil şi Maria Lucia Hohan.
Designerii români prezenţi la evenimentele din cadrul ,,Paris Fashion Week” au avut numeroase întâlniri cu firme de distribuţie atât din Franţa şi din spatiul UE, cât şi din ţări din Orientul Mijlociu și Asia, precum şi cu reprezentanţi ai presei de specialitate. Trebuie menționat că designerul Clara Rotescu a acordat un amplu interviu pentru cunoscutul post Fashion TV, iar ziarele pariziene au avut numai cuvinte de laudă la adresa creatorilor români.
Trebuie spus că prezența firmelor românești la Târgul TRANOI a fost posibilă grație unui program foarte ambițios derulat de câțiva ani de către Ministerul Economiei, program realizat pentru a veni în sprijinul exportatorilor români și prin care este susţinută participarea la târguri sau la misiuni economice.
Denis Grigorescu

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Blocaje la Kaufland Câmpulung

Nu a trecut un an de când se căuta director pentru Kaufland Câmpulung și s-au ițit provocări diverse. Mai ales că nu a scăzut nici afluența celor...

Câmpulungul fără cap(ete)

Plecarea Elenei Lasconi la războiul contra sistemului a lăsat Câmpulungul pe mâinile acoliților care luni de zile au trebuit să se lupte pe plan...