Web Analytics
scris luni, 04.07.2022

Teach for Romania pregătește profesori pentru cariera didactică

În perioada 4 iulie – 7 august 2022, Teach for Romania organizează Academia de Leadership și Pedagogie, singurul program de formare dedicat profesorilor care predau în comunități vulnerabile. Provocările ultimilor ani, alături de studii îngrijorătoare, ne-au arătat cât de multă  nevoie avem de oameni bine pregătiți pentru cariera didactică pentru a putea produce împreună schimbările sistemice în educație, mai ales pentru copiii din medii vulnerabile, care au cea mai mare nevoie.

Teach for Romania pregătește profesori pentru cariera didactică

Citește și: 3 Iulie 1990:  Adunarea generală a Academiei Române. Sunt aleși postmortem membri ai Academiei: Constantin Brâncuși, Mircea Eliade, Mircea Florian, Constantin Noica, Nichita Stănescu, Marin Preda, Ion Moraru

Refresh pentru profesori. Restart pentru societate

În România: 1 din 5 elevi din mediul rural abandonează școala; peste 200,000 de copii suferă de bullying în școli, adică experimentează excludere, umilire, amenințări, violență fizică și verbală; jumătate din copiii României sunt la risc de sărăcie și excluziune socială, cu șanse reduse de a-și construi un viitor. 

„Avem nevoie de formarea unei noi serii de profesori cu viziune, oamenii cu viziune, care vor să se implice în educația din România. Oameni care, pe termen lung, prin rolurile lor, vor contribui la transformarea educației în favoarea elevului și vor ajuta copiii să își atingă potențialul, pornind de la cei mai vulnerabili. În acest sens, ne propunem dezvoltarea următoarelor competențe:

  1. Self-leadership: autocunoaștere, reflecție și autodepășire;
  2. Reziliență: mentalitate de creștere, gestionarea provocărilor/acțiune;
  3. Gândire strategică: gândire analitică, rezolvare de probleme și luare de decizii;
  4. Construire de relații: colaborare, comunicare asertivă/nonviolentă;
  5. Învățare strategică: cultura reușitei, planificare, evaluare și gestionarea experienței de învățare.

Citește și: Începe TIFF Sibiu: Zile pline de filme, cine-concerte și invitați speciali, între 7 și 10 iulie

Ne propunem să conturăm o comunitate închegată, bazată pe încredere, în care participanții cer și oferă ajutorul, construiesc soluții împreună și se susțin reciproc.”, transmite Teach for Romania, printr-un comunicat de presă.

Academia de Leadership și Pedagogie este inima programului Teach for Romania. Pentru că de-aici pornește magia. Aici învățăm să fim împreună. Învățăm să ne vedem cu adevărat. Să ne auzim cu adevărat. Să ne susținem cu adevărat. Învățăm curajul de a fi vulnerabili și imperfecți. Învățăm bucuria de a fi astăzi mai buni decât am fost ieri. Învățăm pentru că noi știm că misiunea noastră nu este despre a salva oameni, fie ei copii sau adulți. Nici despre a-i repara. Nici despre a le arăta drumul. Ci este despre a-i ajuta să se descopere, să crească, să-și dorească și să poată mai mult. E despre a le fi alături când au cea mai mare nevoie de noi. Și alegem să facem asta pentru că noi știm că viitorul se construiește acum. În sălile noastre de clasă. Și că el va fi pe măsura contribuției fiecăruia dintre noi”, spune Mirela Ștețco, Director Training, Teach for Romania.

Citește și: Institutul Cultural Român din Madrid vorbește despre Elisabeta Rizea, din Nucșoara, pe Instagram 

„Pregătirea oferită în Academie este doar startul unei experiențe de învățare menite să îi ajute pe participanții în program și alumnii Teach for Romania să schimbe traseul de viață al copiilor din comunități vulnerabile și să contribuie astfel la schimbarea sistemică de care e nevoie.

În Academie descoperim că învățarea este produsul leadership-ului colectiv și că învățarea autentică, de tip transformațional, se întâmplă doar atunci când privim copilul ca întreg și îl implicăm în proces. Învățăm, alături de elevi și părinți, cum să dezvoltăm conștient în clasă o cultură a reușitei, în măsură să ofere siguranță și apartenență, cum să ne construim obiective și ne ținem de ele, cum să ne monitorizăm progresul și să celebrăm micile victorii, cum să readucem în sala de clasă curiozitatea, respectând felul în care creierul învață și dând timp și resurse pentru explorare, testare/practicare, toate acestea fiind elemente integrate care șlefuiesc cariera didactică”, adaugă Iulia Pielmuș, Director Executiv, Teach for Romania.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole