Web Analytics

Sub pretextul măririi costurilor de producţie, mai marii Renault ar cam stopa creşterile salariale de la Mioveni

de | 8.10.2014 17:59 | Politica si Administratie

Carlos Ghosn, unul dintre cei mai puternici executivi din industria auto mondială, care conduce Alianţa Renault-Nissan din funcţia de preşedinte şi CEO atât al Grupului Nissan, cât şi al Grupului Renault, spune că uzina Dacia de la Mioveni este în prezent una „eficientă, dar nu imună la probleme”, motiv pentru care aceasta trebuie să se menţină competitivă în continuare, mai ales în ceea ce priveşte costurile de producţie. „Dacă vom avea costuri mai mari de producţie în România, nu este un lucru bun pentru economia românească. Cu toţii suntem îngrijoraţi de acest lucru. Dar sunt multe uzine care sunt competitive chiar dacă salariile urcă. Acest lucru înseamnă o îmbunătăţire a eficienţei, productivităţii, organizării, proceselor de producţie. Faptul că salariile vor urca în ţările emergente cu toţii ştim asta, este un lucru normal. Dar ce este important este ca atunci când salariile urcă, să existe sisteme suficient de eficiente pentru a compensa această creştere”, a declarat pentru ZF, Carlos Ghosn, în cadrul unui eveniment al Grupului Renault, înaintea Salonului Auto de la Paris, cel mai aşteptat eveniment al anului în industrie.

Nicolas Maure spune că în condițiile actuale francezii nu ar mai fi optat pentru România

Dacă Renault ar trebui să investească acum într-o nouă uzină în Europa Centrală şi de Est, nu sunt sigur dacă ar mai alege România, iar dacă ar veni aici, nu ar veni în Argeş, a spus Nicolas Maure, directorul general şi preşedintele consiliului de administraţie al Dacia. El a precizat că salariile de la Dacia au ajuns la un nivel dublu faţă de media naţională, iar această situaţie este foarte bună pentru angajaţi, dar nu şi pentru competitivitatea uzinei. „Trebuie să fim realişti şi rezonabili. Ştim că economia României va creşte, dar salariile nu trebuie să crească mai repede decât productivitatea, altfel nu va mai fi competitivă. Şi productivitatea înseamnă o calificare mai bună, iar pentru aceasta este nevoie de timp“, a adăugat Maure. În ultimii ani salariile angajaţilor uzinei de la Mioveni au fost majorate în fiecare an, astfel încât salariul mediu net a ajuns la peste 3.200 de lei, la care se adaugă o serie de bonusuri precum primă excepţională (360 de lei) sau primă de rezultat de 1.400 lei brut în 2014.

Ion Iordache, vicelider SAD: „Ca în fiecare an, înainte de negocieri, mutăm uzina în Maroc”

Referitor la tirada declarațiilor șefilor Renault din ultima perioadă, viceliderul Sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache, ne-a declarat următoarele: „Există o politică și va trebui să ne obișnuim cu ea și anume aceea că multinaționalele se îndreaptă mereu spre zone cu salarii mai scăzute. În afară de aceasta, după cum se știe, actualul contract colectiv de muncă expiră la finele anului, iar următorul va intra în vigoare la 1 ianuarie 2015. Așadar, la începutul lui noiembrie vom demara negocierile pentru noul contract și, ca în fiecare an înainte de negocieri mutăm uzina în Maroc. Dincolo de toate astea trebuie să recunoaștem că la Dacia salariile sunt cam duble față de restul zonei.”

Iordache: „Actualii guvernanți fac mișto de Dacia, tratează Dacia într-o manieră tâmpită”

„Aș dori să mai spun că pentru tot ceea ce se întâmplă și se va întâmpla la Dacia vinovați sunt foștii, actualii și probabil viitorii guvernanți ai României care refuză să aducă țara asta acolo unde ar trebui să fie. Mai mult, cu lehamite vă spun că guvernanții de astăzi fac mișto de cetățeni, de țara asta și de Dacia. Actualii guvernanți tratează Dacia într-o manieră tâmpită, așa să scrieți, vin cu argumente de-a dreptul tâmpite ca să demonstreze chipurile că spre Sibiu nu ne trebuie autostradă ci drum expres. Suntem profund dezamăgiți de actualul ministru al Transporturilor, credeam că Ioan Rus e un tip serios, dar nu este”, a mai declarat pentru Jurnalul de Argeș sindicalistul.
Florin Silvestru

 

 

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii