Web Analytics

PNRR-ul nu e prea darnic cu Argeşul, pe turism. Doar trasee pentru biciclete şi gastronomie

de | 8.12.2022 12:40 | Actualitate, Economie, Home, Politica si Administratie

Diverse măsuri sunt disponibile pentru accesarea de fonduri europene în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, fiind acceptate la finanțare proiecte de investiții care ar urma să integreze complet țara noastră în Uniunea Europeană. Inclusiv din punct de vedere turistic, prin crearea de facilități multiple cum sunt pistele de bicicletă, spre exemplu. Dar nu simple piste, ci adevărate trasee dispunând și de spații de servicii, ca pe autostrăzi. Și este vorba de trei mii de kilometri de trasee cicloturistice, detalierea de caz fiind făcută recent prin aprobarea schemei de finanțare pentru asemenea obiective.

Practic este vorba de realizarea unor trasee în scop turistic. Adică te urci pe bicicletă și vizitezi România. Iar un alt obiectiv al acestui proiect ține de sprijinirea transportului durabil și ecologic. Iar traseele au fost stabilite în așa fel încât să completeze toate investițiile care se vor face în baza PNRR pe componenta 11 – Turism și cultură. Bugetul alocat este de 247,5 milioane de euro, rezultând un cost mediu de 82.500 de euro pe kilometru de traseu, iar termenul de finalizare a proiectelor nu poate depăși data de 30 iunie 2026.

Citește și Spitalele au mai mult timp să depună cererile de finanțare a proiectelor din PNRR

Trasee cicloturistice prin județ

Vor fi trasee mixte, ținând cont de cei care pot întocmi proiectele, adică trasee pentru care unitățile administrativ-teritoriale se și pot implica, dar și așa zisele trasee pe diguri, cu implicare de la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, trasee realizate pe digurile cursurilor de apă administrate de Apele Române.
Un traseu va fi ruta Velo Carpatica, ce va urma structura etajată a potențialului turistic natural (cel mai înalt reprezentat de Munții Carpați, cel de mijloc de Subcarpați, dealuri și podișuri, cel mai jos de câmpii, văile râurilor și Delta Dunării). Acesta va traversa județul Argeș pe ruta Boteni, Mioarele, Valea Mare Pravăț, Municipiul Câmpulung, Schitu Golești, Godeni, Berevoești, Aninoasa, Domnești, Mușătești, Valea Iașului, Municipiul Curtea de Argeș, Tigveni, Ciofrângeni. Apoi, în cadrul Velo „Râuri”, în Argeș se va trece prin Rătești, Căteasca, Oraș Ștefănești, Municipiul Pitești, Bascov, Merișani, Băiculești, Municipiul Curtea de Argeș, Albeștii de Argeș, Valea Danului, Cepari și Șuici.

Citește și România trebuie să înființeze peste 500 de centre pentru deșeurile periculoase prin PNRR

O duzină de rute, însă doar două legate de Argeș

În afară de proiectul cu cicloturismul, sunt diverse trasee turistice prevăzute a fi realizate cu fonduri prin PNRR. O duzină de trasee, rute, de fapt, precum cea a castrelor romane, a bisericilor fortificate și a mânăstirilor. În toate exemplele menționate nu se regăsește niciun obiectiv din Argeș. Practic, doar două rute propuse amenajării în scopul promovării turistice au legătură cu județul nostru.
Ruta bisericilor de lemn include treizeci de obiective, patru fiind din Argeș, adică Biserica de lemn ”Adormirea Maicii Domnului” (Glâmbocu), Biserica de lemn ”Naşterea Domnului” – Călugăriţa (Leordeni), Biserica de lemn ”Sf. Ioan Botezătorul” (Bărbălătești) și Biserica de lemn ”Înălțarea Domnului” (Jupânești). Apoi, pe traseul gastronomiei tradiționale românești intră obiectivele Aninoasa – tradiții gastronomice argeșene și Valea Mare Pravăț – tradiții gastronomice argeșene.
Cãtãlin Ioan Butoiu

Citește și Bugetarii care lucrează la proiectele PNRR ar urma să primească 50% în plus la salariu

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *