Web Analytics
scris joi, 14.05.2015

Dacia şi-a consolidat poziţia de cea mai mare companie din România

Automobile Dacia şi-a consolidat poziţia de cea mai mare companie din România, după ce a înregistrat o cifră de afaceri de 4,24 miliarde de euro în România în 2014, în creştere de la 4,16 mld. euro în 2013 a declarat Nicolas Maure, preşedintele Dacia, în cadrul evenimentului Industria Auto: motorul economiei româneşti, realizat în parteneriat cu Dacia, Porsche Leasing şi Garanti Leasing.  „Dacia  a produs 339.000 de mașini în 2014. Lucrăm aproape la capacitate totală la Mioveni, ceea ce este foarte bine. Mioveni este încă o fabrică importantă pentru producția brandului Dacia. Creșterea cifrei de afaceri de anul trecut vine atât din avansul vânzărilor de componente, cât și din vânzarea unor mașini mai scumpe, precum Duster, chiar dacă producţia a scăzut uşor”, a declarat Maure. „Dacia trimite la export 92% din producția de la Mioveni și 1,6 milioane de metri cubi de componente. Din 2004 am vândut către 3,3 milioane de clienți din 44 de țări. Dacia reprezintă 2,8% din PIB-ul României și 7,3% din exporturi. În 2014 am vândut peste 29.600 de mașini în România, avem o cota de piață de peste 31%”, a  mai adăugat șeful de la Dacia.

Dacia şi-a consolidat poziţia de cea mai mare companie din România

Distanțare față de Petrom

Cifra de afaceri a Dacia  a crescut cu 2,3% anul trecut pentru că a vândut mai multe maşini mai scumpe din portofoliu (Duster), în ciuda unei scăderi de 1,3% a numărului total de maşini asamblate.  Automobile Dacia, principalul constructor de automobile de pe piaţa locală, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 18,83 de miliarde de lei (4,24 miliarde euro), în creştere cu 2,3% faţă de anul anterior, când compania a rulat 18,4 miliarde lei, potrivit datelor companiei. Dacia şi-a consolidat poziţia de cea mai mare companie de pe piaţa locală după cifra de afaceri pentru al doilea an consecutiv, în condiţiile în care cifra de afaceri a OMV Petrom S.A. a scăzut în 2014 cu 8,5%, la 16,53 miliarde de lei (3,71 miliarde euro), potrivit raportului anual al companiei. Creşterea cifrei de afaceri a companiei vine în contextul în care producţia de maşini de la Mioveni a scăzut anul trecut cu 1,2%, la 338.593 de unităţi.
Profitul net al companiei a urcat anul trecut la 401,2 milioane de lei (90,2 mil. euro), faţă de 332,2 mil. lei (75,1 mil. euro).
Florin Silvestru

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Blocaje la Kaufland Câmpulung

Nu a trecut un an de când se căuta director pentru Kaufland Câmpulung și s-au ițit provocări diverse. Mai ales că nu a scăzut nici afluența celor...

Câmpulungul fără cap(ete)

Plecarea Elenei Lasconi la războiul contra sistemului a lăsat Câmpulungul pe mâinile acoliților care luni de zile au trebuit să se lupte pe plan...