Web Analytics

Dacia Mioveni, model de management pentru cei de la ArcelorMittal

de | 14.06.2012 17:44 | Politica si Administratie

Proaspăt numit în funcţia de director general al combinatului siderurgic ArcelorMittal Galaţi, Bruno Ribo a declarat într-una din primele sale intervenţii publice că Dacia este un model de management demn de urmat. Mai mult, noul manager nu s-a sfiit să afirme chiar că, în lipsa Daciei, pe cei de la Renault i-ar fi păscut falimentul iar salvarea de la acest faliment a venit de la Mioveni. „Eu şi colegii mei din management avem un model de urmat. Ne-am raportat la standardele de la Dacia pentru că suntem realmente impresionaţi de povestea de succes de la Dacia. În şase-şapte ani au reuşit să schimbe tot din ceea ce era fosta uzină. Am o experienţă îndelungată în industria auto şi pot spune că, vizitând Dacia, observi că nu e nicio diferenţă între Dacia şi orice altă fabrică auto din vestul Europei în termeni de curăţenie, de management, de pricepere tehnică a oamenilor. Singura diferenţă e că cei de la Dacia au mai puţini roboţi. Dacia câştigă bani şi se poate spune că a salvat Renault de la faliment”, a spus noul manager general al combinatului care furnizează tabla pentru maşinile Dacia. Mai trebuie precizat că Bruno Ribo vorbeşte în cunoştinţă de cauză, el activând în perioada 1997-2001 într-un departament denumit Customer Technical Service pentru industria auto, la Madrid.
***

Dacia pregăteşte modelul 555 – 5 locuri, 5 uşi, 5000 de euro

Dacia vrea să lanseze în 2014 o maşină de oraş, cu care speră că va face KO concurenţa: cinci uşi, cinci locuri, la 5.000 de euro. Modelul va fi poziţionat sub Sandero şi ar putea fi denumit Towny (“de oraş” într-o engleză forţată), potrivit francezilor de la L’argus. După Lodgy, MPV-ul compact disponibil la mai puţin de 10.000 euro, Dacia continuă ofensiva şi va oferi la jumătate din acest preţ un model citadin al cărui nume oficial nu este cunoscut, scriu jurnaliştii francezi. Astfel, pentru a acoperi segmentul modelelor de oraş, Towny va măsura aproximativ 3,70 metri în lungime şi va concura pe acelaşi segment de piaţă cu trio-ul Volkswagen up!, Skoda Citigo şi Seat Mii, la un preţ evident mai mic, dar si cu dotări mai puţine. Citadina românească va miza pe motorizări pe benzină şi va cântări în jur de 800 de kilograme, pentru a optimiza performanţele motorului în trei cilindri, de 900 cmc, care se va regăsi şi în oferta Twingo, dar şi pe viitorul Clio IV. După lansarea Loganului, în 2005, stilul Dacia continuă să evolueze şi câştigă în originalitate la fiecare model scos pe piaţă, mai scrie publicaţia franceză.
Material realizat de Florin Silvestru

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii