Web Analytics

Comisia și autoritățile de protecție a consumatorilor îndeamnă WhatsApp să informeze mai bine consumatorii

de | 13.06.2022 13:51 | Actualitate, Bani europeni, Economie

Comisia și autoritățile de protecție a consumatorilor îndeamnă WhatsApp să informeze mai bine consumatorii cu privire la politicile sale în materie de date și la actualizările condițiilor sale de furnizare a serviciilor.

În ziua de 8 iunie, Rețeaua de cooperare în materie de protecție a consumatorilor (CPC) și Comisia Europeană au transmis o nouă scrisoare către WhatsApp, prin care aceasta este invitată să ia măsuri pentru a răspunde preocupărilor rămase în ceea ce privește actualizările privind condițiile sale de furnizare a serviciilor și politica de confidențialitate și să informeze în mod clar consumatorii cu privire la modelul lor de afaceri.

Citește și: Şeful IPJ Argeş nu are noroc la şoferi. Şi actualul şofer al comandantului Marian Badea a avut probleme penale

În special, WhatsApp este invitată să arate modul în care intenționează să comunice orice actualizări viitoare ale condițiilor sale de utilizare și să facă acest lucru astfel încât consumatorii să poată înțelege cu ușurință implicațiile unor astfel de actualizări și să poată decide în mod liber dacă doresc să utilizeze în continuare WhatsApp după aceste actualizări.

De asemenea, societății i se solicită să clarifice dacă obține venituri din politicile comerciale referitoare la datele utilizatorilor.

Didier Reynders, comisarul pentru justiție, a declarat: „WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înțeleg ceea ce acceptă și modul în care datele lor cu caracter personal sunt utilizate în scopuri comerciale, în special pentru a oferi servicii unor parteneri de afaceri. Mă aștept în continuare ca WhatsApp să respecte pe deplin normele UE care protejează consumatorii și drepturile lor fundamentale.” 

O primă scrisoare s-a trimis în ianuarie 2022, deoarece mai multe actualizări ale condițiilor sale de utilizare efectuate în 2021 au fost problematice pentru consumatori. Ca răspuns, WhatsApp a demonstrat că a furnizat utilizatorilor informațiile necesare cu privire la astfel de actualizări, inclusiv prin intermediul unor notificări în aplicație sau al serviciului său de asistență.

Citește și: Arhiepiscopia a reacţionat! Călugărul iubăreţ a fost retrogradat… cântăreţ

Cu toate acestea, informațiile sunt furnizate de WhatsApp într-un mod insistent și sunt considerate insuficiente și derutante pentru utilizatori. WhatsApp are acum la dispoziție o lună pentru a le demonstra autorităților de protecție a consumatorilor că practicile sale respectă legislația UE privind protecția consumatorilor.

Comisia a publicat recent un raport care prezintă o imagine de ansamblu a acțiunilor anterioare ale acestei rețele, cuprinzând o analiză prospectivă a tendințelor pieței care afectează drepturile consumatorilor și asupra căruia rețeaua CPC își va concentra activitățile în următorii doi ani. 

Articol scris de Cristian Vasile

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *