Web Analytics

Viitorul în imobiliare – tranzacțiile se fac online

de | 16.10.2019 14:16 | Economie

Tehnologia își pune amprenta în foarte multe domenii și schimbă lumea în care trăim, multe din obiceiurile noastre de zi cu zi. Având dispozitive mobile care sunt cu noi peste tot, ne conectăm permanent la internet și facem totul mai simplu, mai rapid, mai comod. Într-un cuvânt: eficient! Lumea afacerilor nu poate face excepție de la acest trend, din contră, companiile sunt primele care trebuie să se adapteze pentru a supraviețui, pentru a răspunde cerințelor consumatorilor de produse și mai ales servicii.

Unul dintre domeniile în care tehnologia se exprimă puternic este cel imobiliar, mai exact partea de vânzări din real estate. Iată așadar cum un domeniu în care totul se întâmplă fizic – case, vile, ansambluri rezidențiale, clădiri de birouri, hale industriale, centre comerciale etc. – este revoluționat prin prisma lumii digitale. S-a modificat de fapt canalul de vânzări, dar internetul este ceva mai mult decât un simplu suport pentru anunțuri imobiliare. Prin website-uri și aplicații (inclusiv ale rețelelor de socializare), agențiile imobiliare și toți jucătorii din real estate acționează cu un mix de marketing care include și partea de informare în sine.

Tot mai multe tranzacții imobiliare sunt inițiate online. Chiar dacă există de fapt o continuitate firească în offline, se poate spune că deal-urile se fac online pentru că de acolo pornește totul. Atât brokerii imobiliari, cât și clienții câștigă timp prețios. Nu mai este nevoie de o comunicare personală atât de puternică, pentru că potențialul client analizează oferta online cu lux de amănunte și decide dacă dorește o vizionare sau alte detalii abia în momentul în care oferta trece prin filtrul său de selecție. Mai mult decât atât, viitorul client analizează online contextul de piață, citește presa de specialitate și diverse statistici economice, decide dacă și când este cazul să investească în proprietăți imobiliare.

Viitorul în imobiliare este legat puternic de mediul online. Însă realitatea arată că inclusiv acum, în prezent, agențiile imobiliare care investesc în prezența lor online au numai de câștigat, profitabilitatea crescând rapid. Promovarea pe internet a ofertelor intermediate – apartamente, case și alte tipuri de proprietăți de vânzare sau de închiriat – se poate face prin website-urile specilizate în publicarea de astfel de anunțuri, dar eficiența este mult mai ridicată atunci când se folosesc și alte instrumente.

O agenție imobiliară puternică trebuie să dețină un website propriu, actualizat constant atât cu oferte, cât și cu sfaturi și analize imobiliare. Evident, website-ul trebuie să beneficieze de soluții premium – domeniu web, design adecvat, găzduire web cu uptime aproape de 100% și viteză de încărcare foarte mare. Clienții își doresc pe acest segment relații de încredere, mulți acceptând fără probleme să plătească până și un comision mai consistent în schimbul colaborării cu brokeri capabili să identifice soluții de vânzare / cumpărare într-un mod profitabil pentru clienții lor.

Tot mai mult contează identitatea agenției / a agentului imobiliar, exact așa cum se întâmplă pe piețele mature din țările dezvoltate. Agențiile imobiliare câștigă astfel pe de o parte puncte în plus la partea de branding, dar prin mecanisme de SEO (optimizare pentru motoarele de căutare) sunt atrași în mod direct clienți spre ofertele publicate, într-un cadru propriu, dedicat, departe de ofertele altor agenții (atragi clientul pe website cu un anunț și acolo poate răsfoi și alte pagini).

 

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii