Web Analytics

Victor Jigman: „Vă propun ca parcul din Craiovei să se cheme Parcul Tineretului «Constantin Stroe»”

de | 12.11.2021 10:39 | Actualitate, Dezvăluiri, Politica si Administratie

# Campania „O stradă şi un bust pentru Constantin Stroe în Piteşti!” # „El nu era în politică, el era profund atașat de Dacia, simțea că trebuie să facă lucruri pentru ea”, mai spune fostul director de Afaceri Internaționale de la Dacia despre colegul Constantin Stroe

În luna octombrie, „Jurnalul de Argeș” a lansat campania „O stradă și un bust pentru Constantin Stroe în Pitești”, o campanie de recunoaștere a meritelor lui Constantin Stroe, fostul director general și vicepreședinte al Consiliului de Administrație de la Dacia, dar și fostul președinte al Asociației Constructorilor de Automobile din România – ACAROM, care a murit în 2016.

În edițiile trecute și-au spus părerea Ecaterina Stroe, soția regretatului Constantin Stroe, și arhiepiscopul Argeșului și Muscelului, ÎPS Calinic. Pentru acest număr, l-am contactat pe un alt om care l-a cunoscut îndeaproape pe Constantin Stroe, ne referim la Victor Jigman, un nume în industria auto, atât la Uzina Dacia, cât și în comerțul exterior, fost președinte al FC Argeș, care a spus că inițiativa „Jurnalului” este foarte bună. De altfel, în urmă cu câțiva ani, domnia sa și alți colegi de la Dacia i-au adresat o propunere fostului primar Cornel Ionică, şi anume aceea ca în parcul din cartierul Craiovei, Parcul Tineretului, să fie amplasat un bust al lui Constantin Stroe, iar parcul să poarte și numele acestuia. Odată demarată acțiunea realizării bustului, ea ar putea fi susținută și de câțiva oameni cu rezonanță în industria auto, spune Victor Jigman.

Citește și Ziua Brâncuși 2021. Omul infinitului, aniversat în toată România. Poezia „Pasărea măiastră” – modest omagiu!

„Stroe a burlăcit în Craiovei, prin blocurile ălea, 9-10-11”

„Parcul din Craiovei este minunat pentru o astfel de situație, de a pune acolo un bust al lui Stroe. Sunt mai multe motive; primul ar fi că el, Stroe, a burlăcit, cum și eu am trăit, în Craiovei, prin blocurile ălea, 9-10-11, deci el aparținea tinereții zonei. E frumos, parcul arată îngrijit, arată foarte bine, este și o alveolă acolo în care poate să fie pus… (bustul, n. red.). Și am și spus: «Domn’e, când e vorba de făcut chestia asta, vă ajut, adică partea asta de piatră, de făcut, de găsit cine trebuie să facă, iarăși găsim o susținere a oamenilor din Automobile, care n-au cum să nu-i mulțumească lui Stroe». Am vorbit și cu Badea (Gheorghe Badea, n. red.) atunci, cu Schiaucu (Paul Schiaucu, n. red.). Toată lumea a zis că «e o idee foarte bună, hai să facem și noi, să îi punem un bust aici, în orașul nostru». Ea (propunerea făcută de oameni din industria auto, n. red.) ar fi trebuit să fie propusă de Ionică într-un Consiliu Local, nu știu dacă a mai propus-o. În orice caz, n-a ieșit nimic. Faptul că voi ați revenit la chestia asta chiar îmi face plăcere. E bine că voi o dezbateți și, până la urmă, cred că și merită să vedeți care este opinia oamenilor din oraș pentru o astfel de propunere”, ne-a spus Victor Jigman, fost director de export de la Dacia.

Citește și Aşa ceva mai rar! Din cei 600 de ani ai Topoloveniului, în 30 a fost primar Gigel Boţârcă

„Dacă n-ar fi fost Stroe, n-ar fi fost nimeni capabil să aducă Renault aici”

Victor Jigman a mai spus că are multe amintiri cu regretatul Constantin Stroe și a punctat rolul pe care l-a avut acesta în dezvoltarea Daciei.
„Lumea nu înțelege cât de mare a fost acest om, cât de inimos a fost, cât de mult s-a zbătut să aducă Renault aici. Eu am fost director de afaceri internaționale. Îți dai seama că n-a existat o tranzacție internațională, discutând chiar de primele convorbiri cu Renault la Paris, începând din ’78-’79, când el nu era în zona asta, însă am avut noi un tehnolog, mă rog, a fost propus, a mers. După ’90, imediat a participat la primele două discuții (din ’90-’91). Stroe era deja numit director de fabrică. În orice caz, a început această poveste, care i-a intrat profund și adânc în minte și în suflet și, dacă e cineva care să fi înțeles mai bine decât mine că Dacia are un colaborator pe care îl cheamă Renault, acest lucru, în proporție de 90%, i se datorează lui Stroe. Mi se confesa și îmi spunea: «Domn’e, am avut probleme, partea politică nu vrea să se bage și, uite, a venit nenea Văcăroiu, a venit cutare». Dom’ne, oamenii n-au înțeles. El nu era în politică, el era profund atașat de Dacia, simțea că trebuie să facă lucruri pentru ea și, începând de la acele discuții, care n-au fost deloc plăcute, au fost şi niște discuții dure. Eu în ’92 am plecat de acolo. Partea de după ’92, întâlnirile până în ’98, când s-a semnat contractul cu Renault, reprezintă o aventură în care el a coordonat direct -numai el și câțiva apropiați ai lui, în care avea încredere- această discuție cu Renault. Concluzia este că, dacă n-a fi fost Stroe, n-ar fi fost nimeni capabil să-l aducă pe Renault, să-l implanteze aici și să devină un mare producător în industria europeană de automobile”.

Citește și Campania „O stradă şi un bust pentru Constantin Stroe în Piteşti!” / ÎPS Calinic: „Iniţiativa este o idee sănătoasă şi folositoare”

„Câtă lume și-a găsit traiul bun muncind acolo, la Dacia!”

În continuare, Victor Jigman vorbește despre cum a salvat Dacia-Renault județul Argeș.
„La ora actuală, Dacia se înscrie în configurația mondială a constructorilor de autoturisme, vinde de se rupe pe toată Europa și pe mapamond. Deci, să ai în județul Argeș o marcă, un mare producător, Renault, care produce în România acest produs Dacia, nu e un lucru ușor, este un lucru extraordinar. Câtă lume și-a găsit traiul bun muncind acolo, la Dacia! Câți colaboratori, producători de componente auto din toată România, peste 150-200 de furnizori de piese, cu familiile lor, trăiesc, numai că, în fiecare an, în fiecare lună, în fiecare zi e o cadență de câteva mii de mașini pe lună și câteva zeci de mii pe an pe piață, nu cum mă căzneam eu prin ’65 și ’90 să vând Daciile și cu ce prețuri!… Nu spun câte probleme după ce le vindeam, cu service-urile, cu reclamațiile ș.a.m.d. Deci, omul ăsta merită să aibă (un bust şi o stradă) în orașul Pitești! Şi eu vă propun -mai ales că nu schimbați nume- ca parcul din Craiovei să se cheme Parcul Tineretului «Constantin Stroe»”, ne-a declarat Victor Jigman, care a încheiat optimist, spunând că e o dorință care se poate finaliza repede.
Reamintim că „Jurnalul de Argeș” pune spațiu la dispoziție pentru cei care au amintiri cu domnul Stroe.

Citește și Campania „O stradă şi un bust pentru Constantin Stroe în Piteşti!” / Ecaterina Stroe: „Mulţumesc! Să sperăm că se va împlini!”

 

 

Articol scris de Mari Tudor

Distribuie!

2 Comentarii

  1. Buna ziua,
    o idee foarte proasta!

    Il cunosc suficient de bine pe Stroe, din interiorul Automobile Dacia, nu a facut nimic deosebit, a folosit functia, in interes personal, a prigonit si abuzat pe fostii conducatori, unul din acestia fiind Nicolae Matea, intrebati-l, inca va poate raspunde.
    Nu s-a inscris in politica desi, isi dorea pentru ca, nu putea explica averea acumulata si cine stie ce alte…necunoscute!!!!
    Renault a preluat Automobile Dacia in 1999 pentru ca, Emil Constantinescu si Jaques Chirac in Octombrie 1997, au convenit acest lucru NU pentru ca, nu stiu ce mare contributie a avut Stroe, nu mai atribuiti merite inchipuite! La 1 Mai 1998 am fost in mijlocul evenimentului, stiu foarte bine, despre acea perioada, din interior!
    Romania a cedat Activul Automobile Dacia din Industria Auto de cca 1 miliard de dolari si 30.000 de angajati profesionisti, pentru investitia Renault de 60 milioane dolari, acesta este motivul achizitiei, ceva similar cu vanzarea Petrom.
    Toti cei care il sustin, in prezent, sunt fostii colaboratori care au avut beneficii economice pentru ca, au fost supusii acestuia, EL era Monarhul care, impartea sinecuri celor care il serveau si recunosteau ca Unicul Conducator.
    La manipulare si cumparare de oameni, se pricepea foarte bine Stroe, NU si la conducerea Automobile Dacia care, ar fi avut aceeasi soarta cu ARO, bagata in faliment, de inegalabilul Giuvelca daca piata din Romania nu ar fi obligat Automobile Dacia, sa fabrice masini de cele mai multe ori, cu defecte, manifestate de la primii km., pentru ca era o mare nevoie de masini, la acea vreme.
    Chiar daca nu veti publica, Este bine sa fiti Informati…Restul este…can can!

    • perfekt adevarat,ma bucur ca mai sant oameni care vor adevarul,un escroc ordinar,dar ce are acest jigman in cap

Ultimele articole