Test drive Dacia, printre plantaţiile de măslini din Granada

de | 15.11.2012 17:12 | Actualitate

# Andaluzia văzută din Noul Logan. Dacia Groupe Renault a invitat săptămâna trecută 36 de ziariști români din presa centrală și locală să conducă cele trei modele nou lansate – Sandero, Sandero Stepway și Logan – în cadrul unui drive test programat în Spania, în provincia Andalucia. Printre instituțiile media invitate să testeze, între 8 și 10 noiembrie, noile modele de Logan pe trasee din Malaga și Granada s-a aflat și Jurnalul de Argeș, reprezentat de subsemnatul. Organizatorii au întocmit trasee care să includă toate tipurile de drumuri, porțiuni de autostradă, drumuri regionale, dar și agricole, printre plantațiile de măslini, pentru ca ziariștii să-și facă o părere completă despre cum se comportă noile modele Logan în trafic. Ziariștii, grupați în echipe de câte doi, au fost așteptați încă de la aeroport de o flotilă de 30 de Dacii, fiecare echipată impecabil pentru drum, cu mapă de presă, hartă a traseului și GPS deja programat.

Traseu de 128 km cu Sandero Stepway

Primul model testat a fost Sandero Stepway, un crossover pregătit pentru aventură datorită unei gărzi la sol înălțate. Am făcut echipă cu Luminița Nicolae, directoarea de la Obiectiv argeșean, pe un traseu de circa 128 km pe ruta Malaga-Cortijo Gasconia-Bobadilla Hotel, complex turistic de cinci stele unde am și fost cazați peste noapte. Mașina e foarte stabilă și dă impresia de siguranță, plus că are un design provocator. Ca o părere, cred că noul Sandero Stepway va avea mare succes pentru că se adresează unor clienți  în căutarea unui vehicul cu personalitate puternică și care doresc să acceadă la universul modelelor de tip crossover.

Cu Noul Logan, printre plantațiile de măslini

A doua zi am testat Noul Logan, pe un traseu de circa 60 de km, printre plantațiile de măslini din jurul hotelului. M-a surprins din prima noul design, mult mai atrăgător și care accentuează noua identitate de marcă. La impresia de fluiditate a siluetei contribuie și înclinarea pronunțată a părții inferioare a parbrizului, care accentuează performanța aerodinamică a mașinii. Am făcut acest traseu pe o ploaie torențială și pot să vă asigur că noul Logan este de o silențiozitate care vă va surprinde plăcut, plus că spațiul interior este mult mai generos ca la modelul anterior. De altfel, stilul modern și ergonomia îmbunătățită dau ocupanților un sentiment de confort.

Întoarcerea la Malaga, la volanul Noului Sandero

A treia aventură propusă de organizatori a fost la volanul Noului Sandero, pe drumul de întoarcere din Granada către Malaga, pe o rută de circa 140 km. Acest model bicorp cu 5 uși al mărcii Dacia  trăiește o nouă tinerețe, dovadă că Noul Sandero se afirmă deja ca o berlină ce le oferă clienților esențialul.

Cât costă Noul Logan

Să vorbim și despre prețuri pentru că ele interesează pe toată lumea. La briefingul de presă din prima seară, în sala de conferințe a hotelului Bobadilla, gazdele noastre de la Dacia, printre care și Arnaud Deboeuf, director al programului “Entry” (Dacia în Europa) la Renault, au trecut la prezentarea noilor modele, după care au dezvăluit prețurile și au răspuns întrebărilor puse de ziariști. Am aflat că Noul Logan are un preț de bază de 6.690 euro cu TVA inclus, cu motorizarea de bază pe benzină, de 1,2 litri şi 75 CP şi nivelul de echipare Acces. Pentru îmbunătățirile confortului au fost preluate anumite echipamente de pe Lodgy și Dokker, incluzând sistemul MediaNav.
În premieră, pe noile game Logan, Sandero și Sandero Stepway este prezent alături de limitatorul de viteză și regulatorul de viteză. Pentru noile modele au fost anunțate 5 noi motorizări, dar și disponibilitatea din standard a sistemului ESP și a două airbaguri laterale (pe lângă cele frontale).
Preţurile variantei Logan Ambiance:
7.600 euro – motorizarea pe benzină 1.2 16V, 75 CP
8.300 euro – motorizarea 1.2 GPL, 75 CP
8.700 euro – motorizarea turbo pe benzină 0,9 TCe, 90 CP
9.500 euro – dieselul 1.5 dCi, 75 CP

Preţurile variantei Logan Laureate:
8.700 euro – motorizarea pe benzină 1.2 16V, 75 CP
9.400 euro – motorizarea 1.2 GPL, 75 CP
9.800 euro – motorizarea turbo pe benzină 0,9 TCe, 90 CP
10.600 euro – dieselul 1.5 dCi, 75 CP
11.200 euro – dieselul 1.5 dCi, 90 CP

Ce am reținut în urma acestui drive test? În primul rând că Dacia Groupe Renault a făcut un efort considerabil în acest an de criză profundă și a  îmbunătățit pentru prima oară modelele sale emblematice. Toate cele trei modele afișează un design robust și atrăgător, prezentat în trei teme distincte: cea a eleganței, în cazul Noului Logan, cea a seducției, în cazul Noului Sandero, și cea a caracterului, în cazul Noului Sandero Stepway. Toată organizarea a fost făcută în nota generală a filozofiei Renault, bazată pe eleganță și eficiență. Cei 36 de ziariști români (și vă asigur că unii dintre ei foarte pretențioși) au putut îmbina, vreme de trei zile, utilul cu plăcutul. Adică partea de meserie, documentarea despre cele trei modele (lansate oficial marți 13 noiembrie și în România), a fost completată de un sejur agreabil din care n-au lipsit oferta turistică, grastronomică și culturală de vis oferite de sudul Spaniei, prin provinciile Malaga și Granada. Dar despre asta vă promit un reportaj separat într-o viitoare ediție.
Gabriel Grigore

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

Abonează-te la newsletter!

Trimitem un newsletter pe zi, dimineața, cu știrile din ziua anterioară.

* indicates required

0 Comentarii