Web Analytics
scris marți, 19.03.2024

Șeful „Renault” cere sprijin european pentru a face față concurenţei mașinilor electrice chineze

Luca de Meo (foto), directorul general al Grupului Renault, a cerut, marţi, 19 martie, printr-o scrisoare deschisă către politicienii UE, un fond european pentru subvenţiile şi materiile prime necesare automobilelor electrice, precum şi planificarea în comun a infrastructurii, în ideea de a contracara concurenţa intensă a Chinei, după cum a informat Financial Times, citat de Agerpres.

Șeful „Renault” cere sprijin european pentru a face față concurenţei mașinilor electrice chineze

Citește și: Dacia și Ford au produs aproape 100.000 de mașini în primele două luni ale anului

„Într-un apel către politicieni înaintea alegerilor europene din iunie, Luca de Meo promovează avantajele unei abordări transfrontaliere când vine vorba de dezvoltarea şi finanţarea industriei automobilelor electrice, în loc de simpla stabilire a unor termene limită pentru eliminarea automobilelor ce funcţionează pe benzină şi motorină. O astfel de abordare ar include punerea la comun a cheltuielilor pentru subvenţiile acordate consumatorilor şi crearea de zone economice „verzi” cu facilităţi fiscale pentru angajaţii din cadrul uzinelor”, arată sursa citată.

Atunci când stabileşti un termen limită pe 12 ani şi spui că în 12 ani nu se vor mai produce autoturisme cu motoare pe combustie, iar dacă nu faci asta vei fi amendat, şi ne vedem peste 12 ani la capătul tunelului, asta nu este o strategie. Noi propunem să încercăm să punem la punct un plan cu autorităţile publice, cu oameni din toate industriile, cu organizaţiile non-profit şi cu organismele ştiinţifice… în joc este aproximativ 10% din producţia Europei”, a declarat Luca de Meo într-un interviu pentru Financial Times.

Șeful Renault recomandă investiţii în dezvoltarea regională de software şi semiconductori, precum şi o abordare mai puţin restrictivă când vine vorba de reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în Europa.

Un motiv serios de îngrijorare în Europa este ameninţarea automobilelor electrice ieftine venite din China. Comisia Europeană a deschis o investigaţie asupra subvenţiilor de care beneficiază automobilele produse în China şi are în vedere posibilitatea de a introduce tarife vamale.

Dacă vrem să accelerăm avansul automobilelor electrice în Europa, trebuie să ajungem la un acord cu chinezii”, a spus Luca de Meo, conform sursei citate.

Grupul Renault, care deţine şi mărcile Dacia şi Alpine, are deja parteneriate cu producătorul auto chinez Geely, inclusiv unul cu privire la afacerile din domeniul motoarelor pe combustie. Renault are, de asemenea, un acord de producţie comună în Coreea de Sud.

Luca de Meo a subliniat că şi rivalii de la Stellantis şi Volkswagen ar beneficia de pe urma unei abordări europene mai ample şi mai strategice.

Dacă vrei să accelerezi, nu îţi doreşti să ajungi în situaţia în care în Norvegia ponderea automobilelor electrice este de 90%, în timp ce în Spania este de 4%. Ar trebui să punem toate fondurile disponibile într-un singur coş, care să fie acordate celor care nu au bani pentru aceste investiţii”, a apreciat şeful Renault.

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *