Şefii Ambulanţei au făcut turism la mare pe banii instituţiei

de | 28.11.2012 16:47 | Dezvăluiri

# Dr. Gabi Popa şi ai lui, campionii huzurului # Doctorii Gabriel Popa și Tudor Ionescu au tocat sume considerabile pe deplasări exotice de „perfecționare profesională”, la mare și la munte n Urmând exemplul șefilor, și directoarea economică de la Salvare s-a perfecționat împreună cu fiica, la Mamaia. În numărul anterior al Jurnalului, am prezentat cititorilor modul în care managerul Gabriel Popa de la Serviciul Județean de Ambulanță reușește să fie, în același timp, și medic de familie, și manager al unei instituții publice. „O funcție de manager nu este normată la un număr fix de ore”, a replicat doctorul Popa redactorului nostru. Însă chiar contractul său de management, încheiat cu DSP Argeș, precizează, negru pe alb, că durata timpului de lucru al managerului este de 8 ore/zi, 40 de ore/săptămână. „Niciun medic de familie nu este salarizat decât dacă este medic angajat, iar incompatibilitatea funcției de manager, potrivit legii, poate fi doar cu o altă funcție salarizată, ceea ce nu este cazul”, a mai spus managerul Ambulanței. Cu o altă funcție salarizată, da, însă funcția de manager este incompatibilă în cazul când se suprapune cu o altă funcție de manager. Iar domnia sa, ca titular al Cabinetului Individual de Medicină, având și un angajat, este manager al CIM Popa Dan-Gabriel. Una peste alta, când poți mulge de la două vaci și nu te oprește nimeni, de ce să nu o faci? Nu mică ne-a fost însă surpriza să realizăm ulterior că am subestimat capacitatea managerului general Gabriel Popa de a fi în două locuri simultan. Am aflat că poate fi chiar în mai multe, motiv pentru care, în cele ce urmează vă vom dezvălui cum, pe lângă cele două funcții pe care le deține, managerul de la Salvare și camarila sa își petrec, aproape lună de lună, timpul la diverse cursuri de perfecționare profesională și concedii la mare, pe banii instituției.

Cine-mparte, partea leului își face

Ce e drept, fiecare medic are, potrivit normelor in vigoare, obligaţia de a participa la pregătirea sa profesională, iar în urma cursurilor sau diverselor activități pregătitoare, el dobândește un anumit punctaj. Numai că nu instituția publică trebuie să suporte din bugetul său această pregătire, ci buzunarul propriu al respectivului medic. Ei, bine, la Serviciul Județean de Ambulanță lucrurile nu stau așa. Pentru simplul fapt că o anumită clică de acolo se crede mai șmecheră ori mai presus de restul angajaților, care, la rândul lor, ar trebui să aibă și ei dreptul la pregătire profesională, în condițiile legale. Iar asta se face numai cu avizul sindicatului. Pentru că așa prevede legea și contractul colectiv de muncă: „Cheltuielile personalului de specialitate, precum și a altor categorii de personal, făcute pentru ridicarea nivelului profesional, dovedite cu acte justificative, se suportă de către angajator cu avizul conform al sindicatului atunci când salariatul a fost delegat în acest sens”. Or, avizul sindicatului nici măcar nu există pe aceste delegări, pentru că doctorul Gabriel Popa și le-a aprobat singur, pe principiul cine-mparte-și face parte. Partea leului.
Numai pe anul 2011, managerul general Popa, de la Ambulanță, a participat la șase cursuri, în condițiile în care avea de îndeplinit nu doar o funcție managerială, ci și de prestat servicii la Cabinetul Individual de Medicină. Între 28 mai – 3 iunie 2011, la Pitești, între 7 iunie – 10 iunie, la Piatra Neamț, între 14 iulie – 17 iulie pe litoral, la Mamaia, la Hotel Malibu, între 28 august și 4 septembrie, tot pe litoral, de astă dată la Eforie Sud, că tot era sezonul concediilor.

Doctorii Popa și Ionescu s-au aflat în aceeași zi, pe 9 noiembrie, la perfecționare, atât la Vâlcea, cât și la Băile Felix

Traseele pregătitoare nu s-au oprit însă aici, pentru că între 18 octombrie și 8 noiembrie, Gabriel Popa, însoțit și de adjunctul Tudor Ionescu, au fost și la un curs de formator, organizat de firma SC Multipro Consult, din Vâlcea, iar examenul de absolvire l-au dat pe 9 noiembrie. În mod misterios, la data la care ei, chipurile, dădeau acest examen, absolvit, cum altfel, decât cu nota 10, amândoi se aflau la Băile Felix, la o altă „perfecționare profesională”, petrecută în condiții de destindere și relaxare între 7 și 12 noiembrie. Mai puțin studios pe 2012, managerul general Popa s-a mulțumit doar cu un curs de audit public intern, la Mamaia, în Complexul Comandor-Amiral, între 26 și 29 iulie, și cu unul de management sanitar, tot pe litoral, în aceeași locație, între 9 și 12 august. Ceva mai modest, aghiotantul său, directorul medical Tudor Ionescu, s-a mulțumit doar cu un curs la Eforie Sud, prin luna septembrie a acestui an. Ca să aveți o idee asupra costurilor pe care le-a suportat Serviciul Județean de Ambulanță, vă dăm doar două exemple. Taxa de participare la cursul de management sanitar, de la Mamaia, din perioada 14-17 iulie 2011, a fost de 850 lei, iar taxa de cazare, de 1050 lei, de persoană, la acestea adăugându-se cheltuielile cu transportul, decontate tot din banii instituției. La cursul de audit public intern, tot de la Mamaia, din perioada 26-29 iulie 2012, taxa de instruire a fost de 750 lei/persoană, taxa de cazare de 1080 lei/persoană, la care, la fel, s-au adăugat costurile cu transportul. Dar lăfăiala pe banii publici nu s-a oprit doar la atât, pentru că alături de cei doi conducători ai instituției s-a mai implicat și altcineva în activitățile de dezvoltare intelectuală și agrement.

Directoarea economică s-a perfecționat și cu fiica, la mare

Directoarea economică, Elena Georgescu, și-a aranjat și ea un sejur de perfecționare profesională în contabilitate, în vara anului 2011, la Mamaia, în același complex turistic Comandor-Amiral, între 25 și 30 august, iar vara aceasta și-a dus și fiica, pe Elena Laura Ionescu – referent la Serviciul de Ambulanță și colegă de birou cu mama ei -, în același complex turistic de la Mamaia, în perioada 19 – 23 iulie. Cererea fetei, de altfel, a fost aprobată chiar de mama ei. Să vă mai spunem cât a costat instituția această distracție? Păi costurile, de persoană, au fost 620 lei taxa de participare și 1375 lei taxa de cazare. Dacă adăugăm aici și combustibilul ce a fost decontat din același buzunar de stat, cheltuielile sar de 40 de milioane de lei vechi pentru ambele, mamă și fiică. Inutil să mai adăugăm că tot acest „program de formare profesională” pe care conducătorii instituției, despre care am discutat mai sus, și l-au aprobat singuri, nu este însoțit de un acord scris al sindicatului semnatar al CCM la nivel de unitate, așa cum prevede legea. Ca fost senator PDL, managerul general Gabriel Popa pare să fi adus cu sine, în instituția pe care o conduce, o seamă de obiceiuri proaste, în care i-a angrenat și pe aghiotanții săi, din conducere, cei doi directori, Tudor Ionescu și Elena Georgescu. 
Adriana Gândilă

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

Abonează-te la newsletter!

Trimitem un newsletter pe zi, dimineața, cu știrile din ziua anterioară.

* indicates required

0 Comentarii