Web Analytics
scris miercuri, 11.12.2013

Reacţia Daciei şi a transportatorilor la Autostrada Fata Morgana

# Constantin Stroe, vicepreşedinte Dacia: „Lipsa infrastructurii înseamnă lipsa competitivităţii, iar aceasta poate însemna plecarea unui investitor”. Autostrada Pitești-Sibiu, o Fata Morgana a infrastructurii rutiere românești, a fost trimisă de Victor Ponta și Dan Șova la index, contrar cerințelor Uniunii Europene și în ciuda faptului că aceasta este calea cea mai scurtă a exporturilor românești, dintre care între 8-10% vin de la Dacia. Ce spun reprezentanții uzinei de la Mioveni și cei ai transportatorilor argeșeni despre această „strategie” a Guvernului, dar și despre o altă năzbâtie a acestuia, supraacciza de 7 eurocenți, aflați în cele ce urmează. Ar mai fi, poate, de spus că nu sunt singurele lovituri sub centură pe care Dacia le-a primit anul acesta, reamintind că timbrul de mediu introdus la începutul lui 2013 a contribuit din plin la reducerea pieței autohtone pentru Dacia, asta în timp ce țara a fost invadată de toate rablele Occidentului.

Reacţia Daciei şi a transportatorilor la Autostrada Fata Morgana

CE SPUNE DACIA

Constantin Stroe, vicepreşedinte Dacia: „Lipsa infrastructurii înseamnă lipsa competitivităţii, iar aceasta poate însemna plecarea unui investitor”

# A venit premierul Victor Ponta la Mioveni și toată lumea crede că a făcut-o pentru a mai scoate ochii Daciei, asta după supărarea pricinuită de renunțarea la autostrada Pitești-Sibiu. Așa este?
– Vă rog frumos să mă credeți că vreau să mă abțin de la orice comentariu pe această temă pentru că am supărat tare rău pe domnul Nicolescu și echipa lui, atunci când am abordat și am atacat această problemă a autostrăzii. Oricum, mă bucură faptul că ieșirea mea la acel eveniment al Camerei de Comerț, când am reclamat lipsa de reacție față de această problemă, a fost apreciată de mass-media și de cei care au înțeles-o așa cum trebuie. Oricum, am un respect deosebit față de produsul la care lucrez și nu vreau să mai comentez deocamdată nimic.   Vă mai spun doar că în ființa mea sunt dezamăgit de tot ceea ce se întâmplă.
# Am o întrebare la care cred că toți argeșenii așteaptă un răspuns extrem de sincer. Lipsa acestei autostrăzi poate conta la un moment dat, într-o sumă de argumente, pentru care Renault să plece de la Mioveni?
– Atâta timp cât Dacia va fi competitivă, nu va pleca nimeni nicăieri. Dacă vom continua însă să adăugăm la nesfârșit costuri, astfel încât să ajungem ca altcineva să producă în altă parte un produs la fel de bun, dar la costuri mai mici, este foarte probabil că investitorul să se orienteze către celălalt. Adăugarea de costuri înseamnă scăderea pieței iar investitorii nu rămân pe piețele mici. Oricum, așa ceva este inadmisibil.
# Sunteți constructor de autovehicule și conducător auto. Acciza de 7 eurocenți ajută la ceva sau nu?
– La ce să ajute, nu ajută la nimic. Iar argumentul acela cu barilul de petrol care nu se va scumpi sau chiar va scădea, asta este o glumă, nu crede nimeni așa ceva. Asta facem și cu acest lucru, adăugăm costuri, și referitor la costuri și revenind la autostradă, vreau să spun că toată lumea vorbește doar despre camioanele care pleacă de la Dacia spre vestul țării. Trebuie să vorbim și despre sutele de camioane care vin cu piese dinspre vest spre Dacia și care vor introduce aceste creșteri de costuri în prețul piesei pe care mi-o aduce, contribuind astfel la acea scădere de competitivitate de care vă vorbeam.

Ion Iordache, vicelider Sindicatul Automobile Dacia: „Impactul asupra Dacia va fi unul negativ. Ar putea însemna chiar plecarea francezilor”

# Ce v-a spus premierul Ponta, când a venit la Mioveni?
– Mie, personal, nu mi-a spus nimic pentru că nu am discutat nimic cu dumnealui, dar noi, sindicatul, i-am transmis că toate aceste măsuri ale Guvernului vor avea un impact negativ asupra Daciei.
# Sunt voci care susțin că a venit pentru a vă arunca praf în ochi, să vă convingă să nu cumva să ieșiți în stradă.
– Nu știu dacă de asta a venit și nu știu dacă a convins pe cineva. Apropo de proteste, vă asigur că susținem în totalitate protestul transportatorilor din Vâlcea pentru că cei din Argeș se fac că plouă.
# Autostrada Pitești-Sibiu, acciza de 7 eurocenți?
– O nenorocire, vor avea un impact foarte mare și negativ asupra Daciei. Toată lumea, când se uită la Dacia, se uită doar la uzina de la Mioveni, însă Dacia înseamnă și zeci de furnizori de piese, componente, servicii și multe altele. Și aceștia vor fi afectați negativ.
# Toate acestea pot contribui la un moment dat la plecarea francezilor  de la Dacia?
– Da, am mai spus lucrul acesta. Impactul va fi unul negativ iar aceasta poate conduce la un moment dat, dacă lucrurile nu se repară, inclusiv la ceea ce spuneți dumneavoastră

CE SPUN TRANSPORTATORII

Alexandru Popa, director transport Com Divers Auto Ro: „Vom ajunge să alimentăm cât mai mult în afara României”

# Domnule director, nu vom avea autostradă spre Sibiu, ce înseamnă sau ce nu înseamnă aceasta pentru compania dumneavoastră?
– Ce să însemne, înseamnă că mai rău de atât nu se putea. Adică vom continua să ne târâm ca și până acum spre ieșirea din țară, ceea ce înseamnă timpi lungi de deplasare, consum ridicat de combustibil și așa mai departe.
# Haideți să analizăm toate acestea pe rând, timpul?
– De la Pitești la Nădlac, sunt, să zicem, 450 de kilometri, deși e puțin mai mult. Această distanță o parcurgem acum în cel puțin 10 ore, asta dacă nu există blocaje pe drum, ceea ce în condițiile actuale este imposibil. După 10 ore, deja șoferul nu mai poate ieși din țară pentru că trebuie să ia prima pauză de odihnă. Așadar, cu puțin noroc, prindem prima pauză la frontieră altfel suntem obligați să o facem chiar înainte de Arad. Apoi, în aceleași 10 ore, traversăm și Ungaria și Austria, care au autostrăzi. Dacă am avea autostradă Pitești-Sibiu-Nădlac, am parcurge această distanță în 6-7 ore, se compară? Nu se compară.
# Consumul de combustibil?
– Păi, una e să mergi cu viteză mai mare și constantă pe autostradă și alta cum se merge acum, când faci mii de schimbări de treaptă de viteză și sute de frânări și de accelerări. Toate aceste manevre cresc semnificativ consumul de carburant.
# Apropo de carburant, acciza de 7 eurocenți cum vi se pare?
– Este o supraacciză, nu o acciză. În alte țări din Europa, precum Italia sau Franța, dar și în altele, transportatorii primesc parțial sau total înapoi acciza din carburanți, iar noi o supraacizăm. Probabil că vom face în așa fel încât să alimentăm cât mai mult în afara României, în Slovenia, de exemplu, la întoarcere. Vedeți, această acciză de 7 eurocenți, de fapt va aduce pierderi la buget pentru că noi, companiile, vom alimenta cât mai puțin în țară, iar cetățenii își vor reduce drastic consumurile diminuând numărul curselor sau apelând la surse alternative, GPL, etc…

Benone Lazăr, Internaţional Lazăr Company: „Nu vedeţi că Dragnea îşi face autostradă să se ducă acasă, la Alexandria?”

# Ați spus, încă de acum câțiva ani, că autostrada Pitești-Sibiu este cea mai importantă din țară, guvernanții zic că nu e…
– Domne, ăștia sunt nebuni la cap! Nu vedeți că domnul Dragnea își face autostradă să se ducă acasă la Alexandria? Ponta își face și ăsta până la Vâlcea, ca să ajungă mai repede la Tg. Jiu!
# Cât pierdeți fără această autostradă sau cât ați fi câștigat cu ea?
– Pierdem foarte mult, domne, dar scrieți acolo că eu, Benone și firma mea suntem cantitate neglijabilă, suntem nimic pe lângă ce pierde Dacia, de care ăștia își bat joc!
# Nu sunteți chiar cantitate neglijabilă, sunteți chiar transportatorul nr. 1 al României…
– Domne, suntem nimic pe lângă Dacia. Ăștia sunt nebuni la cap, își bat joc de Dacia, de la care încasează taxe de rup! Păi ce taxează ei, domnule, în Bărăganul ăla, în Teleormanul ăla al lui Dragnea? Taxează ciulinii lui Dragnea, aia taxează!
# Acciza de 7 eurocenți?
– Altă prostie, eu ce să fac acum, să-i spun clientului că-i măresc prețul, nu? Am de ales, ori măresc prețul la client și îl pierd, ori merg în pagubă și se alege praful și de mine și de acciza lor!
Material realizat de Florin Silvestru

 

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

PSD Argeş, între Crin şi Amin

Cum spuneam si acum o lună, ceva nu se leagă în PSD Argeș cu candidatura lui Crin Antonescu. Nu face deloc scânteie domnul candidat! Încă nu e...

Din ediția tipărită