Protecția consumatorilor: SHOPIFY se angajează să devină mai sigură pentru consumatorii care cumpără din magazinele online de pe platformă

de | 10.10.2022 21:22 | Actualitate, Economie, Home, Politica si Administratie

În urma dialogurilor cu Comisia și cu rețeaua de autorități naționale pentru protecția consumatorilor (CPC), Shopify s-a angajat să aducă mai multe îmbunătățiri menite să facă achizițiile mai sigure pentru clienți, aliniindu-se la normele UE.

Citește și: Bărbat atacat de urs, în stare critică la spital

Dialogul a început cu primirea a numeroase plângeri, care au culminat în timpul pandemiei de COVID-19, prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor.

Plângerile au vizat în principal magazinele online găzduite de platformă, despre care s-a constatat că adoptau practici ilegale, cum ar fi: oferte false, afirmații false de penurie, furnizarea de mărfuri contrafăcute sau necomunicarea datelor lor de contact.
 

Comisia, împreună cu CPC și sub conducerea Direcției Generale pentru Inspecție Economică din Belgia, a lansat un dialog cu Shopify în iulie 2021, în vederea introducerii pe platformă a unor modificări menite să combată practicile ilegale ale comercianților.

Citește și: Tudor Pendiuc, despre ”Toamna piteșteană”: ”E un alt concept acum. Aerisit”

SHOPIFY s-a angajat acum să creeze o procedură de notificare și de acțiune rapidă și eficace pentru autoritățile naționale de protecție a consumatorilor și să își modifice modelele pentru a încuraja comercianții să fie mai transparenți față de consumatori.

Articol scris de Cristian Vasile

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *