Pacienţii taxează pe internet lipsa condiţiilor şi a calităţii serviciilor Spitalului Judeţean

de | 14.01.2016 21:00 | Actualitate

# În primul clasament al spitalelor din România bazat pe părerile bolnavilor, Spitalul Judeţean Argeş e codaş la capitolul calităţii serviciilor medicale, a personalului şi confortului din saloane

La finele anului trecut, pe Internet a fost lansat primul clasament al spitalelor din România, bazat pe părerile pacienţilor. Aceştia au completat mai multe chestionare pe site-ul www.calitatespitale.ro, în care au evaluat calitatea serviciilor medicale, a personalului şi a gradului de confort din saloanele unităţilor sanitare din ţară. În clasamentul cu pricina se regăsesc şi 15 unităţi sanitare din Argeş, după cum urmează: Spitalul Judeţean de Urgenţă Piteşti, Spitalul Municipal Curtea de Argeş, Spitalul de Pediatrie Piteşti, SC Centrul Medical „Sf. Nicolae” Piteşti, Spitalul Orăşenesc „Regele Carol I” Costeşti, Spitalul de Psihiatrie „Sf. Maria” Vedea, Spitalul de Pneumoftiziologie Câmpulung, Spitalul de Pneumoftiziologie „Sf. Andrei” Valea Iaşului, Spitalul de Pneumoftiziologie Leordeni şi Spitalul Municipal Câmpulung. Până acum, pacienţii argeşeni şi-au exprimat părerea numai în privinţa a două unităţi sanitare: Spitalului Judeţean Argeş şi a Spitalului Municipal Curtea de Argeş. E drept, clasificarea făcută prin perspectiva bolnavilor poate fi una subiectivă, însă un clasament oficial cerut de Uniunea Europeană şi realizat de Autoritatatea Naţională de management al calităţii în sănătate, pe baza unor indicatori, este în desfăşurare şi trebuie încheiat până în anul 2020.

Bolnavii argeşeni recunosc că oferă „atenţii” medicilor

Părerea bolnavilor despre calitatea serviciilor de la Spitalul Judeţean este una foarte proastă, în timp ce comentariile lăsate de pacienţi sunt dezastruoase la adresa confortului şi a personalului unităţii spitaliceşti. Bolnavii argeşeni care şi-au spus părerea au apreciat că Judeţeanul este un spital de două stele din cinci şi are o calitate a serviciilor de 28%, a confortului de 36%, în timp ce calitatea personalului este de 35%. De asemenea, la capitolul confortului din saloane 49% dintre pacienţi consideră că cel mai important spital din judeţul Argeş are o calitate total nesatisfăcătoare, iar 27% o calitate nesatisfăcătoare. În ceea ce priveşte serviciile oferite de Spitalul Judeţean, 73% dintre respondenţi au apreciat o calitate total nesatisfăcătoare a serviciilor, iar la capitolul personal medical, 49% dintre pacienţi au apreciat o calitate total nesatisfăcătoare şi 36% o calitate nesatisfăcătoare a personalului.
Din punctul de vedere al provenienţei, vârstei şi studiilor respondenţilor, marea lor majoritate sunt persoane care locuiesc în mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 19-45 de ani şi studii universitare sau postuniversitare. Cei mai mulţi au apelat la serviciile Spitalului Judeţean pentru consultaţie sau au fost internaţi în unitatea sanitară pentru o perioadă de 11-15 zile. Mai trebuie spus că toţi pacienţii s-au prezentat la Unitatea de Primiri Urgenţe, trei dintre ei pe baza unui bilet de trimitere, doi din proprie iniţiativă, iar patru fiind transportaţi cu ambulanţa. La capitolul atenţii oferite medicilor, şase pacienţi au precizat că actul medical a fost condiţionat de acordarea unor stimulente personalului medical, doi au recunoscut că au oferit stimulente din proprie iniţiativă, iar unul dintre pacienţi a declarat că nu a fost nevoie să ofere personalului medical atenţii pentru a fi consultat.

„În timpul petrecut în spital pe secţia unde am fost, 90% au ieşit pe la morgă”

Comentariile postate de bolnavii care au trecut pragul Spitalului Judeţean Argeş sunt dezastruoase la adresa unităţii, printre aspectele adesea criticate regăsindu-se comportamentul personalului medical, al paznicilor şi modul în care sunt trataţi pacienţii şi familiile acestora. Iată şi comentariile postate de pacienţi la adresa serviciilor oferite de unitatea sanitară:
1. „Aici se află nişte criminali în serie, în timpul petrecut în spital pe secţia unde am fost, 90% au ieşit pe la morgă. Nu este posibil aşa ceva”.
2. „Nu tratează pacienţii corespunzător, au un comportament urât către pacienţi, aşteaptă tot timpul să primească mită pentru a te băga în seamă. Dacă nu aveţi bani puteţi muri pe scaun la urgenţă că tot nu le pasă. Sunteţi medici plătiţi din salariile noastre. Merităm un cadru care să fie responsabil şi să îşi îndeplinească sarcinile care li se cuvin nu să stea în saloane şi să se uite la TV la seriale şi pacienţii să moară. Respect”.

„Diagnostice puse fără un control. Medici care după 3 săptămâni nu au habar cine eşti şi de ce eşti acolo”

3. „Oamenii mor pe capete, dezinteres total faţă de pacient, nepăsare, indiferenţă. Diagnostice puse fără un control. Medici care după 3 săptămâni nu au habar cine eşti şi de ce eşti acolo”.
4. „Domnii de la pază vorbesc foarte urât cu pacienţii, pe data de 11-11-2015 am venit la Spitalul Judeţean de Urgenţă Piteşti suferind un accident, având mâna în proporţie de 80% arsă nu puteam respira de durere, având arsură de gradul 2-3, şi nu am fost lăsat să intru la urgenţe de către un domn de la pază (menţionez că sora mea a vrut să-i ia numele, dar acesta a întors ecusonul şi a zis să dispărem) domnul de la pază este la 1,6 – 1,7 m, puţin plinuţ, părul grizonat!”.
5. „Spitalul este jalnic! Cel mai nemulţumit sunt de lipsa de profesionalism şi de scârba cu care am fost trataţi (pacient şi familie)!”.
Iustina Harco-Burcea

Distribuie!

Articol scris de Jurnalul de Arges

Abonează-te la newsletter!

Trimitem un newsletter pe zi, dimineața, cu știrile din ziua anterioară.

* indicates required

0 Comentarii