Web Analytics

Oprirea Dacia ciupeşte 15% din salarii

de | 21.04.2011 15:39 | Politica si Administratie

Automobile Dacia va opri, în perioada 22 aprilie-2 mai, activitatea de montaj şi caroserie la uzina de la Mioveni, din cauza problemelor cu aprovizionarea unor piese de către furnizorii constructorului, a anunţat recent Anca Oreviceanu, directorul de comunicare al Renault în România.
„Va înceta doar activitatea de montaj şi caroserie, departamentele de mecanică şi logistică urmând să lucreze ca până acum. Disfuncţionalităţile cu livrarea de piese din partea unor furnizori nu au legătură cu situaţia din Japonia. Ele sunt determinate de dificultăţile de natură financiară pe care le au furnizorii. Fluxul de livrări suferă dereglări de mai multe luni. Este vorba de un tip de motor şi anumite piese de caroserie”, a precizat reprezentantul grupului francez în România. Potrivit reprezentantului uzinei de la Mioveni, încetarea activităţii de montaj va afecta producţia de automobile pe durata menţionată. În prezent, producţia zilnică a uzinei de la Mioveni este de 1.377 de automobile. Ultima oprire a producţiei a avut loc în octombrie 2008, pe fondul instalării crizei financiare. Cum şi dacă sunt afectaţi cei care lucrează la Dacia dar şi cei care vând maşinile fabricate la Mioveni aflăm în cele ce urmează.

Ion Iordache: Salariaţii vor primi 85% din salariu

Viceliderul Sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache, ne-a declarat că s-a ajuns la o soluţie astfel încât angajaţii care nu vor avea de lucru să fie cât mai puţin afectaţi. “Această oprire nu va afecta foarte mult salariaţii pentru că perioada de inactivitate se suprapune şi cu zilele de Paşte. S-a întrunit comisia paritară şi s-a stabilit că pentru zilele de sărbătoare oamenii vor fi plătiţi conform Contractului Colectiv de Muncă, două zile vor fi asimilate concediului de odihnă iar pentru alte două zile vor primi 85% din salariu. Aşadar, angajaţii secţiilor care vor fi oprite, nu vor pierde foarte mult la bani. Până la urmă, problema nu este la noi ci la anumiţi furnizori de care depindem şi noi.”

Paul Schiaucu: Avem maşini pentru toate livrările

Paul Schiaucu, managerul Daperom Piteşti, unul dintre cei mai importanţi dealeri Dacia ne-a declarat că “oprirea uzinei nu ne afectează activitatea pentru că acest lucru ne-a fost anunţat în timp util şi ne-am asigurat numărul de maşini necesare pentru toate livrările. Toţi cei care au comandat maşini la noi pot sta liniştiţi pentru că îşi vor primi autoturismele la timp. În ceea ce priveşte vânzarea la modul general pot să vă spun că programul REMAT- Rabla, ne-a fost de folos mai ales în această perioadă de criză. Referitor la modele, tot Dacia Logan a rămas în topul preferinţelor, cel puţin pentru clienţii Daperom.”   
(Florin Silvestru)

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii

Ultimele articole