Web Analytics

În plin scandal internaţional al softurilor trucate, MAI renunţă la Dacia în favoarea Volkswagen pentru doar 2,4 lei per maşină

de | 28.10.2015 21:15 | Politica si Administratie

Poliția Română va fi dotată cu mașini noi, după finalizarea licitației privind cumpărarea a câteva sute de autoturisme. Ceea ce a atras atenția inițial a fost că oamenii legii nu vor mai primi deja celebrele Logan-uri, ci autovehicule marca Volkswagen.

Recent, a ieșit la iveală și cum s-a ajuns în această situație, în care mașinile produse de grupul implicat într-un uriaș scandal mondial a câștigat procedura, în defavoarea producătorului care are fabrică la Pitești. Astfel, Renault Comercial Roumanie, compania care comercializează pe piaţa locală mărcile Dacia, Renault şi Nissan, a pierdut recent una dintre cele mai mari licitaţii de pe piaţa auto din ultimii ani în faţa Porsche România, importatorul oficial al mărcilor VW, Seat, Skoda şi Audi, pentru o sumă medie de doar 2,4 lei pe autovehicul, conform documentelor oficiale obţinute de ProMotor. Potrivit procesului verbal al şedinţei de deschidere a ofertelor, din data de 25.05.2015, Renault a făcut o ofertă de 18.870.968 de lei, fără TVA, în timp ce Porsche a oferit 18.870.000 lei, fără TVA. Astfel, diferenţa dintre cele două oferte a fost de doar 968 de lei, adică 2,4 lei pe maşină. Contractul a fost atribuit în data de 06.07.2015. Procesul de livrare a autoturismelor se va încheia în luna noiembrie.

Nu Dacia a pierdut, ci MAI

Gabriel Dogaru, jurnalist de specialitate la autoindustry.ro lasă de înţeles pe pagina sa de socializare că adevăratul perdant nu este Dacia ci Ministerul de Interne în condițiile în care câștigătorul licitației va recupera „prețul cel mai mic” la partea de service, întreținere și postgaranție.
„Toată lumea se vaită că Dacia nu a câștigat licitația pentru noile mașini de patrulare ale Poliției. Nimeni nu se întreabă de ce s-a ajuns aici, știind că singurul criteriu de selecție a fost prețul, pe un caiet de sarcini valabil pentru toți candidații. Dacia a mers la sigur, gândindu-se că «ale noastre sunt cele mai ieftine, n-avem cum să pierdem».  Cei de la VW au avut de făcut calcule simple. «Vine Dacia cu Sandero, la preț de listă, că sunt siguri de câștig și lacomi. Noi avem de făcut un discount serios față de prețul de listă, dar vom recupera la service, la revizii și post garanție. Plus publicitate gratuită pe străzi». Plus că, la volumul ăsta, s-a putut face comandă în fabrică la echipare tip «România». E vorba despre tactică în vânzări. Sunt sigur că directorul de flote de la VW a primit o primă grasă”, arată Gabriel Dogaru în postarea sa.
Ar mai fi de spus că atât reprezentanții administrației Dacia cât și cei ai Sindicatului Automobile Dacia au refuzat să comenteze pentru Jurnalul de Argeș pierderea contractului cu MAI, lăsând astfel impresia că un număr de 400 de mașini nu reprezintă o miză pentru producătorul de la Mioveni.
Florin Silvestru

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii