Exclusivitate. Grila de salarizare pe platforma Colibaşi

de | 10.02.2011 13:40 | Politica si Administratie

“Francezul e cel mai bun prieten al tău până îi ceri bani”, declara recent liderul Sindicatului Automobile Dacia, Nicolae Pavelescu, într-un interviu acordat Jurnalului de Argeş. Cu aceeaşi ocazie, Pavelescu spunea că nici nu se pune problema ca, la negocierile de anul acesta, care sunt în derulare, să nu se ceară mai mulţi bani la salariu faţă de cât se câştigă acum, la Colibaşi. Cu atât mai mult, cu cât patronatul a anunţat creşteri semnificative ale vânzărilor chiar şi într-un an de criză, cum a fost 2010. Vă prezentăm în continuare actuala grilă de salarii de pe platforma Colibaşi, ca să vă faceţi o idee despre  care este baza de pornire a negocierilor din 2011. Vorbim de salariile minime şi maxime stabilite începând cu data de 1 februarie 2010, aşa cum au fost ele negociate prin contractul colectiv de muncă de anul trecut.

Muncitorii şi funcţionarii, între 1100 şi 3580 lei

În ultimul an (începând cu 1 februarie 2010),  un muncitor necalificat de la Dacia a avut un salariu de bază  care a pornit de la minimum 1100 lei şi a ajuns la maximum 1980 lei, în funcţie de nivelul şi specificul activităţii desfăşurate. Personalul muncitor din zonele de fabricaţie serie ( liniile de montaj) şi servicii (electricieni, instalatori) pleacă de la un salariu de bază minim de 1578 lei şi poate atinge un maxim de 3280 lei. Muncitorii încadraţi la mentenanţă (activităţi de întreţinere) şi meserii clasice (frezor, strungar) au salariul minim de 1662 lei iar cel maxim de 3580 lei. În fine, funcţionarii de la Dacia se încadrează între un minim de 1606 lei şi un maxim de 3280 lei.

TESA – salarii de bază între 1662 şi 8500 lei

Angajaţii care desfăşoară activităţi în domeniul exploatării industriale (montaj utilaje şi instalaţii) au salariile de bază cuprinse între 1772 şi 6080 lei. Personalul strict TESA câştigă între 1662 şi 6080 de lei, iar cei din structurile de management au obţinut un salariu minim de 1896 lei şi unul maxim de 8500 lei, bineînţeles în funcţie de specificul încadrării fiecărei persoane în parte. Suma de 8500 de lei reprezintă salariul de bază maxim obţinut de un manager român (de regulă, directori de comunicare, resurse umane etc.). Mai trebuie spus că un număr de 120 de angajaţi sunt încadraţi cu salariul în afara limitelor  grilei de salarizare, cel mai probabil specialişti, funcţionari şi manageri francezi trimişi ai Renault.

Sporuri pentru vechime, ore de noapte şi tură continuă

La capitolul sporuri la Dacia, vorbim de trei categorii: sporuri de vechime, cele pentru orele lucrate noaptea şi pentru orele lucrate în tură continuă. Sporul de vechime se calculează astfel: de la 3 la 5 ani  vechime în muncă – 5%, de la 5 la 10 ani vechime în muncă -10%, de la 10 la 15 ani vechime în muncă – 15%, de la 15 la 20 ani vechime în muncă – 20%, iar peste 20 ani vechime în muncă – 25% din salariul de bază. La stabilirea acestui spor se ia în considerare vechimea totală din prima zi calendaristică a lunii de calcul.
Munca prestată în timpul nopţii se plăteşte cu un spor de 25% din salariul de bază pentru timpul efectiv lucrat în timpul nopţii, dacă timpul lucrat astfel reprezintă cel puţin 3 ore din durata normală a programului de lucru.
În cazul în care munca în timpul nopţii va fi prestată într-o zi de repaus (sau sărbătoare), ea va fi plătită astfel:
– tariful unei ore normale    – 100 %;
– majorarea pentru ora lucrată în zi de repaus săptămânal – 100 %;
– majorarea pentru ora lucrată în timpul nopţii – 25 %;
– total – 225 %.
Sporul pentru munca în tură continuă se stabileşte astfel:
– pentru orele efectuate în fiecare zi de sâmbătă se acordă un spor de 55% faţă de salariul de bază;
– pentru orele efectuate în fiecare zi de duminică se acordă un spor de 100% faţă de salariul de bază.
Sporul pentru salariaţii care lucrează în tură continuă în zilele de sărbători legale şi religioase este de 150%, respectiv este plătit corespunzător timpului efectiv lucrat cu 100% la care se adaugă sporul de 150%.
(Florin Silvestru)

Acest articol este despre:

Distribuie!

Articol scris de Jurnal de Arges

Abonează-te la newsletter!

Trimitem un newsletter pe zi, dimineața, cu știrile din ziua anterioară.

* indicates required

0 Comentarii

Ultimele articole

Circulație închisă pe un drum județean din Argeș
Circulație închisă pe un drum județean din Argeș

Circulația pe drumul județean 741, Pitești – Mioveni se închide, miercuri, 25 mai, între orele 8-15. „Circulația pe tronsonul cuprins între km. 0+000 – 1+450 (intersecția de la Școala Specială Valea Mare Ștefănești), va fi închisă pentru lucrări urgente la trecerea la...


Loading RSS Feed