Web Analytics
scris joi, 28.05.2015

Dealerii auto au reacţii contradictorii la propunerea lui Stroe ca TVA să fie zero pentru maşinile noi

# Piaţa auto a luat foc. Recent, președintele ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România) a propus guvernanților, Ministerului de Finanțe, în special, să ia în considerare reducerea la zero a TVA pentru mașinile noi, o astfel de măsură fiind menită să relanseze piața auto autohtonă aflată într-un declin accentuat. Referitor la această propunere dar și la reacțiile care au urmat, președintele ACAROM, Constantin Stroe, a oferit pentru Jurnalul de Argeș, detalii suplimentare. De asemenea puteți urmări în acest material și reacțiile cel puțin interesante ale câtorva dealeri auto argeșeni.

Dealerii auto au reacţii contradictorii la propunerea lui Stroe ca TVA să fie zero pentru maşinile noi

Stroe: „O astfel de măsură ar aduce bani în plus la buget”

„În ceea ce privește piața auto din România, o piață căzută efectiv, avem doar două variante: să nu facem nimic şi să o lăsăm așa, eventual să cadă și mai mult, sau să facem ceva ca să o revigorăm. Această idee, care îmi aparține în totalitate, este menită să aducă relansarea acestei piețe. E falsă ideea că un TVA zero la mașinile noi ar aduce pierderi. În primul rând această măsură ar duce prețul pentru multe modele în jurul valorii de 10.000 de euro, ceea ce ar permite și celor cu posibilități reduse să-și cumpere o mașină nouă. Apoi, creșterea pieței ar însemna locuri  de muncă noi și stabile la producători și comercianți. Imaginați-vă că 50.000 de mașini noi vândute în plus merg cel puțin o dată pe an la o revizie ceea ce înseamnă bani, produse, TVA, locuri de muncă asigurate în service. Tot aceste 50.000 de mașini merg de câteva ori pe an la spălătorie ceea ce înseamnă bani, locuri de muncă, taxe. Nu mai spun de câte ori merg la pompă la alimentare, unde sunt alți bani, alte locuri de muncă. Eu am propus să se facă o simulare pentru a se vedea că am dreptate plus că poate se ajunge împreună cu FMI și organismele europene la o formă convenabilă care nu trebuie să fie obligatoriu cea cu TVA zero, dar cu un TVA cât mai redus care să ajute piața”, ne-a spus Constantin Stroe.

Stroe: „Am vorbit strict în numele ACAROM, reacția Renault este normală”

„Un lucru important care nu s-a înțeles este acela că eu am vorbit și am făcut această propunere strict în numele ACAROM, fără nicio legătură cu poziția mea la Dacia. Nu am fost avocatul Dacia în această chestiune în primul rând pentru că Dacia nu are nevoie de avocat special. În acest context, reacția celor de la Renault a fost una cât se poate de firească, de normală. Ceea ce propun eu ajută întreaga industrie și piață auto din România și Dacia inclusiv, dar nu numai Dacia. Repet, propunerea a fost a mea și a ACAROM, nu este o inițiativă a Dacia”, a mai adăugat vicepreședintele Dacia.

Paul Schiaucu, Daperom, dealer Dacia: „Nu comentez aşa ceva!”

„Nu știu declarația la care vă referiți, nu o cunosc. Nu cred că a spus așa ceva pentru că nu s-ar putea aplica o astfel de măsură, nu o va aplica nimeni. Dar, dacă a făcut o asemenea propunere eu nu comentez așa ceva. Noi suntem legați de Renault în mod direct și nu fac nici un comentariu fără o consultare cu ei.”

Adrian Prodănel, Motor AG, BRIT motor AG, dealeri BMW, Jaguar, Rover: „Propunerea este benefică, dar pe termen limitat”

„În primul rând, domnul Stroe este o personalitate, o autoritate în domeniul auto și sunt convins că dacă a făcut această propunere a făcut-o cunoscând foarte bine implicațiile ei. Apoi, dacă facem o analiză a pieței auto din ultimii 6 ani, vedem că numai în această perioadă piața a pierdut 74% din volumul pe care îl avea în 2007 iar o astfel de inițiativă ar revigora cu siguranță această piață. Totuși nu cred că o astfel de inițiativă se poate aplica oricum ci doar pe o perioadă limitată pentru că altfel ar intra în contradicție cu regulile de piață. Și ar fi benefic acest lucru și pentru faptul că mașinile SH vin cu TVA 0 iar cele noi sunt purtătoare de TVA. Practic este o măsură care ar limita concurența cumva neloială pe care ne-o face piața SH, avem o mare problemă de competiție din punctul acesta de vedere.”

Ovidiu Baciu, Royal Motors, dealer Ford: „Astfel de idei ascund intențiile viclene ale celor care le propun”

„Orice regulă care distorsionează mediul concurențial din piață nu reprezintă altceva decât intenția vicleană a celui care o propune. Este o perversitate ca pentru ouă, pentru piulițe, pentru șosete să se plătească TVA iar pentru mașini, fie ele și noi, să nu se plătească. Adică, nu facem altceva decât să consumăm din banii altuia cu măsura asta. O astfel de regulă nu ar face altceva decât să ne ducă într-o altă fundătură pe lângă sutele de fundături în care se află țară asta. Că de aia tot ajungem în fundături, din cauza unor astfel de idei. Ori plătește toată lumea TVA, mai mic sunt de acord dar la fel, ori nimeni. Repet ce ni se propune acum e ca și cum am mânca din banii altora și nu reprezintă, repet, decât viclenia ascunsă a celor care au făcut acest demers.”
Florin Silvestru

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Fost primar fără poartă-n casă

Liviu Țâroiu nu a prins un loc în viitorul Consiliu Local al Câmpulungului, dar are ce să facă la pensie. Ca să omoare timpul și canicula s-a băgat...