Dacia vinde de trei ori mai bine în „Mama Franţa” decât în România

de | 25.01.2012 23:33 | Politica si Administratie

Potrivit Ziarului Financiar constructorul auto autohton a punctat o creştere de 0,1% la nivelul pieţelor externe, la aproape 312.400 de autovehicule în 2012, în timp ce în România declinul a continuat cu alte 13 procente, la mai puţin de 30.900 de unităţi, pe fondul unei pieţe în scădere. Aceeaşi sursă spune că o revenire se aşteaptă în 2012, când pe lângă monovolumul Lodgy va fi lansat şi Logan 2, dar şi o nouă utilitară. Scăderea cu aproape 13 procente faţă de anul anterior, în condiţiile în care constructorul nu a lansat niciun model nou, a afectat şi cota de piaţă care s-a micşorat la 29%, faţă de 31% la nivelul anului 2010.

Oficialii sunt optimişti

“Avem ambiţii puternice pentru 2012. Vrem o creştere a numărului unităţilor vândute, iar Lodgy vine să extindă gama, nu să înlocuiască un model existent. La acestea se adaugă şi creşterea pieţei totale la care sperăm. Duster nu şi-a atins încă maturitatea comercială, dar există loc de creştere şi vizăm acum clienţii de flote”, a spus recent Thomas Dubruel, directorul general al Renault Commercial Roumanie, companie care deţine controlul vânzărilor modelelor Dacia, Renault şi Nissan pe piaţa locală.

Logan rămâne lider în România

Cel mai bine vândut model Dacia pe piaţa locală a fost în continuare Logan sedan, ce reprezintă jumătate din vânzări, urmat de SUV-ul Duster cu peste 7.200 de unităţi. Potrivit oficialului Dacia, 70% din modelele Duster au reprezentat versiunea 4×4, 95% echiparea de top Laureate (singura cu aer condiţionat), iar 10% au fost echipate inclusiv cu tapiţerie din piele. În condiţiile în care vânzările către persoane fizice au continuat să scadă, aproape jumătate din livrările Dacia s-au realizat către companii. Mai mult, printre cei mai importanţi clienţi de flote din 2011 se regăsesc companii precum Petrom, Orange, E.On şi Romtelecom. Prin programul de casare “Rabla” Dacia a vândut aproximativ 15.000 de maşini noi

Dacia vinde acasă doar 10% din producţie

Potrivit unei hărţi realizate de Ziarul Financiar pe baza datelor oficiale Dacia, constructorul de la Mioveni vinde cel mai bine în patria mamă a Renault, Franţa (94.278 de maşini în 2011) urmată de Germania (43.452), România (30.867), Italia (26.838), Maroc (22.356), Turcia (21.339), Algeria (19.242), Spania (15.641), Belgia (14.700) şi Polonoa (7.382), dintre toate acestea cea mai bună evoluţie a pieţei fiind cea din Belgia cu o creştere de 29% iar cea mai slabă în Spania cu o scădere de 28%. Un raport final arată că Dacia vinde acasă doar aproape 10% din producţia de la Mioveni.
Florin Silvestru


Acest articol este despre:

Distribuie!

Articol scris de Jurnal de Arges

Abonează-te la newsletter!

Trimitem un newsletter pe zi, dimineața, cu știrile din ziua anterioară.

* indicates required

0 Comentarii

Ultimele articole