Web Analytics

Dacia a devenit cel mai valoros activ al Renault

de | 31.07.2014 13:19 | Politica si Administratie

# Profitul net a urcat anul trecut la 337,4 milioane de lei (76,3 mil. euro). Dacia a devenit o adevărată „comoară“ pentru Renault pe timp de criză, platforma M0 a Logan fiind în prezent utilizată de o treime dintre maşinile grupului Renault. Francezii nu raportează rezultate financiare pentru fiecare brand în parte, dar analiştii de la Morgan Stanley estimează că la nivelul anului 2011 Dacia avea o marjă operaţională de aproximativ 9%, valoare întâlnită de obicei la mărcile premium, fiind de aproape 20 de ori mai mare decât cea a Renault.
Automobile Dacia SA a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 18,4 miliarde de lei (4,16 mld. euro), în creştere cu 45% faţă de anul anterior, cel mai bun rezultat din istorie pentru fabrica de autoturisme de la Mioveni, care a ajuns în 2013 la o producţie record de 342.000 de maşini. Cu acest rezultat, Dacia a depăşit pentru prima dată OMV Petrom SA, care a înregistrat în 2013 o cifră de afaceri de 18,09 miliarde de lei (4,09 mld. euro). Până în 2013 nicio altă companie nu a reuşit să ia faţa Petrom, de la înfiinţarea companiei, în topul celor mai mari jucători din economie. Profitul net al Dacia a urcat anul trecut la 337,4 milioane de lei (76,3 mil. euro), faţă de 277,2 milioane de lei (62,3 mil. euro) în 2012.

Dacia privită cu admirație de Opel

„Dacia este un lucru grozav. GM nu este Dacia, dar acest segment de buget este foarte interesant şi ei sunt de admirat. Ne uităm cu siguranţă la acest segment de piaţă“, a spus Karl-Thomas Neumann, preşedintele consiliului de administraţie al Opel, citat de Financial Times.  Referitor la această declarație surprinzătoare, vicepreședintele Dacia, Constantin Stroe, a precizat: „E mare lucru faptul că Opel, care face parte din marea familie a General Motors, a spus că admiră şi respectă Dacia. Opel nu este singura marcă de prestigiu care în ultimii şapte-opt ani şi-a propus să intre pe segmentul din care face parte Dacia. Ei sunt bine-veniţi deoarece structura pieţei s-a schimbat la nivel mondial în ultimii ani şi există mult loc de creştere. Aşa cum în secolul trecut a existat o eră a maşinilor mici, precum Fiat 500 sau Polski Fiat, urmată de cea a maşinilor germane cu motoare mari, iar acum cea a maşinilor low-cost.”
F. Silvestru

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii