Dan Şova a propus săptămâna trecută ca închiderea Coridorului IV Pan-european rutier să fie făcută pe tronsonul Braşov – Sibiu, şi nu pe Piteşti – Sibiu, aşa cum era stabilit. O propunere total nepotrivită în contextul în care tronsonul de autostradă A1 Sibiu – Pitești face parte din proiectul prioritar numărul 7 (ce se suprapune în țara noastră peste fostul Coridor IV pan-european) și pentru care UE pune la bătaie cei mai mulți bani pentru a-l termina. Proiectul prioritar 7 prevede ca în România să fie realizată A1 Nădlac-Sibiu-Pitești-Bucureşti și A6 Lugoj – Calafat. Din acest motiv, tronsoanele de autostradă de pe acest traseu beneficiază de 85% fonduri nerambursabile de la UE. Același lucru s-ar întâmpla și cu Sibiu – Piteşti în exercițiul financiar 2014-2020.
Primul și singurul oficial de vârf din mediul de afaceri românesc care a reacționat vizavi de această intenție ilogică a lui Șova a fost vicepreședintele CA de la Dacia, Constantin Stroe, acesta spunând argumentat că „mutarea autostrăzii ar fi un dezastru pentru uzina Dacia”. În contextul în care Dacia este cel mai mare exportator român și o mare parte din producție merge prin Transilvania spre Vest, autostrada Sibiu-Pitești ar fi vitală.
Am dorit să stăm mai mult de vorbă cu vicepreședintele Dacia pe tema fierbinte a acestei potențiale autostrăzi. „Am văzut că declarațiile mele în ceea ce privește autostrada Sibiu-Pitești au deranjat. Și am luat decizia de a nu mai acorda interviuri pe acest subiect. Sunt foarte deranjat de ce se întâmplă în jurul proiectului autostrăzii Sibiu-Pitești”, a fost tot ceea ce ne-a declarat Constantin Stroe, pe bună dreptate supărat pe reacțiile deloc constructive pe care le-au stârnit printre oficialii țării și ai județului declarațiile sale.
Ion Iordache, vicelider SAD: „Vom face un mare miting de protest”
Am stat de vorbă pe tema intenției de mutare a traseului autostrăzii Sibiu-Pitești și cu Ion Iordache, viceliderul Sindicatului Automobile Dacia. „Am avut săptămâna trecută o întâlnire de informare cu membrii sindicatului în ceea ce privește efectele dezastruoase pentru Dacia ale mutării traseului autostrăzii Sibiu-Pitești. Cât de curând vom face un mare miting de protest împotriva mutării traseului acestei autostrăzi foarte importante. Avem promisiuni că și domnul primar Pendiuc se va alătura mitingului”, ne-a declarat Ion Iordache. Viceliderul sindicatului de la Dacia critică vehement și justificat lipsa de interes a politicienilor din județ și din țară vizavi de zona industrială din jurul Dacia: „Pentru anumiți demnitari din România, zona industrială din Pitești nu înseamnă nimic. Faptul e revoltător pentru că vorbim de o zonă de interes național. Din păcate, politicienii din Argeș nu au reacții vizibile nici în ceea ce privește mutarea autostrăzii Sibiu-Pitești, nici în ceea ce privește regionalizarea. Vreau să vă spun că Grupul Renault este foarte interesat ca transportul de mașini să se facă pe autostradă, iar în acest sens viitoarea autostradă Sibiu-Pitești ar fi o poartă crucială de ieșire către Vest.”
Care ar fi urmările nerealizării autostrăzii Sibiu-Pitești? „În curând, dacă nu se va face autostrada, Piteștiul va ajunge precum comuna mea natală Negrești: pe unde intri, pe acolo ieși”, conchide plastic același Ion Iordache.
Denis Grigorescu
0 Comentarii