Web Analytics

Consilierii locali critică refuzul Primăriei Piteşti de a comunica sumele cu care este plătit avocatul Marian Diaconescu

de | 17.10.2019 13:28 | Politica si Administratie

În urmă cu câteva săptămâni, Jurnalul de Argeș i-a solicitat Primăriei Pitești, în baza Legii 544/2001, să ne comunice onorariul avocatului angajat în procesul cu firma Orentex. Am solicitat Primăriei Pitești să ne precizeze valoarea contractelor încheiate cu avocatul Marian Diaconescu, contracte în care respectivul avocat este plătit din bani publici.
Numai că în răspunsul semnat de către secretarul Cătălin Călugăru ni s-a precizat că informațiile privind valoarea contractului încheiat cu avocatul Marian Diaconescu “nu se încadrează în prevederile Legii 544/2001, nefiind clasate ca fiind publice”. În răspunsul-refuz dat, oficialii din Primăria Pitești precizează că, potrivit art. 36 din Legea nr. 51/1995, “contractul dintre avocat și clientul său nu poate fi stânjenit sau controlat, direct sau indirect, de niciun organ al statului”. Un pasaj total în afara subiectului și a legii, în condițiile în care avocatul Diaconescu este plătit, în acest caz, din fonduri publice, nu private și în condițiile în care alte instituții publice din județ, în frunte cu CJ Argeș, ne-au răspuns transparent și defalcat privind valoarea avocaților pe care i-au plătit în diverse procese.
Am revenit cu solicitarea la Primăria Pitești, însă nu am primit în continuare vreun răspuns. O secretomanie bizară în condițiile în care – repetăm – e vorba de bani publici.
Am stat de vorbă cu primarul Cornel Ionică și cu doi consilieri locali legat de acest refuz nejustificat al unor angajați din Primăria Pitești de a comunica niște informații publice.

Primarul Ionică îl ia pe ”nu știu” în brațe: ”Nu știam că nu v-au comunicat acele informații”

Primarul Cornel Ionică a părut surprins de refuzul subordonaților săi: ”Nu știam că nu v-au comunicat acele informații. E treaba lor ce răspund. E foarte bine ca să se cunoască toate datele din dosarul respectiv”. L-am întrebat pe primarul Ionică dacă e normal ca subordonații săi din Primărie să țină la secret valoarea sumelor cu care e plătit avocatul Marian Diaconescu. ”Voi vorbi cu colegii să văd cum motivează faptul că nu au comunicat informațiile solicitate de Jurnalul de Argeș. Eu întotdeauna, indiferent dacă ne convine sau nu, sunt pentru a comunica și a răspunde întrebărilor presei”, spune primarul Piteștiului.
Am vorbit și cu consilierul local Narcis Sofianu legat de opacitatea celor din Primăria Pitești privind comunicarea unor informații de interes public.
”Fiind și eu de profesie avocat, nu comentez contractele pe care le au anumiți avocați. Însă, în calitate de consilier local, consider că toate aspectele legate de orice cheltuială publică constituie informații de interes public. Și dacă dumneavoastră vi s-a refuzat răspunsul la întrebarea legată de valoarea respectivelor contracte, eu am să solicit în scris informații legate de toate contractele încheiate între Primăria Pitești și diferite cabinete sau societăți de avocatură în acest mandat”, ne-a declarat Narcis Sofianu.
Și consilierul local Ionuț Olariu s-a arătat revoltat de lipsa de transparență din Primăria Pitești: ”Din păcate, am constatat că aceste informații apar doar atunci când este prea târziu (n. red. – cazul Orentex). Am citit articolul din Jurnalul de Argeș și am văzut în jurul căror sume se poate duce un contract de genul. Consiliul Județean a ales să nu ascundă… Primăria Pitești are altă linie pe care o urmează… Una cu „vârful” în jos către imperfecțiune. Sunt dezamăgit de aceste ascunzișuri din Primăria Pitești”.

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!