Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a organizat un
nou eveniment din seria Business Breakfast la Palatul CCIB, cu tema „Aplicarea
obligatorie a sistemului RO e-Factura. Cum implementăm pentru a evita sancțiunile
prevăzute de lege?”.
Invitatul special al ediției moderate de Iuliu Stocklosa, președintele Camerei
bucureștene, a fost Albert Fruth, șef Birou Elaborare strategii și informatizare în
cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală – Unitatea de Management al
Informației, care a discutat deschis și constructiv cu antreprenorii, managerii și
directorii economici prezenţi despre principalele provocări în ceea ce privește
implementarea sistemului Ro e-Factura, dar și despre beneficiile acestuia pentru
comunitatea de business.
Timp de două ore, au fost abordate aspecte teoretice și practice privind
modificările aduse cadrului legal aplicabil, îndeosebi în ceea ce privește: termenele
de conformare, obligațiile de raportare, excepțiile (de exemplu: livrările intra-
comunitare de bunuri, exporturile), sistemul de contravenții și sancțiuni care va intra
în vigoare începând cu luna aprilie 2024. Totodată, specialistul ANAF a vorbit
despre rolurile permise în facturarea electronică în diferite tipuri de business (B2G,
B2C, B2B) și a dat detalii despre: modalitățile concrete de utilizare și accesare a
sistemului Ro e-factura, ce înseamnă exemplar original de factură și care sunt pașii
care trebuie urmați pentru generarea acestuia.
Citește și:
- Exclusiv. „Moştenirea” lăsată de Ion Georgescu: datorii de circa 16,5 milioane lei ale primăriei către Sevicii Edilitare. Directorul Nicolae Tudose a girat cu averea lui un împrumut bancar ca să scoată din faliment societatea publică nr. 1 a Mioveniului
- Sentinţă în dosarul în care un funcţionar de la AJFP Argeş a mituit doi comisari de la OPC care voiau să îi amendeze soţia. Consilierul Cătălin Cosma de la Finanţe a scăpat cu închisoare cu suspendare după ce a semnat acord de recunoaştere a vinovăţiei
- Cum a rămas cu transferul celor şase medici ATI de la Spitalul Mioveni la Judeţean?
Complementar, Albert Fruth a punctat principalele reguli operaționale și a
furnizat informații valoroase privind: soluția informatică a ANAF, oferită în regim de
gratuitate companiilor, evidențiind o serie de particularități și anumite elemente
cărora contribuabilii trebuie să le acorde atenție (de exemplu, cui acordă acces la
Spațiul Privat Virtual). În context, expertul ANAF a subliniat că antreprenorii au și
posibilitatea de a folosi aplicații informatice proprii, prin interconectare cu sistemul
Ro e-Factura. Pentru a oferi o imagine cât mai clară asupra soluțiilor de eficientizare
a activității companiilor, în a doua parte a evenimentului a fost prezentată o astfel de
aplicație, realizată de o companie românească. Potrivit specialistului ANAF, în acest
moment sunt aproximativ 5700 de dezvoltatori de astfel de soluții, ceea ce permite
accesul la servicii rezonabile din punct de vedere al prețului.
Următoarea ediție a Business Breakfast cu tema „Finanțări nerambursabile
pentru firme. Cum transformi o idee într-un business de succes cu ajutorul fondurilor
europene” va avea loc în Aula Carol I a Palatului CCIB, pe 13 februarie, la ora 9,00.
Biroul de Presă al CCIB
0 Comentarii