Web Analytics
scris joi, 23.05.2024

Administrațiile de proprietari se vor confrunta cu noi reguli din iunie 2024

Începând cu iunie 2024, administrațiile de proprietari vor trebui să se adapteze la noi reguli care vor impune un nivel mai ridicat de transparență și responsabilitate

Administrațiile de proprietari se vor confrunta cu noi reguli din iunie 2024

Într-o săptămână, asociațiile de proprietari din România vor fi nevoite să se adapteze la noi reguli care vizează modernizarea și eficientizarea gestionării documentelor financiare. Printre cele mai semnificative schimbări care intră în vigoare de la începutul lunii viitoare se numără adoptarea sistemului RO e-Factura, care va impune utilizarea acestui sistem pentru descărcarea facturilor de la furnizori. Aceste modificări sunt menite să faciliteze procesele administrative și să asigure o mai mare transparență și eficiență în gestionarea finanțelor asociațiilor de proprietari.

Citește și: Campanie de tip phishing pe e-mail, care folosește imaginea Digi România

Unul dintre punctele cheie ale noilor reglementări este cerința deținerii semnăturii electronice de către administratorii de bloc. Acesta este un pas esențial pentru a accesa și a opera în sistemul RO e-Factura. În primul rând, asociațiile vor trebui să obțină semnătura electronică și certificatul corespunzător, astfel încât să poată să își exercite atribuțiile în mod eficient.

Cum se obține semnătura electronică

Obținerea semnăturii electronice poate fi realizată la nivelul asociației, unde se desemnează o persoană împuternicită, de obicei administratorul sau firma de administrare. În cazul în care o societate administrează mai multe asociații, este recomandabil să se obțină o singură semnătură electronică, utilizabilă pentru toate asociațiile gestionate. După obținerea semnăturii electronice, aceasta trebuie instalată pe un calculator. Ulterior, se accesează spațiul virtual și platforma e-Factura. Administratorii trebuie să urmeze indicațiile, selectează Codul Unic de Înregistrare (CUI) și accesează spațiul virtual al fiecărei asociații. Costul cu semnătura electronică va fi suportat inițial de asociațiile de proprietari, dar ulterior aceste costuri vor fi decontate de către asociație.

Citește și: Cine este câștigătorul modernizării Drumului Național 73, Culoarul Rucăr-Bran 

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită