Păstrând proporțiile și evitând exacerbările, nu greșesc cei care spun că România e frumoasă, dar e păcat că e locuită. Aș face aici un amendament și aș spune că e păcat că e locuită de autorități incompetente în foarte multe zone. Da, îmi asum cuvintele spuse mai devreme. România are un potențial turistic uriaș – e deja axiomă fraza asta – dar habar nu are să îl valorifice, să atragă milioane de turiști străini și încasări de miliarde de euro. Iar asta se aplică din plin și pentru Argeș, un județ binecuvântat cu obiective și peisaje de excepție. Degeaba însă. Degeaba avem barajul Vidraru, dacă drumul până acolo e pavat cu gropi și denivelări. Degeaba avem cetatea Poienari, dacă ea este lăsată de 26 de ani să se degradeze de către autoritățile județene. Nu pot să nu uit cum exact acum cinci ani mai mulți oficiali de la vârful județului spuneau că în doi-trei ani cele 1480 de trepte ce duc la cetate vor fi iluminate. Au trecut cinci ani și „mințile neluminate” din conducerea Argeșului au lăsat cetatea lui Țepeș fără lumină. Degeaba faci Dracula Fest dacă nu investești ca cetatea să arate ca în Vest. Iar cu un promis proiect de reabilitare de nu știu câte sute de miliarde nu se face primăvară.
Continuând cu obiectivele Argeșului, Casa Memorială Liviu Rebreanu de la Valea Mare e în paragină, Vila Florica de la Ștefănești și Complexul Muzeal Golești sunt incredibil de puțin promovate – deși au o mulțime de minunății – și nimănui nu îi trece prin cap să facă un proiect cu fonduri europene prin care să se facă un circuit turistic ca la carte. Ce fac autoritățile locale și județene în schimb? Fac niște penibile centre de informare turistică pe banii U.E. și care costă în medie cam 140.000 de euro fiecare și în care nu intră nimeni. Cu 140.000 de euro s-ar putea face un marketing turistic al județului impecabil. Dar nu se face. La Pitești se face reabilitare urbană de toată jena cu sute de miliarde tot de la U.E., dar nu se face nimic pentru a atrage măcar 50.000 de turiști acolo pe an. E drept că nici nu prea ar avea ce să vadă, în afară de două-trei biserici și tot atâtea parcuri. Iar oferta de cazare pentru potențialii turiști e una foarte slabă și constă în destule cazuri fie în pensiuni făcute doar pentru a lua niște bani europeni, fie în niște hoteluri cu camere mici și prețuri mari. Argeșul nu e prezent în topul celor mai frumoase sau celor mai vizitate obiective din România, deși ar putea intra în oricare dintre aceste topuri cu niscaiva investiții și promovare deșteaptă. Turismul în Argeș nu e la pământ, e sub pământ.
Și tot apropo de marketing turistic, cel mai bun videoclip de promovare a unei zone din județ pe care l-am văzut în ultimii 20 de ani a fost făcut de un om de afaceri, nu de Consiliul Județean Argeș, nu de Primăria Pitești ori alte autorități. Este vorba de un videoclip de prezentare a Transfăgărășanului realizat de echipa lui Dumitru Grecu. Dar cu o floare nu se face primăvară în turismul argeșean.
M-aș bucura ca președintele Dan Manu să citească editorialul ăsta și să facă apoi un brainstorming cu câțiva oameni-cheie din județ. Să arate că îi pasă de Argeș. De viitorul turistic al județului bazat pe obiectivele trecutului. Deocamdată însă, Argeșul are turism doar pe hârtie. În realitate, turismul e aproape zero barat.
Denis Grigorescu

Lecția de drept. Protecția juridică prin contractul de asigurare
Polița de protecție juridică este un contract de asigurare care acoperă costurile legale și alte...
0 Comentarii