Poliţia atrage atenţia asupra unei noi metode de fraudă care vizează clienții băncilor din România. Clienţii băncilor pot fi contactaţi prin e-mail sau SMS de către persoane care pretind că sunt de la departamente antifraudă ale băncilor şi care cer date de pe card şi codul de securitate.
Citește și: Lansarea oficială a candidatul PNL la Mioveni. Alin Călinescu i-a mulțumit mentorului său, Ion Georgescu
Reprezentanţii unităţilor bancare nu vă vor solicita niciodată informaţii personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS, transmite Poliţia. Noua metodă de fraudă, denumită „spoofing” implică transmiterea unor mesaje, prin e-mail sau SMS, aparent trimise de către instituţii bancare de încredere, cu privire la o plată suspectă făcută de persoane care au conturi bancare.
Citește și: Cea mai mare pensie din România a depăşit 100.000 de lei brut pe lună
„Într-un astfel de context, victimele sunt contactate de diverse persoane care se prezintă drept angajaţi ai departamentului antifraudă, din cadrul unor instituţii bancare din România. Apelurile sunt, de obicei, efectuate de pe numere de telefon similare cu cele ale unităţilor bancare. Apelantul pretinde că există o plată suspectă şi solicită informaţii personale, datele de pe card şi codul de securitate pentru a anula acea tranzacţie. Este important să reţineţi că instituţiile bancare nu vă vor solicita niciodată informaţii personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS!” transmit, printr-un comunicat dat publicităţii, reprezentanţii Poliţiei. Oamenii legii recomandă utilizatorilor de servicii bancare să verifice întotdeauna autenticitatea apelurilor sau mesajelor primite. Deţinătorii de carduri bancare nu trebuie divulge niciodată informaţii personale sau coduri de securitate către persoane necunoscute.
0 Comentarii