În urma dialogurilor cu Comisia și cu rețeaua de autorități naționale pentru protecția consumatorilor (CPC), Shopify s-a angajat să aducă mai multe îmbunătățiri menite să facă achizițiile mai sigure pentru clienți, aliniindu-se la normele UE.
Citește și: Bărbat atacat de urs, în stare critică la spital
Dialogul a început cu primirea a numeroase plângeri, care au culminat în timpul pandemiei de COVID-19, prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor.
Plângerile au vizat în principal magazinele online găzduite de platformă, despre care s-a constatat că adoptau practici ilegale, cum ar fi: oferte false, afirmații false de penurie, furnizarea de mărfuri contrafăcute sau necomunicarea datelor lor de contact.
Comisia, împreună cu CPC și sub conducerea Direcției Generale pentru Inspecție Economică din Belgia, a lansat un dialog cu Shopify în iulie 2021, în vederea introducerii pe platformă a unor modificări menite să combată practicile ilegale ale comercianților.
Citește și: Tudor Pendiuc, despre ”Toamna piteșteană”: ”E un alt concept acum. Aerisit”
SHOPIFY s-a angajat acum să creeze o procedură de notificare și de acțiune rapidă și eficace pentru autoritățile naționale de protecție a consumatorilor și să își modifice modelele pentru a încuraja comercianții să fie mai transparenți față de consumatori.
0 Comentarii