Un munte de muncă și un sfert de miliard în plus pe Autostrada Transilvania

de | 19.04.2022 08:37 | Actualitate, Bani europeni, Economie, Home

Tot tronsonul de 42 de kilometri de la Nădășelu până la Poarta Sălajului a ajuns la un stadiu fizic în jur de 20% și este singurul proiect finanțat prin PNRR aflat momentan în execuție.

Este contractat complet cu același constructor, UMB, care este foarte bine mobilizat, cu aproximativ 1000 de muncitori, având un avans bun la structuri (cu elevații ridicate la multe dintre ele), săpături, ziduri de sprijin, drenuri și taluzări. Fabrica de grinzi de la Zimbor se pregătește de producție.

Citește și: Asistentele din dosarul „Vaccinare la chiuvetă” au primit arest la domiciliu

Complexitatea proiectului este evidentă din imagini și din cifre: 8,7 km de poduri și viaducte (peste 20% din distanță), 12 milioane metri cubi de săpătură, 140 km de piloți forați pentru cele 33 de structuri și (vom vedea câte) ziduri de sprijin. Dar și un nod rutier la Zimbor și o descărcare temporară la Poarta Sălajului, plus două spații de servicii cu 30 de puncte de încărcare pentru vehicule electrice.

Toate croșetate prin dealurile transilvănene instabile. Că veni vorba, în două locuri cu alunecări masive de teren trebuie modificată soluția tehnică, antreprenorul general estimând costuri suplimentare de 250 milioane lei. În zona Nădășelu (minutul 1:45 din filmare) se propune un viaduct în aval față de un simplu debleu licitat și contractat, iar în apropiere de Topa Mică (minutul 9:00) un tunel cut&cover, în planurile inițiale fiind desenat tot un debleu.

Colac peste pupăză, statul… stă, după cum ne-a obișnuit. Avem păduri care trebuie și tăiate după ce au fost scoase din circuitul forestier acum 3 luni, situația castrului roman de la Zimbor este tot neclară, iar CNAIR evident că nu a binevoit să decidă asupra celor două soluții necesare descrise în paragraful anterior.

Citește și: Mama pilotului mort: „Să-şi ia decoraţiile înapoi, să le dea copiilor lor! Al meu e la doi metri sub pământ”

Concluzia? Final de 2023 pentru deschiderea traficului pe Nădășelu-Zimbor, în cel mai optimist scenariu, DACĂ autoritățile își asumă responsabilitatea și rezolvă imediat blocajele birocratice și contractuale amintite și DACĂ dealurile buclucașe decid să stea locului, iar constructorul reușește să mențină, sau chiar să crească, mobilizarea excelentă de până acum.

Distribuie!

Articol scris de Cristian Vasile

Abonează-te la newsletter!

Trimitem un newsletter pe zi, dimineața, cu știrile din ziua anterioară.

* indicates required

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole

”Good vibes” pentru prima oară pe scena Filarmonicii Pitești
”Good vibes” pentru prima oară pe scena Filarmonicii Pitești

Festivalul internațional de canto pentru copii și tineret ”Good vibes” s-a desfășurat la Pitești, în perioada 20-21 mai 2022.  La această competiție, s-au înscris peste 200 de copii, din care au rămas 100 de copii, după preselecții, din România, Republica...

Pitești: Reabilitarea scărilor publice, pe strada Făgăraș
Pitești: Reabilitarea scărilor publice, pe strada Făgăraș

Primăria Municipiului Pitești, prin Administrația Domeniului Public, a executat lucrări aferente proiectului ”Reabilitare scări publice strada Făgăraș, zona blocurilor E1-E2, E2-E3, E3-E4 - Școala Gimnazială Alexandru Davila, municipiul Pitești, județul Argeș”....


Loading RSS Feed