Doar vulturul mai întoarce acum la Câmpulung, după ce trenul de la Regio Trans nu a mai reuşit să ajungă în Muscel! Problemele pe care le are firma din Braşov, culminând cu sinuciderea în avion a unuia dintre patroni, au dus la omiterea unor trasee din programul de transport. Fiindcă avortonul feroviar apărut după „Săgeata albastră” era preferat de musceleni, deja se bat drumuri pentru revenirea pe şine. Pe de altă parte, cei care asigură transportul rutier pe traseul Câmpulung-Bucureşti şi retur trag sfori care suspendă în continuare mersul pe calea ferată.
Contractul dintre CFR şi Regio Trans a expirat la începutul acestei veri, reprezentanţii firmei braşovene părăsind Câmpulungul cu tren cu tot, lăsând doar nişte datorii către proprietarul infrastructurii feroviare. Gara e pustie şi răcoroasă, din când în când mai trece câte un tren de marfă. Cum se apropie debutul unui nou an şcolar şi universitar, muscelenii îşi vor trenul înapoi. Tarifele de transport sunt mai mici decât cele cu autobuzul şi, în mod surprinzător, unii laudă şi condiţiile oferite de automotorul care prindea o viteză incredibilă între Goleşti şi Bucureşti. Presiunea publică pare să dea roade, în condiţiile în care şi Prefectura a discutat pe marginea problemei. A fost o întâlnire de lucru la care au participat, printre alţii, primarul interimar al Câmpulungului, Liviu Ţâroiu, şi reprezentanţi ai CFR, lipsind cei de la Regio Trans. „Am cerut reluarea programului de transport, schimbarea barierelor din interiorul municipiului şi curăţirea terasamentului în zona de protecţie a căii ferate. Mi s-a spus că vor face aceste lucruri”, susţine Ţâroiu, acesta menţionând faptul că a sesizat şi Ministerul Transporturilor în legătură cu situaţia de la Câmpulung.
Până la împlinirea promisiunilor, Regionala CFR Craiova aşteaptă ca Regio Trans să-şi achite datoriile, urmând apoi preluarea staţiilor utilizate de operatorul de transport. Însă nu este sigur faptul că odată revenită infrastructura la proprietar, acesta o va şi utiliza prin introducerea unui tren pe traseul Câmpulung-Goleşti-Bucureşti.
Presiuni de pe drum
Deşi lipsa trenului la Câmpulung poate fi explicată prin încetarea contractului dintre Regio Trans şi CFR, tergiversarea reluării transportului cu orice alt operator este pusă şi pe seama presiunilor făcute de către cei care asigură legătura Câmpulung-Bucureşti pe cale rutieră. Trei firme dispun de mijloace de transport pe acest traseu, în afară de cei care realizează serviciul pe porţiuni, între Câmpulung şi Piteşti, spre exemplu.
C.I.B.
0 Comentarii