Conform sondajului de opinie realizat de INSCOP Research la comanda News.ro în ianuarie 2024, peste jumătate dintre români spun că obișnuiesc să sărbătorească Sfântul Valentin sau Dragobetele.
Sfântul Valentin versus Dragobete
Întrebați dacă de obicei sărbătoresc pe 14 februarie de Sfântul Valentin sau pe 24 februarie de Dragobete, 17.6% dintre cei chestionați răspund că pe 14 februarie de Sfântul Valentin, 26.3% pe 24 februarie de Dragobete, iar 14.5% oricare dintre ele (în funcție de disponibilitate/ program). 41.3% declară că nu sărbătoresc aceste zile, iar 0.3% nu știu sau răspund.
Votanții ADU, tinerii sub 30 de ani și cei inactivi potențial activi, angajații în mediul privat obișnuiesc să sărbătorească pe 14 februarie, de Sfântul Valentin, într-o proporție mai mare decât restul populației. Obișnuiesc să sărbătorească pe 24 februarie, de Dragobete, în special: persoanele cu vârsta de peste 45 de ani, cei inactivi pasivi, angajații la stat.Votanții PSD, femeile, persoanele cu vârsta peste 60 de ani, cei inactivi pasivi și cei care nu utilizează rețelele sociale declară că nu sărbătoresc aceste zile într-o proporție mai mare decât celelalte categorii de populație.
Citește și:
- Proxenet din Pitești, la închisoare! Fugise în Germania
- Preşedintele Sindicatului Ofiţerilor de Poliţie din România, Gabriel Pielmuş, despre şeful şpăgar de la Arestul IPJ Argeş: „Dl Marangoci, după ce a luat banii de la traficanţii de droguri, o să iasă la pensie din poliţie cu drepturi depline”
- Condamnare cu suspendare pentru educatoarea din Piteşti care a strâns o fetiţă de gât şi a pălmuit un băieţel
Metodologie: Sondajul de opinie a fost realizat de INSCOP Research la comanda agenției de știri News.ro. Datele au fost culese în perioada 16 – 24 ianuarie 2024. Metoda de cercetare: interviu prin intermediul chestionarului. Datele au fost culese prin metoda CATI (interviuri telefonice), volumul eșantionului simplu, stratificat fiind de 1100 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 2.95%, la un grad de încredere de 95%.
INSCOP Research este o companie privată de cercetări sociale și marketing înființată în 2013. Specialiștii INSCOP Research au împreună o experiență de peste douăzeci de ani în activitățile de cercetare sociologică, comunicare publică, științe politice și activități academice.
0 Comentarii