Web Analytics
scris joi, 18.01.2024

Se demolează o clădire reper în Câmpulung

Începutul de an a însemnat și debutul raderii de pe fața pământului a clădirii și anexelor care au format de-a lungul mai multor decenii Autogara Montana Câmpulung. Astfel va dispărea ceea ce a constituit un punct de reper pentru toți muscelenii, deși ceva timp de acum înainte se va mai face referire la ”autogară” și ”zona autogării” ca punct de orientare în municipiu.

Se demolează o clădire reper în Câmpulung

Un supermarket se va ridica pe locul în care a funcționat autogara. Va fi al șaptelea de acest fel din Câmpulung, în afara minimarket-urilor care și acestea nu sunt deloc puține. Legal totul este în regulă, există autorizații pentru demolare și ulterioara construire, iar regretele îi încearcă pe cei care în timp de decenii au avut ca punct de reper autogara fie ca loc de plecare ori sosire, fie ca localizare a unei întâlniri. Sute de musceleni s-au manifestat și se manifestă astfel pe rețelele de socializare.
Desființarea Autogării s-a produs efectiv în urmă cu circa doi ani, atunci când autobuzele și microbuzele firmei Montana ori aflate în tranzit nu au mai avut acces în locație pentru îmbarcarea și debarcarea pasagerilor. În timp, societatea și-a restrâns drastic activitatea, sediul administrativ a fost mutat, iar călătorii așteaptă acum mașinile pe marginea străzii.

Vândută și revândută în ultimii 15 ani

Montana SA Câmpulung, firmă de transport care a deținut autogara, este continuatoarea întreprinderii care a funcționat înainte de 1989 și care a fost privatizată nu fără scandal în 1999, directorul și salariații devenind atunci proprietari ai pachetului majoritar de acțiuni. În timp, societatea a devenit aproape integral proprietatea unei singure persoane, iar în urmă cu peste un deceniu și jumătate a început să fie controlată de omul de afaceri Ilie Carabulea prin firme precum Atlassib Sibiu și Horticola Internaţional Sibiu. Iar după 2020 a început vânzarea masivă a activelor. Prima dată au fost înstrăinate autobaza și garajele – situate în altă locație, apoi a venit rândul autogării care a costat circa un milion de lei. Până să ajungă la actualul proprietar, un dezvoltator imobiliar care operează investițiile Penny în România, s-a aflat și în portofoliul altor firme.
Cătălin I. Butoiu

Citește și Primăria Câmpulung a ajuns la fundul sacului

Citește și Primăria Câmpulung, bună de plată pentru un alt angajat disponibilizat

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *