Web Analytics

Parlamentarii argeșeni, autoritățile locale și reprezentanții mediului de afaceri- întâlnire la Primăria Pitești

de | 3.02.2023 11:50 | Actualitate, Home

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Argeș a organizat, astăzi, dezbaterea publică dedicată strategiei de dezvoltare a județului Argeș. Întâlnirea se desfășoară în sala de consiliu a Primăriei Municipiului Pitești. Participă primari, parlamentarii de Argeș, oameni de afaceri și reprezentanții autorităților locale.

Propuneri ale CCIA Argeș:

1. Centura de Vest care să facă legătura A1 București-Pitești cu: actualul drum Județean Pitești-Slatina-Craiova, dar și cu viitoarele: A1 Pitești-Sibiu și Drumul Expres Pitești-Craiova;
2. Crearea Zonei metropolitane a Municipiului Pitești:
2.1. Un accent deosebit pe fuziunea Pitești-Ștefănești, astfel încât această zonă să aibă râul Argeș ca o arteră vitală, care se poate transforma în brand de oraș etc.;
2.2. Identificarea unei zone de câteva hectare în cadrul viitoarei Zone Metropolitane, unde să se poată organiza un spațiu pentru Târguri și Expoziții: de la Târgul Agro Pitești sau Fabricat în Argeș și până la Expoziții Regionale – Piteștiul fiind la intersecția tuturor drumurilor din zonă și având în plus avantajul de a fi pe traseul viitoarei A1 Pitești-Sibiu;
3. Parcări subterane/ supraterane, acolo unde spațiul o permite (ex: zona Finanțe Publice…);
4. Amenajarea digului de pe malul Argeșului într-o zonă de promenadă/ agrement (a se vedea modelul Oradei, care a facut o astfel de amenajare a Crișului Repede). În prezent există deja digul pe malul drept al Argeșului, care merge din Parcul Lunca Argeșului (Podul Viilor) și până la actualul Ștrand Tudor Vladimirescu. Proiectul ar putea fi corelat și cu celălalt mare proiect de dezvoltare urbană din Tudor Vladimirescu – Mallul care este aprobat și urmează a fi construit;
5. Asigurarea de noi căi de acces care să asigure decongestionarea Pitestiului:
5.1. Pentru Cartierele Nord / Găvana – o arteră care să plece de la Universitatea Constantin Brâncoveanu; artera propusă de noi ar urma drumul căii ferate, mergând paralel cu actualul Bd. Nicolae Bâlcescu care este supra aglomerat aproape pe parcursul întregii zile si s-ar conecta cu centura in Bascov;
5.2. Pentru cartierul Trivale/ Exercițiu/ Craiovei – o arteră care să plece din zona Capitol (ieșirea spre Drăgășani) -> pe lângă actuala groapă de gunoi -> până la Sensul Giratoriu de la Majestic (Drumul spre Albota, Craiova, respectiv Auchan, Bradu – > A1);
6. Proiectarea unor poduri peste râul Argeș:
6.1 la Mărăcineni, pentru a răspunde nevoilor de transport marfă și salariați ai platformei Dacia;
6.2 Strada Lânăriei (propunere – lărgirea actualei traversări în zona lacului de acumulare);
7. Construirea de copertine împotriva avalanșelor pe Transfăgărășan pentru a fi circulabil tot timpul anului;
8. Finalizarea partiei de sky Moliviș;
9. Modernizarea drum Curtea de Argeș -> Câmpulung;
10. Modernizare drum Câmpulung -> Târgoviște;
11. Modernizarea drumului Pitești -> Vedea -> Drăgășani;
12. Modernizare drum Curtea de Argeș -> Cota 2000 Transfăgărășan;
13. Cale ferată Pitești -> Vâlcea;
14. Studiu pentru realizarea Domeniului Skyabil Făgăraș (argument principal – 5 luni pe an existența zăpezii);
15. Studiu de găsire a unei suprafețe pentru o groapă de gunoi modernă, ecologică și ecologizarea gropii de gunoi existente;
16. Parcuri industriale A1/Tancodrom/CET 2;
17. Stații de încărcare pentru mașini electrice;
18. Centură ocolitoare Câmpulung Muscel;
19. Urșii – problema rămasă nerezolvată;
20. Revizuirea legislației:
20.1. Ex Legislația de mediu (să se analizeze și, în acord cu reglementarile UE, să se identifice formule astfel încât să nu mai fie atât de îngrăditoare la adresa dezvoltării economice);
20.2 Pe partea legislației de securitate și sănătate în muncă – poate se inițiază legislativ definirea numărului de lucrători SSM raportați la număr de salariați și profil de activitate (acum în Legea 319/2006 cu modificările ulterioare, ART. 8 Fără a aduce atingere obligaţiilor prevăzute la art. 6 şi 7, angajatorul desemnează unul sau mai mulţi lucrători pentru a se ocupa de activităţile de protecţie şi de activităţile de prevenire a riscurilor profesionale din întreprindere şi/sau unitate, denumiţi în continuare lucrători desemnaţi;
20.3. Finalizarea legislației privind Parteneriatul Public Privat (prin elaborarea și adoptarea normelor de aplicare);
20.4. Alte propuneri de imbunatatire a cadrului legislativ…;
20. Analiza oportunității ca pe viitor să se ia în calcul construirea unei benzi de urgență și pe drumurile expres, astfel încât să crească gradul de siguranță în cazul unor situații neprevăzute (ex: pană auto etc).
21. Analiza fezabilitățtii suplimentării cu a 3-a bandă pe sens a Autostrăzii A1 Pitești-București;
22. Elaborarea unei variante de drum express pentru ruta Pitești-Brașov;
23. Stabilirea unei strategii comune, a tuturor instituțiilor cu atribuții in domeniu, pentru dezvoltarea turismului în județul Argeș.

Citește și Pagube de 660 mii lei într-o comună din Argeș, în 2022

Propuneri din partea Automobile Dacia SA:

1. Drum Expres Pitești – Mioveni (conexiune directă trafic greu Platforma Dacia -Autostrada  A1 – Pitești zona industrială Depozitelor);

2. Centura de Vest a orașului Pitești : A1-Bascov – Valea Ursului – Smeura – Albota – DEx Pitești Craiova;

3. Stații de încărcare pentru vehicule electrice;

4. Tren Matropolitan  Pitești- Mioveni, cu facilitarea accesului în zona centrală a municipiului Pitești;

5. Bretea de acces direct, din zona Podul Viilor – Mall Pitești, la autostrada A 1, pe sensul către  București.

Articol scris de Mari Tudor

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *