Web Analytics

Medicii veterinari sunt indignaţi: nu există nici condiţii, nici dotări pentru respectarea cerinţelor privind transportul animalelor vii

de | 2.08.2023 14:47 | Actualitate, Economie, Home, Politica si Administratie

O notă de serviciu distribuită de ANSVA direcțiilor județene, referitoare la completarea, de către medicul veterinar oficial de la locul de îmbarcare a unei fișe de verificare a respectării de către transportatori a prevederilor legale privind protecția animalelor vii i-a umplut de indignare pe veterinari. Medicii spun că este vorba despre o fișă a cărei completare cere peste 45 de minute, că nu au fost instruiți și nici nu au dotările necesare pentru asta. Revolta medicilor veterinari pe grupurile profesionale evidențiază însă problemele flagrante în ceea ce privește exportul de animale vii în condițiile cerute de legislația europeană.

„Medicul veterinar oficial de la locul de plecare, în cele mai multe cazuri, nu are în dotare nici laptop de serviciu, nici telefon de serviciu performant cu care să acceseze pagina de internet indicată și nici posibilitatea de a printa «prognoza meteorologică pentru întreaga rută planificată», ba mai mult nu există nicio prevedere legală care să reglementeze această obligativitate; Nu există mijloace de transport rutier echipate cu sistem de răcire a aerului (climatizare), cu excepția mijloacelor de transport pui de o zi, a mijloacelor de transport animale de companie și a câtorva (foarte puține) mijloace de transport purcei sugari (care efectuează transporturi în Danemarca, Olanda și Belgia). Mai mult, nu există nicio prevedere legală care să impună așa-zisul sistem de răcire a aerului (în Regulamentul nr.1/2005 nu o să întâlniți sintagma «sistem de răcire a aerului»); Sistemele de ventilație din mijloacele de transport rutier sunt proiectate, construite și întreținute astfel încât, în orice moment din timpul călătoriei, indiferent dacă mijlocul de transport staționează sau se află în mișcare, să poată păstra o temperatură între 5°C și 30°C în interiorul mijlocului de transport, pentru toate animalele, cu o toleranță de +/- 5°C, în funcție de temperatura exterioară.

Citește și Şase ani de la tragica moarte a militarilor la Valea Urdii. Rudele nu i-au uitat, autorităţile, da!

Așa că nu se explică impunerea restricției de a nu îmbarca animalele la temperaturi de peste 30°C; Nu există nicio prevedere legală care să impună transportatorului (adică unui agent economic) ca la bordul mijloacelor de transport, suplimentar față de rezervorul (rezervoarele) de apă care sunt reumplute la punctele de control și în special înainte de ieșirea din UE, să existe recipiente pentru adăpare pe care conducătorul auto să le umple. Mai mult, acest lucru nu este posibil, având în vedere faptul că trebuie respectat un anumit tonaj, care nu trebuie depășit; Verificarea funcționării sistemului de ventilație prin utilizarea unui feon pentru încălzirea senzorului și apoi răcirea acestuia cu un spray cu efect de răcire are un singur rezultat: distrugerea senzorului respectiv, având în vedere sensibilitatea acestuia;

Referitor la identificarea în trafic a unor mijloace de transport de lungă durată, neechipate cu sistem de răcire a aerului, care se află în tranzit prin România către alte țări, în perioade cu temperaturi mai mari de 30°C, acestea vor fi direcționate către puncte de control unde animalele vor fi descărcate; călătoria va fi reluată atunci când temperaturile exterioare scad sub 30°C. Apar următoarele întrebări: Cum se numește aplicarea unor prevederi, fără bază legală europeană, unor agenți economici europeni? Nu cumva abuz în serviciu ? Cine plătește staționarea animalelor în aceste puncte de control (care aparțin unor alți agenți economici)?”, se întreabă medicii veterinari.

Citește și Tensiuni la Direcţia Sanitar Veterinară. Directorul Sorescu răspunde acuzaţiilor aduse de salariaţi într-un memoriu

Articol scris de Alina Crangeanu

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *