Web Analytics

Magiunul de Topoloveni, atacat de mafia din Ucraina

de | 1.03.2012 20:31 | Actualitate

# Bibiana Stanciulov rupe tăcerea! În ultima perioadă, mai multe ziare online, şi nu numai, au atacat  SC Sonimpex Serv Com Topoloveni pentru majorarea cu 100% a preţului pentru celebrul Magiun de Topoloveni, primul brand alimentar românesc recunoscut la nivelul Uniunii Europene. Campania a fost declanşată după ce preţul unui borcan cu 350 de grame de magiun s-a dublat, ajungând la 22-25 de lei. După tot acest scandal, Bibiana Stanciulov, directorul general al Sonimpex Serv Com, rupe tăcerea şi explică de ce Magiunul de Topoloveni are preţul actual, precum şi ce interese sunt în spatele denigrării acestui brand. Iată explicaţiile sale.

“Magiunul de Topoloveni concurează cu Băsescu şi viscolul iarna”

“Mă bucur că Magiunul de Topoloveni a ajuns a treia problemă naţională după… de ce nu pleacă Băsescu şi de ce e viscol iarna. Problema e că, pentru cine n-a făcut patru clase primare, e greu de calculat cum se stabileşte preţul unui produs. Noi nu am avut şarlatania altor comercianţi şi preţul stabilit în 2008 a rămas valabil şi în 2009, şi în 2010 şi în primele 10 luni din 2011, adică inclusiv octombrie. Altfel, dacă am fi procedat ca ei şi am fi operat majorări lunare, acum borcanul de magiun ar fi costat poate 50 de lei. Noi am preferat să facem cadou consumatorilor noştri un preţ de bun simţ, timp de aproape patru ani”, ne-a explicat Bibiana Stanciulov.

“Materia primă s-a scumpit de cinci ori”

“Ce nu ştiu cei care ridică piatra este că, în toată această perioadă, materia primă, pruna din zona Topoloveni, s-a scumpit de 5 ori iar noi nu folosim decât strict această materie primă. La noi, un kilogram de magiun se face din cinci kilograme de prune şi nimic altceva iar singura materie primă este pruna din această zonă pentru că aceasta este una din condiţiile pe care trebuie să le îndeplinim. Chiar şi în condiţiile acestei scumpiri, noi nu avem decât un profit de imagine pentru că, financiar vorbind, materia primă folosită de noi nu a fost subvenţionată de niciun guvern. Asta în condiţiile în care noi avem indicaţia de unicitate, tradiţionalitate şi calitate. Mai mult, Asociaţia Bio România ne-a acordat două buline, care înseamnă recunoaşterea calităţii produsului. Noi ne adresăm păturii de mijloc şi nu e vina Magiunului de Topoloveni că în ţara asta nu există interesul să existe o clasă de mijloc. Nu e nici vina mea, nici a dumneavoastră că toţi premierii României, indiferent care a fost numele lor, au împiedicat apariţia acestei clase sociale de mijloc. Acum, românul cumpără săptămânal trei sticle dintr-o băutură energizantă de culoare aproape neagră, nu-i dau numele, şi cel puţin un pachet de ţigări pe zi, dar i se pare scump Magiunul de Topoloveni. Dacă ar renunţa la cele trei sticle de care vorbeam şi la ţigări ar cumpăra un borcan de magiun sută la sută natural şi i-ar mai rămâne şi bani. Oriunde în lumea asta mâncarea sănătoasă şi tot ceea ce este sănătos este perceput ca articol de lux dar asta pentru că nu există bunăvoinţa consumatorului de a renunţa la vicii ieftine în favoarea unei sănătăţi de lux, în realitate mult mai ieftină decât viciile sale”.

“Nu voi abandona lupta, citiţi eticheta!”

Întrebată dacă bănuieşte cine ar fi declanşat campania împotriva Magiunului de Topoloveni, Bibiana Stanciulov ne-a declarat: “Nu vreau să dau nume, deşi ştiu despre cine este vorba, dar sunt convinsă că în spatele acestei campanii sunt acei domni care aduc pastă de prune din Ucraina şi scriu pe ea “magiun”. Normele europene sunt stricte şi impun clar ca pe eticheta produsului să fie trecute ingredientele reale şi modul de procesare. Aşadar, îndemn pe toată lumea: Citiţi eticheta! La noi eticheta nu minte!”, ne-a spus Bibiana Stanciulov.
Florin Silvestru

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii