Ion Mînzînă, președinte CJ Argeș: ”Lucrările la Palatul Administrativ sunt în termen, procentul de realizare este de peste 36%”

de | 26.08.2022 16:01 | Actualitate, Home, Politica si Administratie

Vineri, 26 august, președintele Consiliului Județean Argeș, Ion Mînzînă, vicepreședintele Marius Nicolaescu, împreună cu staff-ul tehnic au inspectat stadiul lucrărilor de reabilitare energetică a Palatului Administrativ (clădirea Consiliului Județean Argeș și a Prefecturii Argeș).

”Lucrările sunt în termen, procentul de realizare este de peste 36%. Mă bucur că suntem unul dintre puținele județe care au accesat un proiect de tipul acesta pe fonduri europene, mai ales că această clădirea nu a fost reabilitată niciodată de când a fost construită, respectiv anii 1969-1970. Pentru alte județe suntem chiar un exemplu de bună practică. Sunt convins că vom duce la bun sfârșit acest proiect. Este o clădire reprezentativă pentru județul Argeș. Funcțiile sunt efemere, oamenii care le dețin sunt și ei efemeri pe acele posturi. Clădirea aceasta rămâne” – Ion Mînzînă, președinte Consiliul Județean Argeș.

Lucrările realizate în ultima perioadă au constat în montarea a 70 de ferestre la etajele 4 și 5, aplicare a stratului barieră de vapori la etajul tehnic și mezanin, aplicarea stratului termoizolant din poliuretan și a straturilor de geotextil și membrană sintetică PVC la terasa de la mezanin. Au fost montate cablurile de alimentare electrice pentru prize și întrerupătoare la etajele 2 și 4. Au fost montate tubulaturile circulare de ventilație la etajul 2 și au fost executate instalațiile pentru alimentarea cu agent termic a radiatoarelor la etajele 1 și 2. În plus, au fost efectuate reparații ale tencuielilor interioare la etajul 3 al clădirii. Au fost montate o parte din conducte pentru canalizarea interioară de la grupurile sanitare și oficii. Au fost montate tablouri electrice la nivelele 3- 5. 

Citește și Popești: Conducea un tractor cu remorcă în timp ce se afla sub influența alcoolului și fără a deține permis corespunzător

Reabilitarea energetică și consolidarea Palatului Administrativ se realizează printr-un proiect finanțat cu fonduri europene prin Programul Operațional 2014-2020. Valoarea finanțării nerambursabile este de 27 de milioane de lei. Recepția finală, conform contractului, trebuie să fie făcută pe data de 18 decembrie 2023.

Clădirea are o suprafață desfășurată de 10.510 mp, cu o lungime totală de 80,68 m şi o lăţime de 16,38 m. Proiectul presupune operațiuni de eficientizare energetică, montarea unui sistem de climatizare a întregii clădiri, iar pe tot acoperișul vor fi montate panouri fotovoltaice. Palatul Administrativ este situat în piața civică centrală a municipiului Pitești şi a fost construit după un proiect aparținând arhitecților Cezar Lăzărescu şi Mircea Ochinciuc. Dispunând de o arhitectură modernă care folosește o serie de elemente tradiționale, compusă liniar, clădirea are subsol, parter, mezanin şi cinci etaje.

Articol scris de Marius Ionel

Distribuie!

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *