Web Analytics
scris joi, 01.12.2011

”Încercăm să facem publicitate Israelului pe toate căile posibile”

# Jurnalul de Argeş, invitat de Ministerul Turismului din Israel. # Interviu cu dl. Yehuda Shen, director în cadrul Ministerului Turismului din Israel. În luna decembrie, timp de o săptămână, o delegație de jurnalişti români ce va avea în componență și un redactor al Jurnalului de Argeș va merge în vizită oficială în Țara Sfântă, la  invitaţia Ministerului Turismului din Israel. Gazetarii români vor fi oaspeții domnului Yehuda Shen, director de Departament pentru Europa Centrală și de Sud, iar vizita are ca scop promovarea imaginii Israelului, nu doar ca loc de pelerinaj la Locurile Sfinte, ci şi ca locaţie turistică de relaxare. Profitând de faptul că, la sfârşitul săptămânii trecute, Yehuda Shen a fost pentru două zile în România, unde a avut mai multe întâlniri cu reprezentanţii unor agenţii de turism, dar şi cu ambasadorul Israelului la Bucureşti, am realizat un scurt interviu cu domnia sa. Dialogul a fost posibil graţie lereştencei Lizzie Schwartz, Europe Office Manager la firma Ahalan Olympus Ltd, cea care, de altfel, a avut și rol de gazdă pentru oficialul israelian pe toată perioada cât acesta s-a aflat în România. Trebuie spus că directorul Yehuda Shen este omul care se ocupă de promovarea Israelului în România, Polonia, Ungaria, Cehia, Croaţia, Grecia şi Slovacia. Astfel am putut afla că Ministerul Turismului din Israel pune foarte mult accent pe promovarea Ţării Sfinte prin orice mijloace, considerând ca factor important reclama în mass media. Din acest motiv, anual,  sunt invitaţi în Israel peste 2000 de jurnalişti din toată lumea care pot vedea cu ochii lor atracţiile turistice ale Ţării Sfinte.   
Cât despre România, aceasta este văzută ca un foarte bun colaborator în materie de schimb turistic, având în vedere că anual vin în România circa 70 de mii de evrei, în timp ce în Israel merg aproximativ 40 de mii de români. Directorul Yehuda Shen speră ca, pe viitor, numărul turiştilor români să crească, în contextul în care în România ajung anual aproape de două ori mai mulţi israelieni decât numărul românilor care se duc în Israel.  
# Domnule director Yehuda Shen, care este scopul vizitelor dumneavoastră în România?
– Vin în România pentru că vreau să întâlnesc oameni, pentru că doresc să fac o colaborare între România şi Israel. Ceea ce fac este promovarea turismului. Este important ca oamenii să cunoască Israelul. Noi ajutăm şi agenţiile de turism să atragă cât mai mulţi turişti. Întotdeauna se arată doar ştiri care sunt departe de ceea ce reprezintă cu adevărat Israelul. Se pune mereu accentul pe politică, nu se vede frumuseţea Israelului, care este şi o ţară turistică. Este şi emoţional, căci este o Ţară Sfântă, dar este şi o ţară plină de cultură. Israel este un loc şi pentru suflet, şi pentru corp. Israel este istorie, este Isus, este Ierusalim, este Galileea, este şi Marea Moartă, dar este şi Tel Aviv, un oraş care niciodată nu doarme, un oraş care, 24 de ore din 24, este plin de viaţă. Vrem să arătăm că avem şi altceva în afară de locuri Sfinte, că avem şi industrie, că avem şi alte lucruri atractive. Promovăm Israelul ca Ţară Sfântă, dar şi ca locaţie de odihnă”.
# Impresia mea este că doriți să faceți o publicitate agresivă țării dvs, iar mass media ocupă un loc de frunte în planul dvs de marketing turistic.
– Așa este, încercăm să facem cât mai multă publicitate Israelului, pe toate căile posibile, iar mass media reprezintă un punct important în această strategie a noastră de promovare a imaginii Ţării Sfinte. Este o experienţă frumoasă să lucrezi în acest domeniu, iar eu am lucrat mulți ani și în Canada, şi în America de Nord, în calitate de consul. Acum încerc o nouă provocare și lucrez cu ţările est-europene, unde acest mod de promovare turistică este de abia la început. Am participat deja la multe târguri de turism și la foarte multe evenimente culturale. Chiar acum lucrăm cu câteva agenţii de turism din România la nişte contracte de promovare a Israelului pe National Geografic. Mass-media este foarte importantă în promovarea turismului, scopul nostru este de a atrage cât mai mulţi turişti, iar rolul dumneavoastră este de a arăta Israelul aşa cum este el cu adevărat – o ţară pentru trup şi pentru suflet! O ţară pe care măcar o dată în viaţă trebuie să o vizitezi şi sigur te vei mai întoarce!”.  Ioana Ştefan

”Încercăm să facem publicitate Israelului pe toate căile posibile”

Distribuie!

0 Comentarii

Articole asemănătoare

Ultimele articole

Omul săptămânii

Opinie

Din ediția tipărită

Transfer de la Mioarele la Câmpulung

Pe lângă multiple abandonuri, în administrația locală din Câmpulung se mai fac și ceva angajări, dar și transferuri. Nu ies acestea întotdeauna,...