Web Analytics

Hotelierii piteşteni, între disperare şi expectativă. Emil Enescu: „Caut să fac altceva… Aş vrea să mă mut în altă ţară… Caut soluţii!”

de | 29.05.2020 10:30 | Dezvăluiri

Despre cum au gestionat această perioadă de pandemie, când hotelurile și restaurantele au fost închise mai bine de două luni, despre situația angajaților din acest domeniu și despre o eventuală reorientare în ceea ce privește activitatea HORECA am vorbit cu Emil Enescu, managerul Hotelului ”Victoria”, cu Gheorghe Popescu, managerul Hotelului ”Argeș”, cu Mariana Glonț, managerul Hotelului ”Magic”, și cu Constantin Moțoi, managerul Hotelului ”Monte Carlo”. Iată în continuare ce spun reprezentanții celor trei hoteluri din centrul municipiului Pitești și cel al hotelului din cartierul Trivale.

„Am hotelul închis, dar de la CEZ ne vine același consum. La fel și la gaze…”

Emil Enescu, managerul Hotelului ”Victoria”: ”Eu am gestionat bine situația aceasta legată de coronavirus, dar asta nu înseamnă că am avut și avantaje. Am stat cu unitatea închisă, am dat salarii celor care au fost în șomaj tehnic, personalului din cadrul unității. În rest, așteptăm! Caut să fac altceva… Aș vrea să mă mut în altă țară… Caut soluții! Nu se poate ca, în condițiile în care am hotelul închis, de la CEZ să ne vină același consum de curent… Nu lucrăm, dar avem același consum de gaze… Când la acciză în România se pune TVA! Este absolut interzis așa ceva! Acciza de la curent și de la gaze e purtătoare de TVA. Cred că CEZ-ul ăsta nu găsea mai proști ca în țara asta! Asta este realitatea! Pe de altă parte, decizia autorităților de a ne închide probabil că este bună, pentru că este și spre binele nostru și spre binele lor. După mine, cred că a fost așa, o curățenie de primăvară… la cei care nu prea produceau nimic. Voită, nevoită, de la Dumnezeu, de la ei, de la noi… Nu am reluat activitatea, stăm așa, facem curat… Suntem așa, la nivel de doi inși care au avut rezervări câte o zi-două, de la Petrom, și nu au vrut să accepte să le reziliem rezervările care erau. În rest, stăm pe aici, păzim, așteptăm! Nici nu putem să riscăm. Nu am nici curajul să fac ce a făcut Cataramă, să mă infectez! Și la mine mai e o problemă: nu am văzut niciun bolnav de Covid din ăsta în Argeș. Unul singur cu care am vorbit, și anume Iustin Preoteasa (patronul Hotelului «Muscelul» din Câmpulung, n.red.), care era internat pe la „Monza” în București și care mi-a spus că are o tuse seacă, un pic de temperatură și parcă nu avea putere. Părerea mea e că în această țară și în alte țări toată lumea e pozitivă. Ori testele nu sunt bune, ori toți suntem infectați, dacă o fi acest coronavirus, și rezistă doar cei care sunt cu imunitate mai bună. Nu am văzut infectați, am auzit de un medic, nu am văzut morți deloc, popii nu i-am văzut acționând, pentru că, dacă erau morți, ieșeau și popii pe stradă”.

„Bineînțeles că ne-am gândit să ne reorientăm către altceva, dar deocamdată așteptăm”

Gheorghe Popescu, managerul Hotelului ”Argeș”: ”Am închis unitatea și atât! Nu m-am orientat către altă activitate. Până la 1 iunie, nu m-am orientat către livrări la domiciliu. Așteptăm să vedem ce se întâmplă. Bineînțeles că ne-am gândit să ne reorientăm către altceva, dar deocamdată așteptăm. Din data de 15 mai am reluat activitatea. Pe perioadea stării de urgență am avut, la un moment dat, cazați angajați de la Spitalul Județean Argeș, persoane care nu erau bolnave. A fost vorba de personal medical care, în timpul liber sau în timpul de odihnă, nu se ducea acasă și rămânea să se odihnească la hotel. Aceste persoane au fost verificate, controlate și cât au dormit la noi nu au avut niciun fel de problemă. Ținând cont de recomandările Organizației Mondiale a Sănătății și în vederea garantării continuității în condiții stricte de siguranță, Hotel «Argeș» a luat toate măsurile necesare în ceea ce privește gestionarea riscului igienico-sanitar. Valorile fundamentale care ne definesc sunt: grija pentru oameni, responsabilitatea, tradiția și calitatea. De aceea siguranța și sănătatea clienților și angajaților noștri sunt cele mai importante. Din acest motiv am implementat un set de măsuri suplimentare în materie de prevenire și gestionare a situație provocate de COVID-19. Este vorba despre montarea unui panou din plexiglas la recepție, dezinfectarea zilnică și riguroasă a camerelor și băilor cu soluții specifice, camerele se vor închiria numai în regim single pentru persoanele care nu formează familie/cuplu. De asemenea, s-a decis utilizarea limitată a liftului sau utilizarea acestuia de maximum două persoane, dezinfectarea permanentă a echipamentelor electrice și electronice (carduri, telecomenzi, accesorii din cameră), instalarea dispenserelor cu dezinfectant în diferite zone accesibile atât clienților, cât și personalului, folosirea măștilor și mănușilor de protecție de către tot personalul implicat în relația cu clienții, servirea micului dejun sub formă de room-service și dezinfectarea suprafețelor de lucru și a echipamentelor aferente din bucătăria hotelului”.

”Nu am făcut nimic special, pentru că nu am avut ce să facem”

Mariana Glonț, managerul Hotelului ”Magic”: ”Nu ne-am reorientat către altceva. Așteptăm să se dea drumul teraselor, restaurantelor și să repornim activitatea. Nu am făcut nimic special, pentru că nu am avut ce să facem. În domeniul nostru, asta este activitatea. De mai bine de două luni avem închisă activitatea și încă nu am reluat-o. Oamenii sunt în șomaj tehnic până când se vor deschide restaurantele și terasele”.

”Avem activitatea deschisă, dar nu avem niciun client. Suntem în așteptare!”

Constantin Moțoi, managerul Hotelului ”Monte Carlo”: ”În prima perioadă am avut hotelul închis, iar apoi am avut persoane în carantină, în număr de 70. Nu a fost niciunul bolnav, au plecat și nu a plătit niciunul nimic. Ce să facem? Nu am primit bani pentru cazarea acestora, nu am primit bani nici pentru șomajul tehnic… Suntem la pământ! Urmează să ne dea banii… Când? La anul? Oamenii ăștia mănâncă la anul? Avem angajați în șomaj tehnic. Nu sunt toți, pentru că avem om la recepție, om la bucătărie etc. Avem activitatea deschisă, dar nu avem niciun client. Suntem în așteptare! Am deschis din 16 mai, dar degeaba. Nu funcționează nimic, nu sunt bani, toată lumea care are serviciu este vai de capul ei! Recepționerii mei sunt de două luni în șomaj și nu au primit banii. Nu am ce să comentez! Unde s-au dat banii pe șomaj tehnic? Oameni lipsiți de caracter! Nu avem ce face! Nu avem nicio comandă de mâncare… Stăm foarte rău!”.

Articol scris de Marius Ionel

Distribuie!

0 Comentarii