Astăzi, 29 ianuarie, Comisia Europeană a adoptat o nouă propunere de îmbunătățire a gestionării traficului pe râurile și canalele din UE.
Această măsură se înscrie în planul de acțiune care prevede o pondere mai mare a transportului de mărfuri pe căile navigabile interioare europene, în conformitate cu Pactul verde european și cu Strategia pentru o mobilitate sustenabilă și inteligentă, întrucât transportul pe căile navigabile interioare este eficient din punct de vedere energetic și asigură o fluiditate aproape lipsită de blocaje.
Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat: Măsurile propuse astăzi vor îmbunătăți eficiența și fiabilitatea navigației interioare și a gestionării traficului pe toate fluviile europene, cum ar fi Dunărea și Rinul. Prin intermediul unor servicii moderne de informații fluviale, transportatorii și căpitanii de nave fluviale vor putea să comunice mai ușor cu operatorii portuari și cu autoritățile portuare pentru a-și planifica mai bine călătoriile și a-și desfășura activitatea în mod corespunzător. Astfel, transportul pe căile navigabile interioare va fi integrat într-o mai mare măsură în procesele logistice moderne și în lanțurile multimodale.
Citește și:
- Avocatul Poporului, în anchetă la Penitenciarul Mioveni. Deţinuţii reclamă că în curţile de plimbare nu sunt wc-uri
- Exclusiv. Elena Lasconi, declaraţii incendiare în cazul Bulevardului „Pardon”. „Ei încearcă să blocheze orice pentru că sunt o voce la nivel naţional!”
- AOA Argeş acuză ADR Sud-Muntenia de discriminare la finanţarea IMM-urilor din Argeş cu fonduri UE
Propunerea actualizează dispozițiile în vigoare ale Directivei privind serviciile de informații fluviale, inclusiv informațiile despre trafic și gestionarea traficului, informațiile privind starea căilor navigabile și a infrastructurii, planificarea rutelor de către căpitani și raportarea către autorități. Serviciile de informații fluviale vizează aproape 13 000 km de căi navigabile interconectate răspândite în 12 state membre ale UE.
Directiva din 2005 a avut un impact pozitiv asupra armonizării acestor servicii de informare în întreaga UE. În prezent, aceasta trebuie actualizată pentru a reflecta învățămintele desprinse din aceste realizări și pentru a se adapta la provocările actuale și viitoare, cum ar fi procesul de digitalizare, cerințele în materie de eficiență, durabilitate și competitivitate, precum și transferul modal. Propunerea de astăzi oferă un cadru pentru implementarea serviciilor de informații fluviale și pentru dispozițiile în acest domeniu și urmărește să asigure disponibilitatea datelor și armonizarea specificațiilor tehnice, răspunzând în același timp în mod clar așteptărilor sectorului transportului pe căi navigabile interioare.
0 Comentarii