Web Analytics

Cine plăteşte pentru banii cheltuiţi în plus? A reînceput războiul între Apostoliceanu şi Cornel Ionică

de | 25.07.2019 13:56 | Dezvăluiri

# Miza: lucrările defectuoase la podul Râul Doamnei # Expertul a estimat valoarea reparaţiilor (posibil prejudiciu) la peste 1,2 milioane lei # Sorin Apostoliceanu: ”Mai întâi trebuia dat în judecată constructorul și apoi organizată o licitație pentru reabilitarea podului” # Cornel Ionică: ”Noi nu greșim cu nimic, facem ce spune legea”

Finalizată în iunie 2014, modernizarea podului de peste Râul Doamnei a fost făcută superficial și în bătaie de joc. Fapt dovedit și de o expertiză tehnică cerută de Primăria Pitești și realizată în 2017 de către expertul tehnic autorizat Diaconu Ion Dumitru. Expertiză tehnică urmată de un raport suplimentar, realizat în octombrie 2017. Raportul de expertiză tehnică scoate la iveală numeroase nereguli privind lucrările de modernizare a podului, lucrări finanțate de Uniunea Europeană în procent de 97% și efectuate de firmele Star Trading Impex și Zeus.
Concret, expertul tehnic Diaconu Ion Dumitru a constatat, printre altele, fisuri la grinzile prefabricate, infiltrații multiple, degradarea protecției anticoroziune, segregarea betonului și porțiuni cu beton degradat. Și asta după doar trei ani de la finalizarea lucrării. Expertul a estimat valoarea reparațiilor ce ar fi necesare la aproximativ 1,2 milioane lei.
Primăria Pitești organizează în această perioadă licitația pentru reabilitarea podului, urmând ca după finalizarea licitației și reabilitarea podului să dea în judecată constructorii în vederea recuperării prejudiciului. Viceprimarul Sorin Apostoliceanu spune însă că acționarea în judecată a constructorului ar fi trebuit să fie făcută înainte de organizarea licitației și că suma cerută ca prejudiciu putea fi actualizată în timpul procesului.

Ce spune vicele Apostoliceanu: „Nu s-a acționat în judecată constructorul, cum ar fi fost normal”

Iată ce spune viceprimarul Sorin Apostoliceanu legat de reabilitarea podului: „Nu s-a acționat în judecată constructorul, așa cum ar fi fost normal. Lucrarea va fi scoasă la licitație și s-a zis să se vadă întâi la ce sumă va fi câștigată licitația, ca să știm cât să le cerem daune la proces. Din punctul meu de vedere, nu are legătură una cu alta. Procesul putea începe cu devizul făcut de proiectant și pe parcursul procesului se putea actualiza suma. În opinia mea, nu ar fi fost un impediment, pentru că expertiza tehnică spune absolut totul”.

Primarul Ionică: „Nu vrem să ne prindă iarna cu lucrările la reabilitarea podului”

Am stat de vorbă și cu primarul Cornel Ionică legat de subiectul reabilitării podului de peste Râul Doamnei. „Este vorba de o lucrare pe reparații. Ne dorim ca lucrările să înceapă cât de repede, depinde cât de repede merge procedura licitației, contestațiile… Nu vrem să ne prindă iarna cu lucrările la reabilitarea podului”.
Legat de declarațiile viceprimarului Apostoliceanu, care a spus că cei doi constructori ar fi trebuit dați în judecată înainte de organizarea licitației, Cornel Ionică ne-a precizat că „nu greșim cu nimic, facem exact ce spune legea. Cei care sunt responsabili la noi pe fondurile europene verifică tot. Trebuie să vedem ce determină expertul legat de viitorul proces”.

Ce spune omul de afaceri Bobi Marinescu: „Dacă cei de la Primărie pierd în instanţă, plătesc ei. E o obişnuinţă la Primăria Piteşti să plătească”

Am luat legătura și cu omul de afaceri Bobi Marinescu, managerul Star Trading Impex, una dintre firmele ce a realizat proiectul modernizării podului, pentru a ne spune ce are de gând să facă în cazul în care va fi dat în judecată de Primăria Pitești și legat de lucrările de reabilitare. „Zilele trecute nu am primit aprobare de la Poliție ca să refacem calea de rulare de pe pod. Ei doreau să lucrăm noaptea, ceea ce e destul de greu. Până la urmă am înțeles că cei de la Poliție ne-ar da o aprobare pentru câteva zile. Legat de un potențial proces, ce pot să spun? E problema Primăriei, dacă ei consideră că așa trebuie să facă, așa să facă. Eu o să mă apăr în instanță, dacă pierd, plătesc eu, dacă cei de la Primărie pierd, plătesc ei. Văd că e o obișnuință la Primăria Pitești să plătească”, ne-a declarat omul de afaceri Bobi Marinescu.

Concluzia expertizei: fisuri la grinzi, infiltraţii multiple, porţiuni cu beton degradat

Proiectul „Modernizare Pod peste Râul Doamnei” a fost finalizat pe 29 iunie 2014. Valoarea totală a proiectului, finanțat prin fonduri europene, a fost de 3.737.466,53 lei, din care contribuția proprie a Primăriei în proiect a fost de 101.743,02 lei. Lucrările au fost efectuate de firmele Star Trading Impex și Zeus.
La momentul depunerii ofertelor pentru reabilitarea podului de peste Râul Doamnei, autoritatea contractantă, Primăria Pitești, a stabilit un mix de criterii în vederea atribuirii lucrării. Ponderea de 70% din total a avut-o, bineînțeles, prețul oferit; 30% însă din punctajul final a fost alocat pentru durata de garanție a lucrării. Caietul de sarcini a specificat aici: „Garanția minimă solicitată pentru lucrările executate este de 60 de luni. Garanția maximă care va fi ofertată este de 120 de luni, iar pentru perioade de garanție ofertate mai mari decât 120 de luni nu se punctează”.
Bineînțeles, asocierea formată din firmele celor doi constructori a oferit garanția maximă admisă, adică cea de 10 ani (120 de luni). Autoritatea contractantă a dat dovadă de înțelepciune atunci când a limitat oferirea de punctaj după un anumit termen al garanției, pentru că, altfel, se putea întâmpla ceea ce s-a întâmplat la Căteasca, unde Zeus a câștigat oferind un termen de execuție aberant, de numai câteva luni (termen depășit cu peste un an), dar și o garanție de 50 de ani, de asemenea nerealistă. Și, deși podul reabilitat avea garanție 10 ani, acesta s-a degradat după mai puțin de trei ani. Concret, expertul tehnic Diaconu Ion Dumitru a constatat, printre altele, fisuri la grinzile prefabricate, infiltrații multiple, degradarea protecției anticoroziune, segregarea betonului și porțiuni cu beton degradat. Și asta la doar trei ani de la finalizarea lucrării.

 

 

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii