Web Analytics

„Cei care sesizează ITM primesc ameninţări şi intimidări”

de | 18.07.2019 13:46 | Dezvăluiri

# Declară liderul sindical Tiberiu Pielmuș (foto) # Din nou acuze la adresa italienilor de la Call Center-ul Comdata

După ce într-un număr precedent al ziarului nostru v-am relatat despre incidentul cauzat de expunerea angajaților, cu prilejul unei dezinsecţii, la un biocid neavizat, ne-am propus să vă arătăm, de data aceasta, o dimensiune de ansamblu a tensiunilor dintre sindicaliști și patronat la sediul din Piteşti al firmei italienilor de la Comdata Service. Este vorba de acuzații grave făcute de sindicat, referitoare atât la amenințările primite de sindicaliști de la conducerea acestui call center, cât și la condițiile de muncă.

Potrivit uneia dintre acuzații, organizația de sindicat este obstrucționată „în mod repetat, vădit și intenționat de către conducerea societății, refuzând, la cererea sindicatului, să acorde un spațiu de informare a membrilor de sindicat cu privire la activitatea și organizarea evenimentelor de sindicat (adunări generale etc.)”, potrivit lui Tiberiu Pielmuș, președintele Sindicatului Comdata (Pitești). Liderul de sindicat spune că cei care mai au curajul să facă plângeri și să sesizeze organele competente (ITM, MMJS) primesc amenințări și intimidări. „Din punctul nostru de vedere, aceste practici limitează și obstrucționează dreptul la liberă exprimare garantat de Constituția României și este un mod de intimidare a membrilor de sindicat prin exemplul a ceea ce îi așteaptă și pe alții care vor îndrăzni să ridice vocea și să scoată în evidență abuzurile și vădita încălcare a legii de către administrația societății”, spune Tiberiu Pielmuș. Sindicalistul dă exemplul unei scrisori transmise de Comdata Service unuia dintre angajații care au reclamat societatea comercială la forurile amintite.
„Decizia fermă asumată de companie, în raport cu prevederile art. 1353 (3) Cod Civil, să solicite obligarea dumneavoastră la repararea tuturor prejudiciilor cauzate în situația în care veți persista în activități de natură a conduce la lezarea intereselor de imagine și financiare ale grupului Comdata. (…) Toate cheltuielile aferente procedurilor ocazionate de aceste demersuri vă vor fi imputate (sens în care vă comunicăm cuantumul onorariului avocațial aferent prezentei notificări, cifrat la suma de 500 lei).”
Oficialii Comdata se apără și spun că sindicatul nici măcar n-ar fi unul reprezentativ. „Relativ la afirmația omniprezentă în toate sesizările adresate și anterior diverselor instituții ale statului, așa cum se precizează și la pct. 5, cum că organizația sindicală ar fi obstrucționată de către conducerea societății, vă precizăm că, încă de la înființarea Sindicatului Comdata, angajatorul a manifestat deschidere în ceea ce privește dialogul social în limitele Legii 62/2011 republicate și ale Legii 53/2003 republicate – Codul Muncii. Așadar, pe fondul neîndeplinirii condițiilor de legalitate de către organizația sindicală, dialogul social este derulat cu greutate, pe de o parte pentru că acest sindicat nu are calitatea de sindicat reprezentativ și pe de altă parte pentru că liderii acestei organizații manifestă în mod constant un comportament obstructiv în relația cu angajatorul și în afara oricăror argumente legale”, precizează, prin Alessandro Pinto, GTS Concept Consulting SRL, administratorul persoană juridică al Comdata Service.

Lipsesc panourile antifonice, lipsește protecția optică

Referitor la sănătatea și securitatea în muncă, sindicaliștii spun că la sediul din Pitești nu există o comisie specializată în acest sens la care angajații să se poată adresa în caz de probleme în domeniul SSM. „Nu există cabinet de prim ajutor în caz de urgență până la sosirea echipajelor de ambulanță (suntem peste 400 de angajați repartizați pe 3 etaje doar la sediul din Pitești). Spațiile de lucru sunt insuficiente pentru desfășurarea unei bune activități – birouri mici și inadecvate, supraaglomerarea locurilor de muncă în sala de back office, birouri amplasate în fața ferestrelor și sub aerul condiționat; toate acestea încalcă legislația în vigoare. Scaunele sunt improprii și distruse, lipsesc cu desăvârșire panourile antifonice pentru atenuarea zgomotului de fond la care sunt supuși operatorii de call center. De asemenea, lipsește protecția optică (operatorii lucrează mai mult de 8 ore în fața monitoarelor fără a avea niciun fel de protecție). În aceste condiții, sunt foarte mulți operatori care, la vizita medicală anuală, au fost diagnosticați cu probleme de vedere și auditive, operatori care la angajare au fost apți, iar după 2-3 ani au fost declarați apți condiționat. (…) Poziționarea instalației electrice de cuplare a calculatoarelor este improprie, fiind pusă în zona de sprijin a picioarelor operatorilor, existând riscul de electrocutare prin atingerea involuntară cu picioarele în momentul schimbării poziție de lucru”, mai spune Tiberiu Pielmuș.

Oficialii Comdata spun că legea nu-i obligă să aibă un cabinet de prim ajutor

„Prin toate cele 6 puncte pretins neconforme, în realitate se susțin simple alegații sterile, care nu pot fi primite ca fondate doar pentru că un lider sindical refuză să se pună la curent cu ceea ce legea impune. Menționăm astfel că la nivelul societății este constituit Comitetul de Sănătate și Securitate în Muncă, organism care este funcțional la toate cele 7 puncte de lucru ale societății. Pe de altă parte, arătăm că nu există o dispoziție legală imperativă care să impună ca la nivelul societății să existe un cabinet de prim ajutor și că, în schimb, există dispoziții legale care impun dotarea spațiilor de lucru cu truse medicale de prim ajutor și care se află în dotarea întregii societăți. În ceea ce privește dotarea, numărul sălilor de lucru și funcționalitatea instalațiilor electrice de la nivelul societății, arătăm că acestea sunt realizate cu respectarea tuturor exigențelor legale care incumbă angajatorului în materia sănătății și securității în muncă”, precizează, prin Alessandro Pinto, GTS Concept Consulting SRL, administratorul persoană juridică al Comdata Service.

 

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii