Partidele sau alianțele politice, candidații sau orice persoană care reprezintă sau promovează un candidat vor trebuie să respecte o serie de reguli pe durata campaniei electorale a alegerilor prezidențiale din acest an, programate pentru mai, altfel vor risca amenzi de zeci de mii de lei.
Citește și: Campania PNL de pe TikTok ajunsă să-l susțină pe Georgescu „a fost ideea lui Rareș Bogdan”
Concret, așa cum stabilește OUG 1_2025 privind unele măsuri pentru organizarea și desfășurarea alegerilor pentru președintele României din anul 2025, pe durata campaniei electorale a alegerilor din mai, actorii politici trebuie să publice, împreună cu fiecare material publicitar politic, următoarele informații: o indicație că este vorba de un material publicitar politic; identitatea sponsorului materialului publicitar politic, respectiv numele, adresa de e-mail și, dacă este publică, adresa poștală, iar în cazul în care sponsorul nu este o persoană fizică, adresa la care acesta își are sediul; după caz, o mențiune că materialul publicitar politic a făcut obiectul unor tehnici de vizare a unui public-țintă sau de distribuire a materialelor publicitare; o mențiune că sumele cheltuite pentru pregătirea, plasarea, promovarea, publicarea, distribuirea sau difuzarea materialului publicitar politic provin exclusiv din sursele permise de Legea 334*2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale; după caz, o mențiune că materialul publicitar politic a făcut obiectul unei promovări electorale sau al unei promovări electorale plătite.
Citește și: Donald Trump a semnat un ordin executiv care proclamă că există numai două sexe biologice
Această regulă se aplică și pentru orice promovare, distribuire, postare sau editare a unor materiale publicitare politice de către actorii politici pe platforme online, motoare de căutare online sau alte rețele de socializare.
Nerespectarea prevederilor de mai sus poate fi sancționată cu amendă cuprinsă între 15.000 și 50.000 de lei.
0 Comentarii