„A greşit şoferul, dar nu trebuie să sufere şi copiii că el nu mai are carnet”

de | 9.10.2013 21:05 | Actualitate

# Interviu cu deputatul Gheorghe Marin, singurul parlamentar argeşean din comisia pentru elaborarea Codului Rutier. Discuţiile tot mai aprinse din ultima perioadă pe marginea elaborării noului Cod Rutier, precum şi spaima legitimă a multor șoferi pentru cuantumul uriaș al amenzilor, la pachet cu sancţiunile foarte mari, ne-au determinat să realizăm un interviu cu deputatul muscelean Gheorghe Marin. De ce? Pentru că acesta e și singurul parlamentar din județul nostru care face parte din comisia ce elaborează noul Cod Rutier, de fapt primul Cod Rutier al ţării.
# Domnule deputat, ce ne puteţi spune despre viitorul Cod Rutier şi despre activitatea dumneavoastră în ceea ce priveşte elaborarea lui? 
– Ca deputat în cadrul Comisiei pentru Industrii şi Servicii am fost nominalizat ca raportor pentru elaborarea Codului Rutier. De la început vreau să fac precizarea că la ora actuală în România, din punct de vedere legislativ, nu există un cod rutier. Există doar o Lege a Circulaţiei şi un regulament de aplicare a Legii Circulaţiei, care sunt două acte distincte. Codul Rutier înseamnă să iei cele două acte legislative existente, să le uneşti şi să faci un cod. Există Cod Rutier în Franţa şi în alte ţări, dar România nu are aşa ceva. Cei care vorbesc despre modificarea Codului Rutier vorbesc despre modificarea unui lucru care, la ora actuală, nu există, de fapt. Pentru elaborarea Codului Rutier lucrăm împreună cu colegii de la Comisia Juridică şi discutăm cu toţi factorii de decizie pe fiecare capitol în parte. De exemplu, la capitolul de permise de conducere am chemat conducerea de la Inspectoratul General de Poliţie care se ocupă de permise. Nu vrem ca acel act normativ care va ieşi să nu aibă corespondent în realitate. De asemenea, vrem să ştim de la cei care au lucrat şi lucrează cu Legea, unde ar trebui îmbunătăţite lucrurile. La ora actuală am parcurs aproape jumătate din materialul pe care l-am realizat din contopirea celor două legi, mai puţin amenzile şi contravenţiile.
# Se discută despre nişte amenzi foarte mari, care depăşesc cu mult venitul mediu, dar și despre suspendarea permisului pe perioade foarte mari de timp.
– Da, într-adevăr, dar amenzile acelea, aşa mari, nu vor putea fi date în realitate. În mod sigur, cred eu, ele nu vor rămâne la dimensiunile care au fost relatate în presă. Noi elaborăm doar Codul Rutier, mai puţin cuantumul amenzilor şi sancţiunile. După ce-l vom elabora şi vom avea toate articolele, vom vorbi şi depre amenzi şi sancţiuni, va fi ultimul capitol elaborat. Oricum, ne gândim permanent că există două tipuri de conducători auto. Unii sunt amatori şi unii sunt profesionişti, noi trebuie să ne gândim că în cazul conducătorului auto profesionist carnetul de şofer este cartea lui de muncă, calificarea lui. Dacă nu mai are carnetul de şofer, acesta nu-şi mai poate desfăşura activitatea. Înţeleg, a greşit şoferul, dar nu trebuie să sufere copiii şi întreaga familie pentru că nu mai are de unde să se întreţină. Or aici lucrurile trebuie făcute foarte riguros. Mie mi se pare o acţiune legitimă dacă vom reuşi să venim ca o contrapondere la faptul că în România se petrec foarte multe accidente. Asta e realitatea, avem un număr mult mai mare comparativ cu alte state europene și asta urmărim, de fapt, să  întărim disciplina rutieră. 
# Când estimaţi că vom avea gata Codul Rutier?
– Ne-am propus ca, până la sfârşitul acestei sesiuni, să avem Codul Rutier. E o estimare optimistă având în vedere numeroasele dispute care, fără îndoială, vor avea loc mai ales pe capitolele de amenzi şi sancţiuni. Este o acţiune curajoasă prin care dorim să aliniem România în rândul celeorlalte ţări europene. Fiecare şofer va şti că are în mână o singură „Biblie” să spunem aşa, o cărţulie care se numeşte Cod Rutier şi în care sunt prevăzute toate lucrurile ce i se pot întâmpla unui om care conduce pe drumurile publice din România. Ionuţ BURCEA

Articol scris de Jurnalul de Arges

Distribuie!

0 Comentarii